۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

اولين «حماسه سياسي نظام» رقم خورد: شكست بزرگ در دادگاه پاريس!

سه سال پيگيري قضائي سفارت جمهوري اسلامي براي زهرچشم گرفتن از مخالفان اعدام در پاريس، صبح امروز يك پاسخ بزرگ گرفت: «يك هيچ بزرگ»!
امروز در شعبه سيزدهم دادگاه كيفري پاريس، به شكايت مفصل سفارت جمهوري اسلامي بر عليه شش روزنامه نگار و فعال سياسي رسيدگي شد و دادگاه بعد از استماع دفاعيات ما به عنوان متهمان و وكيل مان آقاي «سيلوان ماير» رأي برائت و بيگناهي همه متهمان را صادر نمود و ادعاهاي سفارت را مردود دانست.
جمهوري اسلامي بابت رنگ آميزي و شعارنويسي بر ديوارهاي ساختمان سفارت خود در پاريس، در شكايت نامه مفصلي تقاضاي دريافت «پنج ميليون يورو!» به عنوان غرامت از ما شش نفر كرده بود! طبيعتا" هيچ نماينده اي از طرف سفارت در دادگاه حضور نداشت و قاضي دادگاه بعد از شنيدن دفاعيات ما و سخنان و دلايل متقن وكيل «ماير»، رأي منع تعقيب و برائت كليه متهمان را صادر كرد.
بعد از پايان دادگاه با وكيل پرونده آقاي سيلوان ماير كه با لطف و نوعدوستي، به رايگان و بدون دريافت حق الوكاله، وكالت اين پرونده پانصد صفحه اي را تقبل كرده و امروز با پيروزي از دادگاه عالي پاريس بيرون آمد، گفتگويي كردم. آن مصاحبه را به همراه مشروح جريانات دادگاه و حواشي آن به زودي منتشر خواهم كرد.
به نوبه خودم، اين موفقيت بزرگ را تقديم مي كنم به مادر داغدار فرزاد كمانگر و اعدميان بيگناه 19 ارديبهشت 1389 كه بابت اعتراض به اعدامشان، قريب سه سال درگير اين پرونده سنگين شديم؛ اما لحظه اي احساس نگراني يا خستگي نكرديم. اين پيروزي كه بابت نبود مدارك مستند بر عليه ما و به خصوص به دليل «احترام فرانسه به آزادي بيان و عقيده» نصيب ما مخالفان و معترضان به اعدام و سركوب شد، در حقيقت به عنوان "عيدانه" تقديم مي شود به تمامي خانواده قربانيان و اعداميان بيگناه عرصه عقيده و انديشه و آزاديخواهي و به تمامي زندانيان عقيدتي و سياسي.
امروز در صحن دادگاه عالي كيفري پاريس، چنانچه وعده كرده بوديم آنجا را به صحنه افشاگري روشهاي ديكتاتوري جمهوري اسلامي بر عليه منتقدان و مخالفان تبديل كرده و در فرصت دفاعيات، شرح مختصري از انواع سركوبهاي دگرانديشان و مخالفان حاكمان مستبد ايران را بيان كرديم.
اميدوارم باز هم مانند امروز، بتوانيم از هر فرصتي بهره بگيريم تا صداي مظلوميت تمامي قربانيان عقيده و انديشه در ايران را به گوش جهانيان برسانيم. نكات جالب دادگاه، حاشيه هاي آن و ارزيابي آقاي سيلوان ماير از روند دادرسي را به زودي خواهيد خواند. اين پيروزي را بر همه مخالفان اعدام در ايران و بر شما مخاطبان همدل و همراه نيز شادباش مي گويم.

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

tabrik migam. omidvaram hamishe movafagh va piruz bashid. az sobh negaran budam va moratab website shoma ro check mikardam ke natijeye dadgah ro bebinam. mamnun az khabarresani. omidvaram in amr aghaze rosvaii va mahkumiate hokumate dorough dar saale no bashe.

tati گفت...

aghaye dad behetoon tabrik migam.in tabrik hatta az tabrik eid ham shirintar ast ,assan ye vazi.in khabar ra dar poste roohollah zam khoondam v bi ekhtiar gerye kardam,bazam tabrik.

tati گفت...

aghaye dad behetoon tabrik migam.in tabrik hatta az tabrik eid ham shirintar ast ,assan ye vazi.in khabar ra dar poste roohollah zam khoondam khoondam v bi ekhtiar gerye kardam,bazam tabrik.

ناشناس گفت...

آقای داد، از خوشحالی‌ اشک از چشمانم سرازیر شده است.

ناشناس گفت...

آقای داد، از خوشحالی‌ اشک از چشمانم سرازیر شده است.

farah گفت...

خیلی خوشحال شدم. خسته نباشید. عیدی خوبی بود برای مادران داغدار ایران.

farah گفت...

خیلی خوشحال شدم. خسته نباشید و تبریک می گویم. بهترین عیدی برای مادران داغدار ایران بود.
قبل از دادگاه از مردم خواسته بودید که به شما بپیوندند آیا از طرف مردم (ایرانی ها) حمایت شدید؟

Unknown گفت...

سلام من سه تا شعردارم فکر می کنم شما خوستون بیاد لینکهاش در زیر هست

ناشناس گفت...

dorood bar shoma aghaye Dad aziz, besiar az inke in regime darmande shekast khord khoshhhalam

کیو گفت...

سلام نوروزت پیروز بابک جان
قبلا نگفتم دادگاه نمایشی است. خدا را شکر قاضی دادگاه شریف بود. فکر می کردم بده بستان سیاسی دیگری از دولت فرانسه با ج ا است. خوب ج ا بی عابرو شد.

ناشناس گفت...

تبریک به آقای بابک داد و دوستانش و مردم ایران ،آقای بابک داد عزیز این پیروزی را می‌توان دومین پیروزی مردم ایران در مقابل رژیم ضدّ ایرانی‌ به شمار آورد،و در دادگاهی دیگر آقای حسن دایی مقابل نایاک به پیروزی رسید،که هر دو افتضاحی هستند که باعث سر افکندگی جمهوری اسلامی شدند،پاینده باشید

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.