۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

گزارش یک شوک! (واکنش جوانان اروپائی به نامه آیت‌الله خامنه‌ای)



بعد از صدور پیام «مقام معظم برتری!» خطاب به جوانان ناآگاه و خوشگذران اروپا و آمریکا، به قول حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد (همان مخترع اشکنه و پیاز بجای مرغ!) اکنون «غرب بیچاره و درمانده شده است»! ما خودمان همینجا با همین چشمان فتنه‌گر خودمان داریم می‌بینیم که جوانان غربی چه قدر متحول شده‌اند و مثل ویبراتور هی می‌لرزند. حق با آن نماینده مجلس است که همان ساعت صدور پیام رهبر گفت: «پیام رهبری، غرب را شوکه کرده!» الان همه در شوک هستند.
حالا به قول آقای جنتی «چهارتا» آدم «عوضی فتنه‌گر» (که منهای آرأی سعید جلیلی، رقم ناقابل ۷۰ - ۶۰ میلیون نفر هم نمی‌شوند) هرچه دلشان می‌خواهد، بگویند. آنها که مثل حاج آقا علم‌الهدی از داخل تشکیلات مدیریتی توئیتر خبر ندارند! علم‌الهدی امروز گفت: «شرکت توئیتر برای کارشکنی و عدم ارسال پیام نورانی رهبری، چند ساعت خودش را تعطیل کرده تا پیام معظم‌له گیر کند و به دست جوانان مشتاق غربی نرسد». باید باشید و خودتان از نزدیک ببینند جوانان غربی‌ زبان‌شان بند آمده، و همه بدنبال درک معانی این پیام تاریخی رفته‌اند «ویک‌اند».
ما از جوانان غربی خواستیم اینجا نظر و دیدگاه و کامنت‌های «مثبت» خودشان را درباره پیام رهبر معظم بنویسند. اما چون خودمان هم توی شوک هستیم، نتوانستیم کامنتها را «بررسی و ممیزی» کنیم. به فضل خدا که کامنت منفی نداریم و اگر هم بود بدانید کار، کار معاندان و مزدوران استکبار جهانی است.
۱- میشل ۲۱ ساله: وااای آخ جون! بالاخره یه جایی کامنت من اول شد. آقای خامنه‌ای! من میشل هستم. اگه یه کارت شارژ ۵ تومنی برام بفرستین، میرم پیامتونو میخونم. قول میدم حتمن متحول بشم. اینجا به ما جوونا هیچ اهمیتی نمیدن. بوس! خیلی «پاف» مطرحی هستیناا!
۲- تونی ۲۶ ساله: به نظر من «عجیب‌ترین کاربر توئیتر» همین آیت‌الله خامنه‌ای خودمون هستن که توی کشورشون فیسبوک و توئیتر برای مردم فیلتر و ممنوعه، ولی این رهبر شجاع با دور زدن فیلترها هم توئیت‌بازه، هم فیسبوک داره. ای رهبر آزاده، آی‌لاو‌ یو پی.ام.سی! خیلی باحالی بقرعان!
۳- نجیبه ۲۲ ساله: حاج‌آقا من مسلمونم ولی بازم بعد از خوندن پیام شما شوکه شدم و تب و لرزم دارم. یه چی هم به کشورای اسلامی بگین حاج‌آقا! من شنیدم توی یکی از این کشورا بعد از انتخابات، دخترا و پسرای معترض رو کشتن. تو رو خدا شما که حرفتون «در رو» داره، بپرسین راسته که توی زندان به پسرای زندونی هم تجاوز جنسی کردن؟! اسم اون کشوره یادم نیست. می‌بخشین تو رو خدا. پیامتون عالی بود. بازم بگین. وای چه خط خوشگلی هم دارین.
