۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

حذف عنوان «رسیدگی به امور اقلیت‌های مذهبی و اقوام» هدف اصلی دلواپسان و قوه قضائیه است!


قوه قضائیه بدنبال حذف «پست یونسی» است!

عکس و متن خبر آن گویاست. اما چند نکته ضروری را بگویم:
اول: من جزئی از جمعیت ۱۸ تا ۲۰ میلیونی «تحریم کنندگان انتخابات ۹۲» و از منتقدان آقای روحانی هستم. اما این باعث نمی‌شود از بیان نظرم درباره «جهت‌گیری خاص» قوه قضائیه در این ماجرا پرهیز کنم. این نوشته یک تحلیل درباره علت اصلی محاکمه یونسی است و نه در دفاع از سخنان اشتباه او.
دوم: شخصا” معتقدم که سخنان آقای یونسی «دستیار رئیس‌ جمهور در امور اقلیتهای مذهبی و اقوام» درباره امپراطوری ایران و پایتختی عراق، سخنانی فوق‌العاده اشتباه بود. اما این را هم رد نمی‌کنم که یونسی با این سخنان، خواسته یا ناخواسته از «انگیزه حکومت ایران» در کشورهای منطقه و هدف نهایی یعنی تشکیل یک امپراطوری اسلامی «پرده» برداشته است.
سوم: معتقدم اگر قرار به محاکمه آقای یونسی باشد، چرا مهدی طائب از نزدیکان رهبری محاکمه نمی‌شود؟ او در مصاحبه‌اش به صراحت گفت: دشمنان درست حدس زده‌اند که اگر ایران نبود، جنگ سوریه و یمن در نمی‌گرفت. و اینکه: ما برای ظهور امام زمان، باید هزینه جنگ در چهار کشور عراق، سوریه، لبنان و یمن را بدهیم؛ «حتی اگر لازم باشد مردم باید از نان شب خود بزنند و از رزمندگان(!) در این چهار کشور حمایت کنند!»
و نکته آخر: دو هفته قبل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: ایران در ۴ کشور حضور نظامی دارد. و بلافاصله فردای آن، حجت‌الاسلام طائب که از نورچشمی‌های بیت رهبری است، همان ادعای نتانیاهو را اثبات و بر آن تأکید کرد. او هرگز مورد انتقاد و پیگرد قرار نگرفت که همسو با نتانیاهو به «ایران هراسی» دامن زده. اما حالا قوه قضائیه بخاطر «انتقام و حذف پست» آقای یونسی از دولت، بهانه‌ای پیدا کرده تا «پست مشاور ویژه اقوام و اقلیتهای مذهبی» را حذف کند. و همین باریکه‌ راهی که اهل تسنن و سایر اقلیتهای ایرانی در دولت داشتند، مسدود شود.
عدالت در ایران امروز، معنایی ندارد. اما سخنان مداخله‌گرانه و مداخله‌های نظامی سپاه و حکومت ایران در کشورهای منطقه، کشور و مردم ما را وارد یک بحران بزرگ خواهد کرد. بخصوص حالا که در انتخابات اسرائیل، نتانیاهو دوباره پیروز شده و در داخل هم «دلواپسان» بر طبل عدم توافق می‌کوبند، خطرات قبلی جدی‌تر هم شده‌اند.
[بابک داد]
پی‌نوشت: بخشی از سخنان حجت‌الاسلام طائب در تأیید و اثبات سخنرانی نتانیاهو درباره «حضور نظامی ایران در چهار کشور منطقه» چنین است:
 کنترل کشور یمن که جایگاهی بسیارحساس و استراتژیک درتنگه باب المندب دارد به دست گروهی به نام انصارالله، تغییرمدیریتی درعربستان و درگیری‌های سوریه وعراق سبب ایجاد یک دنیای متزلزل شده است که دشمن سبب را ایران می‌داند و حق با آنان است به دلیل این‌که «اگرایران نبود جنگ سوریه شکل نمی‌گرفت» وانصارالله به وجود نمی‌آمد. اینجا بخوانید

۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

عقب‌نشینی شرم‌آور آمریکا در برابر بشار اسد!


• آیا پای مذاکرات اتمی ایران در میان است؟! •
عاقبت وزیر خارجه آمریکا بدون آنکه مثل این سالها از «پیش شرط برکناری بشار اسد» حرفی بزند؛ گفت: آمریکا «ناچار است با رژیم فعلی سوریه مذاکره کند!»
جان‌کری این عقب‌نشینی شرم‌آور آمریکا را امروز اعلام کرد و خواسته یا ناخواسته دیکتاتور خون‌ریز و جنایتکار سوریه را برای مذاکره به «رسمیت» شناخت. خدا کند که این سخن جان‌کری، بلافاصله توسط دولت اوباما جبران و یا اصلاح شود؛ وگرنه این به معنای بی‌توجهی به خون بیش از ۲۰۰ هزار نفر، حدود ۸ میلیون آواره و بیشتر از ۱۰۰ هزار زندانی معترض به حکومت بشار اسد است. همچنین تن دادن آمریکا به «مذاکره با بشار اسد» بدون تردید معنایی جز پیروزی حزب‌الله لبنان و حکومت ایران و روسیه در بقای بشار اسد ندارد. آنها توانستند با دریایی از خون، بر حقوق و خواسته مردم مظلوم سوریه چیره شوند و دولت آمریکا را هم به یک عقب‌نشینی شرم‌آور «ناچار!» کنند.
آیا این عقب‌نشینی، با مذاکرات هسته‌ای با حکومت ایران ارتباطی ندارد؟! آیا بقای بشار اسد، یکی از «شروط ایران» در مذاکرات اتمی نبوده است؟
[بابک داد]