۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

آن دست «ولي فقيه» است كه مادر چاوز را در آغوش مي كشد!

تصويرها از فيلم و عكس منتشره توسط دفتر رياست جمهوري ونزوئلا برداشت شده و رسمي اند

قبل نوشت: از ديد شخصي؛ به نظر من هيچكدام از اين كارهاي احمدي نژاد گناه نيستند و اظهار همدردي عملي انساني است. من البته احمدي نژاد را رياكارتر از آن ميدانم كه بدون غرض، دست به كاري بزند كه ظاهري انساني داشته باشد. او اگر براستي اهل همدردي بود، قطره اشكي براي زلزله زدگان كشورمان، دانش آموزان شين آباد و مصيبت زدگان داغدار اتوبوس راهيان نور مي ريخت. اما او در حال حاضر از هر ابزار و فرصتي براي تحقير خامنه اي استفاده مي كند تا از "نفرت مردم" براي خود ابزار موفقيت در انتخابات بسازد. از نگاه من، او و خامنه اي هيچكدام مزيتي بر يكديگر ندارند كه از عمل يكي، ذوق زده شويم و به جانب او ميل كنيم. در برنامه افق روز سه شنبه پيش گفتم آنها هر دو، مانند سارقان يك بانك هستند كه حالا بر سر تقسيم پول به روي همديگر هفت تير كشيده اند. پيروزي هيچكدام آنها بر ديگري، نشان دهنده حقانيت يكي از آنها نيست. اما تحليل رفتار هر دو طرف، ما را در شناخت فضاي سياسي كشور ياري مي كند. پس تحليل رفتارهاي زيركانه و تحقيرآميز احمدي نژاد را به منزله حقانيت او و يا بهانه اي براي دفاع از وي نبايد تلقي كرد.
اينجا مي خواهم موضوع در آغوش كشيدن مادر هوگو چاوز توسط احمدي نژاد را از «ديد حكومت اسلامي» بررسي كنم كه صراحتا" در آغوش كشيدن زن نامحرم را "گناه"و حرام مي داند و براي آن تعزير هم در نظر گرفته است! سه دهه است بابت همصحبتي و يا تماس فيزيكي پسر و دختر نامحرم، جوانان مردم را تعزير مي كنند و شلاق مي زنند. حالا سكوت درباره عمل احمدي نژاد، رياكاري ديني حاكمان را نشان مي هد. اگرچه همه آنها هم سكوت نكرده اند و كساني مانند امام جمعه اصفهان، صراحتا" به احمدي نژاد تاخته اند.
اما نكته اينجاست كه به نظر من احمدي نژاد نبايد تعزير شود و مسئوليت اين كار بر عهده او نيست! زيرا او رئيس دولت يك كشور «ولايي» است و در كشوري كه يك نفر «ولي فقيه» است، نبايد صغيران بابت تقصيرها و گناهان مجازات شوند! بلكه ولي فقيه، به نوعي بر همگان ولايت دارد(!) و همانقدر كه از "اختيارات ولايت" استفاده مي كند و افراد هم نظر با خود را به مقام هاي بزرگ مي نشاند، بايد به "مسئوليت هاي ولايت" خود هم عمل كند و به عنوان ولي و نصب كننده اين مقامات، پاسخگوي كردار و گفتار افراد منصوب و زيردستان خود باشد! به عبارت ديگر، اگر ولي فقيه فردي را منصوب كرده و از آن فرد گناهي سر زده، مسئول «ولي» اوست و نه آن فرد! پس پاسخگوي اصلي اين كارهاي احمدي نژاد، خود او نيست!
در ارديبهشت سال قبل و همزمان با قهر يازده روزه احمدي نژاد، وقتي حجت الاسلام كاظم صديقي امام جمعه تهران در سخناني تهديد آميز گفت: "ولايت فقيه حتي اختيار دارد زن رئيس جمهور را بر او حرام بكند و حكم طلاق او را جاري كند، چون ولي فقيه است و بر همگان ولايت دارد!" لابد بايد فكر اين سوي قضيه را هم مي كرد كه ولي فقيه در مقابل آن «اختيار نامحدود»، يك «مسئوليت هايي» ولو محدود(!) هم دارد و مانند الان، آن ولي مختار بايد پاسخگوي مسئوليت عملكرد گماردگان و افراد منصوب خود هم باشد!
از نظر فقهي و ديني تنها كسي نيازمند «ولي» است كه هنوز «صغير» است و بر طبق شرع و قانون، «بر فرد صغير حرجي (مسئوليتي)نيست» و مسئوليت كارهاي او با «ولي» اوست! اما با نظريه شرك آلوده "ولايت فقيه" اين ولايت را در امور سياسي هم تعميم دادند و از آحاد مردم و مقامات، صغيراني ساخته اند كه بدون اذن ولي فقيه، اجازه ندارند حتي به همسر خود دست بزنند! وقتي از نظر سياسي هم چنين التقاطي صورت داده اند و كشور نه با رأي مردم، بلكه با اذن ولي فقيه اداره مي شود و ولي فقيه حتي اختيار دارد همسر رئيس جمهور را بر او حرام كند، بايد مسئوليتهاي خود را هم بشناسد و به آنها پايبند باشد! شايد به همين دليل است كه آقاي خامنه اي كمترين واكنشي به رفتار خارج از عرف احمدي نژاد در ونزوئلا نشان نداده است. زيرا او بهتر از همه مي داند كه در كشوري كه ولي فقيه "فصل الخطاب" است، مسئول نهايي خود اوست و اين "مسئوليت" در برابر همان "اختياري" است كه به او به عنوان رهبر و ولي فقيه حق ميدهد كه احمدي نژاد را به رياست جمهوري برساند و يا برعكس زن احمدي نژاد را بر او حرام كند و طلاقش را بگيرد!
اكنون اصولگرايان و حاميان رهبر بايد بدنبال بهانه اي براي «حلال كردن!» كارهاي احمدي نژاد در ونزوئلا بگردند و مثلا" اين لطيفه را به عنوان توجيه «جا بياندازند» كه آقاي احمدي نژاد با خاندان شهيد چاوز «صيغه محرميّت!» خوانده و بعد آنها را در آغوش كشيده است! آخوندهاي حكومتي هزارتا از اين جوابها براي تحميق مردم در آستين دارند و نهايتا" مي گويند او با خانواده شهيد هوگو چاوز صيغه محرميت خوانده و حجت الاسلام تاج الديني هم در اين تصوير و فيلم "آستين او را به عقب نمي كشد"، بلكه دارد صيغه محرميت را بين احمدي نژاد و مادر شهيد چاوز جاري مي كند!
كفن پوشان حوزه علميه و سينه چاكان غايب(!)، هرگز ذرّه اي درد دين و غيرت نداشته اند و هميشه به خاطر مطامع سياسي كفن پوشيده و شعار داده اند. اما مسئولان و نمايندگان مجلس اگر كمي آزادگي و جرأت داشته باشند، بايد «ولي فقيه» را زير سئوال ببرند كه فردي را كه تو برخلاف خواسته ملت بر مسند رياست جمهوري نشاندي ، شئونات و حدود اسلامي را رعايت نكرده و بر اساس قوانين شرعي، مستوجب تعزير و شلاق است! و چون شما ولي و نصب كننده او هستيد و «بر صغير حرجي نيست!» پس آقاي ولي فقيه، براي تعزيز اين گناه آماده باش! زيرا در حقيقت اين، دستان ولي فقيه است كه بدن آن زن نامحرم را لمس كرده و در آغوش كشيده است!
بايد ببينيم حكومت رياكاران با اين افتضاح و تضاد شرع و قدرت و مصلحت سنجي آقاي خامنه اي براي «فرود آرام» احمدي نژاد، چطور برخورد خواهند كرد؟! من مطمئنم در قدم اول منكر هرگونه عكسي مي شوند! و عكسها را تقلبي و مونتاژي مي نامند. و در موارد بعدي يك «كلاه شرعي» مي بافند و بحث صيغه محرميت را بين احمدي نژاد و مادر رضاعي(!) او مطرح مي كنند كه ابلهانه ترين كلاه شرعي خواهد بود. هرچند اين حكومت خيلي اوقات راه حل هاي ابلهانه را انتخاب كرده و ارائه مي كند.