۴- حاج‌آقا من همون نفر اولی‌ام. میشل! تو رو خدا کارت شارژ یادتون نره. من هنوز پیامو نخوندم و آماده تحول می‌باشم.
۵- مانوئل ۳۱ ساله: بونژوغ مسیو خامنه‌ای. «ژو تم» به مولا یا مولای «مووا». شبت بخیر و «بون سووا».
۶- ناشناس: سلام حاج‌آقا. من میخوام بیام ایران طلبه و بعدشم مجتهد و بلکمم مرجع بشم. مشکل الان پدرمه که گیر داده میگه به شرطی موافقت میکنه که من مستقیم بیام خدمت خودتون و به قول خودتون اسلام رو از «منبع و سرچشمه اصلی» اون یعنی شخص حضرتعالی یاد بگیرم. پدرم میگن بعضی از رهبران کشورهای اسلامی، فقط «شعارهای خوب» میدن ولی در عمل، فاسد و دیکتاتور و ظالم هستن. پدرم میگن رهبری به مهربونی و فرزانگی آقای خامنه‌ای، محاله مثل «خلیفه داعش» رفتار بکنه و مخالفانش رو بکشه و اعدامشون بکنه. میگه توی کشور شما، حتما عدالت و برابری و برادری بیشتر از همه جای دنیاست. میگه از نامه شما بر میاد که فساد و رشوه و فحشا و بیکاری و اعتیاد در ایران وجود نداره و شما برای همینه که قصد دارین انشاءلله رهبری کل دنیا رو بدست بگیرید. حاج‌آقا مشکل منو حل کنید. ایمیل خودم و پدرمو توی مسیج فیسبوک براتون میفرستم. تو رو خدا با همون زبان رأفت اسلامی، پدر امثال پدر منو در بیارین تا اینقدر به ما جوونا گیر ندن. بابا ما مردیم از بس توی این غرب، ما جوونهای ناآگاه رو هی به منحرف کشوندن. هی بهمون انحراف کردن!
۷- دنیس ۳۴ ساله: من تا اومدم پیام تاریخی شما رو بخونم، برق کل اروپا رفت. اینترنت و فکس و تلفن کرش کردن. آب و گاز قطع شده. با سخنرانی هفته قبل که اقتصاد آمریکا رو که نابود کرده بودین، امروزم پیام شما کل اروپا رو از پا درآورد‌. ما توی شوک هستیم. دنیا رهبر خودشو پیدا کرد. دوست دخترم امیلی هم سلام مخصوص میرسونه. یه شات میزنیم به سلامتی شما.
۸- من میشل‌ام. حاج‌آقا زودتر کارت شارژ برام بفرستین تا برم بخونمش دیگه پیامتونو! منم مثه بقیه جوونای غربی «شوک» میخواااام. عه. چه لوووس! زود باشین دیگه! اگه نه مسیج میدم به «خلیفه ابوبکر» ها‌ا. بووووس.
★★★
و این موج و شوک خارق‌العاده در سراسر جهان، همچنان ادامه دارد…
[بابک داد]
توضیح: اینجا هیج، مطلقا تأکید می‌کنم «هیچ» انعکاسی از این پیام ندیده‌ام. نه در سطح جامعه و نه در شبکه‌های خبری غربی. امروز در فروشگاه و مطب دکتر و خیابان، از حدود ۱۱ یا ۱۲ نفر پرسیدم آیا آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران را می‌شناسید؟! واقعیت این است که هیچکس رهبر متوّهم جمهوری اسلامی را نشناخت.
آقایان ۳۰۰ تا لایک در توئیتر کاسب شده‌اند، به چنین هذیان بافی هولناکی افتاده‌اند. خدا عاقبت ما را خیر کند.
امروز در پاریس، برف مختصری هم بارید که جای شما خالی…

۱۳۹۳ دی ۱۹, جمعه

سه حمله تروریستی پاریس؛ «پایان» چگونه روی داد؟


برج درخشان ایفل، پنجشنبه‌شب ساعت ۲۰ برای همدردی و سوگواری نمادین با روزنامه‌نگاران قربانی مجله «شارلی‌ابدو»، خاموش شد
و شعار فراگیر «من شارلی هستم»
به شعار بزرگتر «پاریس، شارلی است» تبدیل شد و
روی عمارت اتوال شانزه‌لیزه با نور به نمایش در آمد.

در دو عملیات همزمان و ضربتی که در دو نقطه انجام شد، به دو گروگانگیری مرتبط در پاریس خاتمه داده شد. گروگانها رها شدند و گفته می‌شود در یک عملیات، هر دو برادر «کواشی» که عامل حمله به مجله شارلی‌ابدو بودند، بعد از تبادل آتش با پلیس کشته شده‌اند. گروگانگیر فروشگاه ناحیه ونسان هم که از دوستان برادران کواشی بود، در عملیات همزمان آزادسازی گروگانهایش کشته شده است. هرچند در ونسان چهار گروگان نیز کشته شده‌اند.
ساعت ۱۳ امروز، در حالی‌که چشمها به «دام مارتان» در شمال پاریس دوخته شده بود تا سرنوشت دو برادر تروریست یعنی «سعید و شریف کواشی» و گروگانی که در یک کارگاه انتشاراتی گرفته‌ بودند مشخص شود، از ناحیه ورودی و مهم «پوخت دو ونسان» خبر تلخ دیگری رسید. فردی به یک سوپر‌مارکت «هایپر کشه» حمله کرده و بعد از تیراندازی و کشتن احتمالا یک تن، شش نفر را گروگان گرفته است.
بدین ترتیب از ظهر امروز، «نخ ارتباطی» حملات تروریستی پاریس، وضوح بیشتری یافت. سه حمله پیاپی را مرور کنیم:
★ حمله اول به مجله فکاهی شارلی‌ابدو انجام شد که طی آن هشت ژورنالیست و دو پلیس ‌کشته شدند. عاملان حمله دو برادر به نامهای سعید و شریف کواشی، قبلا در عراق آموزش نظامی دیده بودند و از اعضای گروههای تندروی جهادی به شمار می‌روند و مسلح به سلاح‌های خودکار و مواد منفجره بودند.
★ حمله دوم دیروز انجام شد و در محله «مون روژ» در جنوب پاریس رخ داد. در حاشیه یک تصادف عادی دو خودرو، فردی که بعدا معلوم شد آفریقایی‌تبار است و «اَمِدی کولیبالی» نام دارد، با اسلحه کلاشینکوف سر رسید و با شلیک مستقیم یک پلیس زن را کشت و یک پلیس دیگر را زخمی کرد و از محل گریخت. هم او، مظنون اصلی حمله امروز به سوپرمارکت ونسان بود که حالا دیگر هویت او تأیید شده است.
★ حمله سوم امروز ساعت ۱۳ رخ داد. درست وقتی که پلیس، برادران کواشی را محاصره کرده بودند، با حمله به سوپرمارکت ناحیه مهم شرق پاریس یعنی «پوخت د ونسان» روی داد که قطعا با هدف بهم ریختن تمرکز پلیس انجام شده بود.
ساعتی قبل با حمله همزمان پلیس به این دو‌نقطه، هر دو ماجرا با موفقیت خاتمه یافتند و گروگانها سالم آزاد شدند. هویت گروگانگیر سوپرمارکت ونسان تأیید و معلوم شد او، فرد سیاهپوستی بنام «اَمِدی کولیباری» است که از دوستان نزدیک برادران کواشی بوده و مانند آنها در گروههای افراطی جهادی عضویت دارد.
اَمِدی کولیباری حدود دو ماه قبل از زندان آزاد شده بود و با «شریف کواشی» در یک پرونده تروریستی محاکمه شده بود. برای همین احتمال همدستی او و دوست دخترش «حیات» با برادران کواشی، در این سه حمله افزایش یافته بود. پلیس هنوز از شهروندان برای یافتن «حیات» اطلاعیه پخش می‌کند، زیرا گمان می‌رود او به عملیات تلافی‌جویانه دیگری دست بزند.
★ حملات تروریستی در پاریس حکایت از این دارد که قضیه فراتر از این چند نفر باشد. همین حالا از یک گروگانگیری تازه در شهر مون‌پلیه خبر رسیده. امروز برخی نقاط توریستی تعطیل و برخی خطوط مترو در ساعات اخیر مسدود شدند و پاریس هنوز تحت کنترل شدید امنیتی قرار دارد. چون معلوم نیست چند جهادگر افراطی دیگری، برای شلیک به آرامش این شهر، نقشه‌های شوم در سر داشته باشند؟ اکنون دو برادر تروریست و شریک سوم‌ آنها کشته شده‌اند و پلیس در پی «حیات» است که ممکن است بخواهد حمله تلافی‌جویانه‌ای به مردم بی‌دفاع انجام دهد.
★ دو برادر کواشی و نفر سوم کولیباری، قبل از عملیات پلیس در تماس تلفنی خبرنگار به شبکه تلویزیونی BFMtv فرانسه گفته بودند از القاعده یمن آمده‌اند و مأموریت‌شان، کشتار هیأت تحریریه مجله شارلی‌ابدو بوده است. نوار صوتی مصاحبه‌های کوتاه آنها لحظاتی قبل از این شبکه تلویزیونی پخش شد.
اگرچه پاریس هنوز در شوک قرار دارد، اما مردمی که هنوز سوگوار قربانیان مجله شارلی‌ابدو و قربانیان هستند، خود را برای برپایی یک راهپیمایی بزرگ در روز یکشنبه آماده می‌کنند. تظاهراتی برای دفاع از «جمهوری، آزادی و نفی ترور و خشونت و افراطی‌گری»؛ آرمان‌هایی که از دیرباز در فرانسه محترم بوده‌اند و همه شهروندان و گروه‌های سیاسی بر آنها اتفاق‌نظر و اتحاد دارند.
[بابک داد]

۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

خواسته قانونی حصرشدگان و مردم: برگزاری دادگاه علنی و پخش زنده!


