۱۳۹۵ مرداد ۶, چهارشنبه

قانون‌گذاران قانون‌گریز مجلس!


🔹دولت باید اسامی آنها را اعلام کند🔹
آقای احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز گفت: «دولت، یارانه ۵۰ نماینده «تازه‌وارد» مجلس را قطع کرده است.» به عبارتی، این نمایندگان خود قدمی برای انصراف از یارانه بر نداشته‌اند!
طبق قانون یارانه‌ها صاحبان برخی مشاغل مرفه مثل پزشکان و قضات و نمایندگان مجلس و… «مشمول دریافت یارانه» نیستند و دولت بارها از آنها و سایر شهروندان متمکن خواسته از دریافت یارانه انصراف دهند.
با این حال اکنون که نزدیک «سه ماه» از تشکیل مجلس دهم می‌گذرد، این پنجاه نماینده تازه‌وارد اقدامی برای انصراف از گرفتن یارانه ارائه نکرده‌اند و دولت را «مجبور به اجرای قانون» و قطع یارانه‌شان کرده‌اند!
اکنون سئوال اینجاست که چرا طی این مدت، خود این نمایندگان محترم از دریافت یارانه انصراف نداده‌اند و دولت را مجبور به «اعمال قانون» کرده‌اند؟
آیا اجرای داوطلبانه قانون و چشم‌پوشی از یارانه‌ی ۴۵ هزار تومانی تا این اندازه برای نمایندگان محترم «سخت» بوده که دولت را مجبور به اعمال قانون کنند؟ نمایندگانی که تن به اجرای همین قانون ساده هم نداده‌اند، آیا به قوانین مالی دیگر وقعی می‌گذارند؟ و آیا اساساً شایستگی و صلاحیت دارند برای سایر شهروندان کشور «قانون‌گذاری» کنند؟!
آیا قوانینی که چنین نمایندگانی وضع خواهند کرد، حتی نزد خودشان و فامیل و بستگان‌شان اعتباری خواهد داشت؟!
از وزارت رفاه می‌خواهم «اسامی» این پنجاه نماینده‌ی قانون‌گریز را به مردم اعلام کند. دانستن نام نمایندگانی که از قانون می‌گریزند، حق مردمی است که به آنها رأی داده‌اند. پس برای آنکه همه ۲۹۰ نماینده را بی‌اعتبار نکنید، اخلاقاً باید نام این پنجاه «نماینده قانون‌گریز» را اعلام نمایید.
[بابک‌داد]
پنجم مرداد ۹۵
فیس‌بوک
کانال تلگرام

هیچ نظری موجود نیست: