۱۳۹۲ خرداد ۲۳, پنجشنبه

افق روحاني در انتخابات!



اميد دارم كه اين انتخابات با تمام زشتي هايش، در درون ما «حماسه» ايجاد كند. انتخاباتي كه هيچ چيزش را نمي پسنديم، شايد بتواند محلي براي تمرين "تحمل و مداراگري" بين همه ما مخالفان و منتقدان نظام باشد كه در اين مقطع راه خود را براي رأي دادن و ندادن از همديگر جدا كرده ايم. چه موافقان تحريم و چه موافقان رأي دادن، بايد باور داشته باشيم از فرداي انتخابات به همكاري و همدلي برعليه دشمن مشترك مان يعني نظام استبداد ديني نيازمنديم. پس بايد تلاش كنيم بدون هتاكي و اهانت و تهمت زني، به سليقه ها و نظرات همديگر احترام بگذاريم و لااقل يك قدم از "تعصـب" دور شويم.
باز اميدوارم آنهايي كه اميدي دارند با حضور يا تحريم شان از اين درخت بي بار و برگ انتخابات 92، ميوه اعتراض بچينند و حق خود را بر كُرسي روزگار بنشانند و اقتدار خويش به استبداد را به نمايش بگذارند. براي همه مايي كه عطش يك جامعه آزاد و مدني داريم، شايد اين درخت خشك هم «ميوه» بدهد! شايد اين "عدو، سبب خير شود" و از اين مرحله تاريخي تلخ، ما درس تحمّل و مدارا و احترام به سليقه هم را بياموزيم.
هر قدمي كه ما از "تعصب" دورتر بشويم، آماده تر خواهيم شد براي آزادي و آزادگي و دموكراسي و داشتن يك جامعه مدني و مدرن. از اين انتخابات، فرصتي براي "رشد سياسي" خود بسازيم و چه تحريمش كنيم و چه رأي بدهيم، "دشمن مشترك" خود را از ياد نبريم. از فرداي انتخابات، ما كارهاي بيشتري داريم. پس به انتخاب يكديگر احترام بگذاريم و ابزار تخريب همديگر نباشيم.
برنامه انتخاباتي افق روز سه شنبه 21 خرداد را با موضوع بررسي وضعيت آقايان حسن روحاني، محسن رضايي و محمد غرضي اينجا تماشا كنيد.

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

آخ که لعنت بر ظلم و ظالم

ناشناس گفت...

بابک اگه خامنه ای بمیرد و پسرانش و سپاه برای کسب قدرت به جان هم بیفتند ما می توانیم دمکراسی را ببینیم و نفس بکشیم؟!! چند سال دیگه 10 سال 20 سال ؟ خامنه ای چقدر عمر می کنه 120 سال؟!

ناشناس گفت...

این مردم خر باید بالا سرشان آخوند بمونه وقتی دوباره رای بدهند اه اه !!

ناشناس گفت...

بابک جان هیچ امیدی به بهبودی تیست
بگذلر بگویم چه نقسه ای کشیده اند
اینبار قرار است انتخابات دومرحله ای شود تا انرژی مردم در یک مرحله ومانند سال 88 یهو تخلیه نگردد و ان بلوا ایجاد نشود
بلکه روحانی و قالیباف با جلیلی به دور دوم بروند البته با اختلاف کم و سپس در مرحله دوم نام یکی از اقایان قالیباف و یا جلیلی بیرون اید.بهمین سادگی

ناشناس گفت...

آقای داد چی شد چرا ساکتید
رای نده رای نده
الان که دارم می نویسم صدای شادی و بوق از خیابان می آید. زود تحلیل کنید جوابم را بدید

ناشناس گفت...

حیف این ملت نادان که باز رای دادند بیخودی 18 میلیون رای به مشروعیت این نظام دادند حالا رژیم باز بازی را برد چه فرقی می کنه روحانی دورو و جلیلی لولو.همین روحانی و جلیلی هر دو در شورای امنیت کار می کنند و همین روحانی 28 سال 89 دو رهبر سبز را حصر کرد همانطور که قبلا منتظری را حصر و دوباره آزاد کرد. حیف رژیم عمر دوباره گرفت ای وای

ناشناس گفت...

آقای داد من رای ندادم ولی خوشحالم که روحانی ملا رای آورد تا آن جلیلی ابله

ناشناس گفت...