هارت و پورت دیگر کافی است‌.
اگر حکومت اسلامی‌تان حقیقتا اقتداری دارد، به این حصر غیرقانونی نامزدهای معترض پایان دهید و حصرشدگان را با رعایت تمام «استانداردهای حقوق بین‌المللی» و موازین کامل حقوقی محاکمه کنید. یعنی از آغاز تا ختم دادگاه، بدون لحظه‌ای هراس از دوربین‌ها و خبرنگاران داخلی و خارجی، در منظر مردم دنیا آنان را محاکمه کنید. درباره اقتدار و عدالت و اعتماد‌به‌نفس دادگاهتان، دنیا داوری خواهد کرد.
اگر اقتدار و شجاعت دارید (که ندارید)، به حصرشدگان «تمام حقوق‌قانونی» دفاع از خود را بدهید. پنج سال و اندی هرچه خواستید، به‌ ناحق گفتید و حتی یک دقیقه فرصت و تریبون به معترضان ندادید تا به یکی از هزاران ادعاهای پوچ و ابلهانه‌تان، پاسخی بدهند. «خود‌ارضائی تهوع‌آور سیاسی» دیگر بس است. اگر حقیقتا” اقتدار و شهامت دارید (که ندارید!)، فقط اجازه «پوشش مستقیم و لحظه‌به‌لحظه» محکمه را به رسانه‌های آزاد داخلی و خارجی بدهید و دادگاهی برگزار کنید تا شاید برایتان «آبرویی» بیاورد! وگرنه هزار دادگاه نمایشی مدل ۸۸ و هزار سخنرانی و فتواهای مراجع حکومتی و بیانیه‌نگاری و…، نمی‌تواند «وحشت» حکومت شما را از «قضاوت» مردم و افکار جهانیان (و ملل مسلمان) پنهان نماید و دردتان را درمان کند‌.
پس اگر چنان اقتداری ندارید (که خودتان بهتر از همه می‌دانید ندارید)؛ همچنان با خاطره‌سازی واهی از «حماسه! نهم دی» مشغول باشید و به همین «خودارضائی سیاسی» تهوع‌آورتان ادامه بدهید. اما مشکل‌تان رفع می‌شود.
[بابک داد]
فیسبوک همگانی
توییتر

۱۳۹۳ دی ۱۱, پنجشنبه

سیاست بنفش! واکنش دوگانه دولت درباره «برخورد با مخالفان حکومت» در بحرین و ایران!


به‌رغم ۱۹ماه بدعهدی دولت روحانی درباره رفع حصر و جلوگیری از سرکوب‌های سیاسی، سخنان آقای ظریف درباره «زشتی برخورد قهرآمیز با رهبران مورد احترام مردم در بحرین» خیلی مضحک است!
در حالی که سه روز هم از دستگیری یک شیخ شیعه در بحرین نگذشته، آقای ظریف وزیر خارجه سخنانی گفته که ای کاش در ابتدا «پیگیر اجرای آن در کشور خودمان» می‌بود و بعد این درس‌های اخلاقی را به دولت بحرین و دیگران می‌داد.
آقای ظریف به خبرگزاری مهر گفته است: «برخوردهای قهرآمیز با رهبران مورد احترام مردم، تهدیدات و خطرات (داخلی بحرین) را افزایش می‌دهد!» او از دولت بحرین خواهان آزادی سریع شیخ سلمان شده است. اگرچه ما با هرگونه سرکوب و آزار مخالفان سیاسی در ایران یا بحرین و همه جهان مخالفیم، اما از رفتار دوگانه دولت آقای روحانی هم در این باره غفلت نمی‌کنیم.
همین دولت درباره «حصر غیرقانونی» دو نامزد انتخاباتی (آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد) و برخوردهای وحشیانه و قهرآمیز حکومت با معترضان در ایران، به خفقان مرگ و «لکنت سیاسی» دچار است و درباره بازداشت‌ها و توقیف‌ها و اعدام‌های داخل ایران حرفی نمی‌گوید؛ ولی به دولت‌‌های دیگر، درس اخلاق سیاسی و «مدارا با مخالفان» می‌دهد!
[بابک داد]
نشانی در توییتر
www.twitter.com/babakdad1