يك لينك براي ديدن: برنامه افق سه شنبه پيش را كه در آن به نقش احمدي نژاد و داشته هاي او در نزاع قدرت با رهبر اشاره كرده ام، مي توانيد در اينجا تماشا كنيد.

يك لينك براي شنيدن: سه سال پيش در آخرين جمعه سال سياه 88 گفتگويي با راديو سراسري فرانسه و برنامه مشهور و پرشنونده "60دقيقه" داشتم كه فارسي زبانان هم مي توانند روايت مرا با صداي خودم در اين برنامه بشنوند. شايد حرفها و يادآوريهايي كه در اين برنامه راديويي شده، براي امروز مفيد باشد. به خصوص بخشهايي از آن كه به نحوه گريز من و دو فرزندم از دست مأموران امنيتي و اطلاع رساني مخفيانه در چهارماه زندگي پر از التهاب انجام دادم. براي شنيدن فايل صوتي برنامه مي توانيد به اينجا مراجعه كنيد.
فيس بوك همگاني بابك داد

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
البته اگه دین اسلام رو هم در نظر بگیریم برای پیرزن زیاد سخت گیری نکرده ولی من فکر میکنم مادر چاوز حداقل 75 سالش باشه با توجه به سن 60 سالگی چاوز
بخاطر همین شاید نشه زیاد خورده گرفت با احمدی نزاد که چرا یه زن 75 ساله رو بغل کرده به نظرم در این مورد زیاد بزرگنمایی شده گرچه کار احمدی نژاد هم مزموم هستش ولی یه جوری جو داده میشه به قضیه که انگار احمدی نژاد، کاترین زتاجونز رو بغل کرده
به هر حال خدا همه را به راه راست هدایت کنه
ممنون از وبلاگتون

ناشناس گفت...

کدوم دست آقا رو می فرمائید همون دستش که هرموقع میخاد عملیات کشتار مردم رو شروع کنه میگه من بااین دست علیلم ؟ و رمز عملیات رو اعلام می کنه تا شعبون بی مخ های حلقه به گوشش بیافتن به جون ملت؟ یا اون یکی دستش؟