۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

وقتي نامزدها منزلتي ندارند، ناجي كدام مردم خواهند بود؟!

مناظره انتخاباتي:
تست بينايي و هوش و آلزايمر از نامزدهاي رياست جمهوري
اگر قول بدهند هر جمعه، همين مناظره هشت كانديدا را برگزار كنند و اصلا" انتخابات را هم برگزار نكنند، دورهمي لذت مي بريم و عصرهاي جمعه هم ديگر "دلگير" نمي شوند. كشور و مردم شاداب تري خواهيم داشت كه هفته اي يك بار يك "حماسه سياسي توپ" را از نزديك تماشا مي كنند!
امروز نامزدهاي رياست جمهوري را عين بچه هاي مدرسه نشاندند و از آنها سئوالات تستي و هوش و بينايي پرسيدند! آقاي عارف تنها معترض سئوالات تستي بود كه بعدش رضايت داد و عين موشك با اشتباه به تستها پاسخ داد! مجري چند تا عكس از معضلات(!) ترافيك و ساختمان و كشتي و معدن نشان نامزدها داد و پرسيد نظرتون دربارشون چيه؟! حالا فكر كنيد آيت الله هاشمي و آقاي خاتمي مي خواستند به درباره عكسها توضيح بدهند!
آقاي مجري عكس يك معدن را [كه اصلا" در ايران نيست و طبق اين لينك ظاهرا" در آمريكاست] به نامزدها نشان داد. آقاي عارف گفت: "اين يكي از جاذبه هاي توريستي ايران عزيز ماست!!" او هشت سال معاون اول دولت بوده و هنوز فرق جاده كشي معدن و جاذبه توريستي ايران عزيز را نمي داند! غرضي گفت: "بدبخت صاحب اين معدن متروكه، كه مطمئنم الان حتما" بخاطر بدهي توي زندانه و خود معدنم كه معلومه متروكه اس. آخ آخ آخ!" محسن رضايي گفت: "با خاكبرداري و خاك فروشي كشورمان مخالفم! من اين معدن را دقيقا مي شناسم! اين معدن بين يزد و كرمانه و منم خيلياش رو سراغ دارم!" آقاي روحاني زد روي دست رضايي و گفت: "من حتي چند بارم از اونجا بازديد كردم!" در حاليكه ظاهرا" اين معدن در ايران نيست و از مجله نشنال جئوگرافي سال 2002 برداشته شده وبي ترديد، فقط براي تمسخر سواد و هوش نامزدها در ميان تصاوير گنجانده شده بود!
و اما آقاي "بسم الله قاليباف!" با اينهمه بسم الله گفتن در آغاز هر جمله، توانست امروز تمامي اقليتهاي مذهبي ايران را مسلمان كند يا مسلمانان را ارمني كند! قاليباف بايد كمي پلكهايش را بازتر كند، تا شايد با اين چشمهاي رنگي قشنگش بتواند رأي جمع كند. مردم ما عاشق چشم رنگي و موي بلوند هستند. حيف اگر يك نامزد مو بور داشتيم يك "حماسه سياسي" خلق مي شد كه رهبر خيلي لذت مي برد. و اما در مورد آقاي غرضي؛ سئوال من اين است كه در سالهاي افسردگي و ناراحتي ما شما واقعا" كجا بودي؟! اي چاي نوبات! اي قند عسل! اي جوووووونم. باور كنيد همسرش هم خبر نداره اين مرد، روزها ميره مناظره انتخاباتي ميكنه و برميگرده. خدا حفظش كنه. غرضي به تنهايي، خودش يك پا «حماسه چند منظوره» است. ‍
تحليل: امروز حكومت در صدا و سيما و در اين مناظره، سطح "عزت مردم" و "شأن رياست جمهوري" را تا حد يك مسابقه تستي و مبتذل تلويزيوني پايين آورد و به ريش مردم و انتخابات خنديد. كم مانده بود از نامزدها بخواهند چشم بگذارند و قايم باشك بازي كنند يا مسابقه "زوووووو" برگزار كنند.
اگر يكي از اين نامزدها وسط اين مناظره، شجاعت داشت و استوديو را ترك مي كرد، بخاطر اعتراضش چهل ميليون رأي مي آورد. اما آنها بازيگران يك نمايش مبتذل هستند و اعتراضشان هم سطحي است. عارف ابتدا با اعتراض گفت من به تستها جواب نمي دهم! اما بعد وارد بازي شد و ول كن نبود. به نظرم با اينكه برخي از ما همه اين نمايش هاي مبتذل سياسي را مي دانيم، آخر سر مانند آقاي عارف وارد بازي مي شويم و خانه هاي "پازل خامنه اي" را پُر مي كنيم. خدا كند عقلمان به مرخصي نرود و بازيچه نشويم. و اگر كساني بازيچه شدند، لااقل فردايش به دنبال نتيجه رأي خود نگردند و شعار ندهند رأي من كو؟! چون در اين معركه، سئوال بي ربطي خواهد بود.
پي نوشت: اين وسط يكي در توئيتر برايم مسيج داده و با جديت پرسيده: در اين دوره انتخابات، به چند نامزد ميشود رأي داد؟! بهش جواب دادم: من هم شبيه شما بر سر هشت راهي ماندم؛ چون همشون گوگولي هستن يه جورايي! عصر جمعه مردمو ساختن.
فيس بوك همگاني بابك داد 

۵ نظر:

ناشناس گفت...

آقای داد
شما هم که با این نوشته به کمک صدا و سیما شتافتید در تمسخر کاندیداها!
باز هم به آقای عارف که نیمچه اعتراضی به این بازی مسخره کرد. کاملا مشهود بود که صدا و سیما برای تحقیر کاندیداها چنین نمایش مضحکی به راه انداخته بود. ظاهرا می خواهند گربه را دم حجله بکشند و به آنها بفهمانند که هیچ نیستند در مقابل نایب امام زمان.

ناشناس گفت...

با سلام
اگر نتیجه انتخابات از قبل مشخص است پس چرا آقای خاتمی گفته است که مردم درانتخابات شرکت کنند من نیز انشااله شرکت خواهم کرد پس چرا آقای رفسنجانی کاندیدا شدند
اصلاح طلبان که اعتقاد دارند در صندوقها دخل و تصرف میشود چرا با سه نامزد وارد گود شده اند و چرا اقای عارف گفتند که شرکت نکردن در انتخابات به معنای اعتراض نیست بلکه به معنای راضی بودن به شرایط و وضع موجود است؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

جناب آقای داد
من فکر میکنم اگر آقایان عارف و غرضی و روحانی ائتلاف تشکیل دهند و عارف و غرضی به نفع روحانی کنار بروند آرای این دو نفر در سبد آرای روحانی قرار میگیرد اگر عارف و روحانی هر دو حضور داشته باشند آرایشان تقسیم خواهد شد و این به نفع سعید جلیلی خواهد بود

ناشناس گفت...

ممنون از تحلیل زیباتون
خیلی عالی بود
منتظر مطالب زیباتون در این خصوص هستیم

ناشناس گفت...

متاسفم برای مملکتی که امثال غرضی دو دوره در آن وزیر مخابرات و نفت بوده است
به کجا می خواهیم برسیم با این شیرین عقلها. . . .