۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

رونمایی از احمدی نژاد: «سپید دندان»بجای «ظریف خندان»؟!

عکس اولین شب سوگواری فاطمیه در بیت رهبری. منبع: سایت خامنه‌ای
دوشنبه شب در بیت رهبری، احمدی نژاد در صدر مجلس سوگواری و در دو قدمی رهبر نشست! عکسهای این حضور سئوال انگیز در سایت رسمی علی خامنه‌ای منتشر شده اند. "طراح و گرداننده" این رونمایی مشکوک از رئیس جمهور مغضوب سابق، چه نیّتی در سر دارد؟ این سئوال اکنون در ذهن خیلی هاست.
بعد از جدیت غرب در مذاکرات اتمی و عصبانیت خامنه‌ای از ادامه برخی تحریم‌ها و فریادهای «به درک!» او در مشهد، حالا حضور احمدی نژاد در دو قدمی رهبر دو فرضیه به ذهن می آورد:
اول: اگر شخص رهبر از احمدی نژاد دعوت کرده و او را کنار خود نشانده، خامنه ای دارد به غرب پیام "دندان تیز!" را به جای "لبخندهای ظریف!" ارسال می کند.
می توان به سادگی فهمید که قرار است «مدیریت جهادی!» توسط سپاه و همان تیمی انجام شود که در سال «جهاد اقتصادی» بزرگترین اختلاس های تاریخ بانکی کشور را رقم زدند ولی حداقل در لفظ، آمریکا را تحقیر می کردند. از دیدگاه حامیان رهبر و اصولگرایان: "در دوران احمدی نژاد، آمریکایی‌ها بیشترین تحقیر را متحمل شدند."
شاید رهبر، بیشتر از این گنجایش لبخند نمایشی و نرمش قهرمانانه را ندارد و منجمله نمی خواهد اتحادیه اروپا در تهران دفتر نمایندگی باز کند و هربار با خانواده یک قربانی و یک زندانی ملاقات نماید! اوست بهتر از همه میداند که این آغاز تحقیر حکومت علی وار! اوست. برای همین دندان به هم می ساید و خطاب به غرب می گوید:«تحریم‌های اقتصادی را برندارید، به درک!»
دوم: احتمال دوم کاملا" برعکس است! یعنی بعید نیست که پشت این «آشتی کنان نمایشی» تیم روحانی و هاشمی و حتی کسانی از درون بیت رهبری باشند!
به عبارتی این محمودنمایی می تواند یک طرح مشترک بین بیت رهبری و دولت تدبیر باشد؛ تا غرب از احتمال تکرار دوران احمدی نژاد به وحشت بیافتد! شاید با این شیوه، غربی‌ها کمی نرمش و ملایمت بیشتری نشان بدهند.
غربی‌ها برای اینکه خامنه‌ای دوباره به سراغ تندروها و احمدی نژاد نرود، شاید کمی با حکومت ایران ملایمتر برخورد کنند و اتحادیه اروپایی هم دست روی زخمهای رهبر نگذارد.
از طرف دیگر «ترساندن مردم ایران» از بازگشت احمدی نژاد، می تواند یکی از اهداف این طرح شده باشد تا از فشارهای فزاینده و انتقادهای مردمی از دولت حسن روحانی هم کاسته شود. خدایی هم بخواهید «حذف خاطره تلخ احمدی نژاد» از ذهن ایرانیان و غربی‌ها به صلاح دولت روحانی و به نفع سیاست‌های رهبر و هاشمی رفسنجانی نیست. هر زشت روئی در کنار احمدی نژاد، یک سوفيا لورن به نظر می آید! پس مادامی که احتمال بازگشت این «لولو» در خیال مردم باقی باشد، این ملت از هزار اشتباه و کم کاری و بدعهدی دولت روحانی، هیچ گلایه و انتقادی نخواهند کرد!!
طراحی این «رونمایی مشکوک از احمدی نژاد» آن هم در دوقدمی رهبر، کار هر شخص یا تیمی که باشد، خیلی فرقی ندارد. بعد از سه دهه حکومت، همه حاکمان این مرز و بوم با روحیات خاص ما ایرانی‌ها آشنا شده اند! اینکه از ترس «بدتر»، به دامان «بد» پناه می بریم و خوشحال و خرامان به سوی همان کشتارگاهی می رویم که گرگها می خواهند! اینکه هنوز هم باور نکرده ایم که «این گرگ، سالهاست که با گله آشناست!»
[فیسبوک همگانی بابک داد]

۲ نظر:

Unknown گفت...

Besiyar jaleb naghd kardid. Vali har che ke hast, moshmaez konnandast.

ناشناس گفت...

بی نیازی از مردم...
دردماست...
مردم بی نیاز اموزش...
رهبر بی نیاز از همه...
مخالفان بی نیاز...
ایرانی گمنام