۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

خواسته قانونی حصرشدگان و مردم: برگزاری دادگاه علنی و پخش زنده!


هارت و پورت دیگر کافی است‌.
اگر حکومت اسلامی‌تان حقیقتا اقتداری دارد، به این حصر غیرقانونی نامزدهای معترض پایان دهید و حصرشدگان را با رعایت تمام «استانداردهای حقوق بین‌المللی» و موازین کامل حقوقی محاکمه کنید. یعنی از آغاز تا ختم دادگاه، بدون لحظه‌ای هراس از دوربین‌ها و خبرنگاران داخلی و خارجی، در منظر مردم دنیا آنان را محاکمه کنید. درباره اقتدار و عدالت و اعتماد‌به‌نفس دادگاهتان، دنیا داوری خواهد کرد.
اگر اقتدار و شجاعت دارید (که ندارید)، به حصرشدگان «تمام حقوق‌قانونی» دفاع از خود را بدهید. پنج سال و اندی هرچه خواستید، به‌ ناحق گفتید و حتی یک دقیقه فرصت و تریبون به معترضان ندادید تا به یکی از هزاران ادعاهای پوچ و ابلهانه‌تان، پاسخی بدهند. «خود‌ارضائی تهوع‌آور سیاسی» دیگر بس است. اگر حقیقتا” اقتدار و شهامت دارید (که ندارید!)، فقط اجازه «پوشش مستقیم و لحظه‌به‌لحظه» محکمه را به رسانه‌های آزاد داخلی و خارجی بدهید و دادگاهی برگزار کنید تا شاید برایتان «آبرویی» بیاورد! وگرنه هزار دادگاه نمایشی مدل ۸۸ و هزار سخنرانی و فتواهای مراجع حکومتی و بیانیه‌نگاری و…، نمی‌تواند «وحشت» حکومت شما را از «قضاوت» مردم و افکار جهانیان (و ملل مسلمان) پنهان نماید و دردتان را درمان کند‌.
پس اگر چنان اقتداری ندارید (که خودتان بهتر از همه می‌دانید ندارید)؛ همچنان با خاطره‌سازی واهی از «حماسه! نهم دی» مشغول باشید و به همین «خودارضائی سیاسی» تهوع‌آورتان ادامه بدهید. اما مشکل‌تان رفع می‌شود.
[بابک داد]
فیسبوک همگانی
توییتر

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و درود به استاد عزیزم ؛ جناب آقای داد ؛ بنظرم بهتر است این دادگاه در یک کشور بی طرف و تحت نظارت جامعه بین المللی انجام شود. این حکومت به هر نحوی شده میخواهد این بزرگواران را از بین ببرد و به "استخوان لای زخم" پایان دهد. اما بهترین وضعیت این است که مردم از حکومت بخواهند دادگاهی بی طرف تحت نظارت سازمان ملل به این قضایا رسیدگی کند.