۱۳۹۱ مهر ۱۲, چهارشنبه

درنگ دوم: طوفان احمدي نژاد در استكان چاي!



اول:
متن برنامه ويدئويي "درنگ": سه شنبه روز طوفاني احمدي نژاد بود. روز انتقادهاي تند او به قواي ديگر، به لاريجاني ها، به خبرگزاري سپاه و حتي به شهرداري تهران! اما در نهايت او معلوم نكرد مقصر اصلي گراني ارز و طلا چه كسي ست؟
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سقوط قیمت ریال که روز دوشنبه به پایین ترین سطح رسید "بیانگر موفقیت فشارهای بین المللی پیوسته ای است که همه ما علیه اقتصاد ایران به کار می گیریم." او افزود:" نتایجی را که از طریق تحریم ها دنبال می کردیم اکنون قابل مشاهده است."
احمدي نژادي كه مي گفت قطعنامه هاي تحريمي "كاغذ پاره" هستند، ديروز تمام تقصيرها را به گردن همان كاغذ پاره هاي بي ارزش انداخت! تصور او از «اقتصاد» راسته ارز فروشان چهارراه استابنول است و وقتي آنجا تعطيل باشد، به نظر او چيزي گران نشده چون آنجا اصلا" كسي نيست!! احمدي نژاد گفت: "آقاي رئیس بانک مرکزی مي گفت در یکی از روزهای تعطیل عمومی به خاطر وفات، در عزاداری نشسته بودم كه برايم پیامک آمد که سکه اینقدر و ارز اینقدر! بهمني گفت بروم ببینم که کجا این اتفاق افتاده؟! سوار شدم و به خیابان‌های فردوسی و اطراف که صرافيها بود رفتم و دیدم همه جا تعطیل است و خبري هم نيست!!..." رئيس دولت سپس افزود: ارز فروشها در خيابان ایستاده‌اند و موبایل دستشان است و با هم در تماس هستند و یک دفعه می‌گویند: 200 تا بنداز بالا!! يا 500 تا بنداز بالاتر!! اینها فقط التهاب درست کرده‌اند و هیچ ربطی به اقتصاد ندارد!" بدين ترتيب مقصر اصلي گراني هم پيدا شد: آنكه به ارزفروشها مي گويد 500 تا بالا بنداز!! 

ساعتي بعد علي لاريجاني از خجالت رئيس دولت در آمد و گفت فقط 20 درصد مشكلات اخير بخاطر تحريمهاست و نبايد قدرت تحريم دشمن را بزرگنمايي كنيم! او با كنايه به احمدي نژاد گفت: روشهاي رابين هودي در اقتصاد جواب نمي دهد! عصر ديروز بلافاصله بعد از مصاحبه احمدي نژاد، ارز باز هم گران شد!
دوم:
يك محقق حوزوي در قم مدعي شده كه قوانين راهنمايي و رانندگي را از از آيه 36 سوره اسراء قرآن استخراج كرده اند! ترجمه آيه 36 اين است: "كاري كه سوادش را نداري، نكن!" اين محقق حوزه مي گويد قوانيني مثل "سبقت ممنوع" و "پارك دوبله ممنوع" از همين آيه فهميده مي شود. اگر درستش را بخواهيد اين آيه را بايد خطاب به رهبر و مقامات نظام بگوييد كه اگر به آن عمل مي كردند، وضع كشور به اينجا نمي رسيد: وقتي سواد و علم مديريت كشور را نداريد، اين كار را نكنيد آقايان مسئول!!
در دومين برنامه "درنگ" در اين چهارشنبه 12 مهر، با جانشين احمدي نژاد هم آشنا مي شويد كه هرچه او "معجزه هزاره سوم" بود، اين يكي خود خود معجزه هزاره چهارم است! بسيجي معروف هم با مدل خودش يك جورهايي گفتگوي تمدنها را شروع كرده و صاف هم رفته سراغ مهمترين مسئله كشور! برنامه را مي توانيد اينجا نگاه كنيد.

۱ نظر:

کیو گفت...

ای بابا چه وضعی شده آقای داد خدا بخیر کنه