بابک جان مردم دارن جشن و پایکوبی می کنند باور کن ساعت 9:30 شنبه 25 خرداد دارن تجمع شادی می کنند قسم میخورم

ناشناس گفت...

لعنت به این رژیم کثیف برد برد برای خامنه ای و مردم باز بازی سیاسی که دنیا را فریب دهند این دفعه با اعتدال گرایان نه اصلاح طلبان!! خامنه ای همه احزاب را زیر چکمه اش برد. مردم بفهمید این دام طولانی کردن عمر رژیمه!!

ناشناس گفت...

جانمی حال کردم این جلیلی و قالیباف ابله چه تحقیر شدند. همش 4 و 5 میلیون رای!! آخی چقدر قالیباف تهران را چمن کاری کرد جوابه زحمتش اینه!!!

ناشناس گفت...

بابک سلام من رای ندادم با شما موافق بودم ولی خوشحالم که نماینده ولی فقیه در شورای امنیت رئیس جمهور شد!! از جلیلی بهتره چون دنیا فهمید که مردم جلیلی و امثال احمدی نژاد را نمی خواهند و اگر روند قبلی ادامه یابد دنیا می فهمد که این خامنه ای است که دخالت می کند مردم جدایند.نیمه پر لیوان را ببین بابک جان این همه زجری که کشیدی لااقل کمی از آن به ثمر رسید.نظرت چیه بابک یه پست جدید در وبلاگت بزارید بفهمیم چی می گی.

ناشناس گفت...

واقعا که باز هم خامنه ای پیروز شد نماینده اش در شورای امنیت رئس جمهور بعدی شد!! این که فرقی با جلیلی نداره 10 سال هم طول می کشه تا گند احمدی نژاد را ماله بکشه!!

ناشناس گفت...

پیروزی حقیقت جویی و آزادی خواهی را به همه هم میهنانم تبریک میگویم. امیدوارم از فردا همه پای رای خود برای پیروزی کامل آزادی ؛ بایستیم و حقیقت را از بند برهانیم ؛ آزادی موسوی و کروبی ابتدایی ترین خواسته من از آقای رئیس جمهور است!

ناشناس گفت...

من اعتقادم پیروزی آزادیخواهی است؛ از فردا باید آزادی موسوی و کروبی را بخواهیم؛ همین و بس!

لطیف گفت...

جمهوری اسلامی از آرائ مردمش همچون ناموس حمایت می کند .. حسن روحانی از صندوق دولتی بیرون آمد که به دروغگویی و تقلب مشهورش کرده بودندو زیر سایه ولایتی طعم پیروزی را چشید که به دیکتاتوری متهمش می کنند ...
میدونم که اینو توی نظراتت نمیذاری ولی
با خودت یک دقیقه خلوت کن و ببین که کجای قصه ای . . .!

kambiz گفت...

بابا مردم نادان! این روحانی آمده با آمریکا مذاکره کنه(به قول خودش کدخدای جهان) رضایت بگیره عمر رژیم زیاد شده تا داخل را سرکوب کنند. همان جلیلی بهتر بود فقط او می توانست رژیم را به سوی مرگ ببرد.الان مردم جشن گرفتن برای چی آخه؟؟؟

ناشناس گفت...

هنوز هم فکرم اینست که مردم میتوانند نتیجه این انتخابات را پیروزی حقیقت و آزادیخواهی بدانند! زیرا بسادگی نعل وارونه رژیم افشا خواهد شد و بی ارادگی روحانی اورا به نمادی از ریاکاری و ظاهر الطلاحی و دورویی و سفیدنماییِ پلیدی و سیاهی تبدیل خواهد کرد! کسی که با برملاشدن باطن متفاوتش تایید کنندگانش را نیز رسوای خاص و هام میکند و آبروی با بزویر و ریاکاری بدست آمده رفسنجانی را هم خواهد برد!بیایید باهم آخرین لحظات استبداد دینی را جشن بگیریم!

ناشناس گفت...

آقای داد! دیر به دیر آپدیت می کنیا! این وضعش نیست

یک بسیجی گفت...

آقای داد چرا پست جدید نمیگذارید نکنه مرده اید زبانم لال؟!

علی گفت...

بابک یک ماهی هست مطلبی نذاشتی حالت خوبه قلبت؟ خدای نکرده ناخوش که نیستی. مردیم تو را خدا یه جوابی بده!