۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه

محمد مُرسي زيركانه از «جنگ رواني» فيلم ضداسلامي پرده برداشت!



بعد از پيام تند آيت الله خامنه اي، روزنامه تحت امر او «كيهان» هم خواهان بهره برداري(!) از اعتراضات اخير مسلمانان براي نمايش قدرت اسلام به غرب شد! روزنامه کیهان [تحت امر بيت رهبري] در سر مقاله روز شنبه اش با توصیه به این که مسلمانان نباید تنها به یك راه بیندیشند نوشت: "واكنش اجتماعی مسلمانان كه این روزها در جای جای جهان اسلام به چشم می خورد بسیار لازم است. این واكنش اجتماعی باید با اقدامات برنامه ریزی شده و منسجم در سطوح كشورها تكمیل شوند تا اهانت به مقدسات اسلامی ریشه كن گردد." سرمقاله نویس کیهان در مطلب خود خاطرنشان کرده است: "در این بین جمهوری اسلامی می تواند نقش ویژه ای ایفا كند و از ظرفیت به میدان آمده موجود برای ایجاد ارتباط فعال بین مراكز و گروههای اسلامی برای در میدان نگهداشتن آن تا رسیدن به نتیجه، استفاده نماید."
در مقابل امروز آقاي محمد مُرسي رئيس جمهور اسلامگراي با موضعگيري هوشمندانه اي، نشان داد كه به عنوان يك رهبر باهوش و زيرك به جهان اسلام قدم گذاشته و مي خواهد به تدريج، جامعه ميلياردي مسلمانان را به سمت عقلانيت بيشتر راهنمايي كند.
آقاي مُرسي ساخت و نمايش فيلم موهن بر ضد پيامبر اسلام را تقبيح كرد، اما همزمان «مسئوليت ساختن» آن را تنها متوجه شهروندي دانست كه از آزادي بيان در آمريكا سوء استفاده كرده است. رئيس جمهور مصر به نمايندگي از اخوان المسلمين به عنوان پرنفوذ ترين شبكه اسلامي جهان، دولت آمريكا را در مورد توليد اين فيلم بي تقصير دانست و با زيركي هشدار داد كه عده اي [احتمالا" مانند حكومت ايران] با سوء استفاده از احساسات مذهبي مسلمانان، مي خواهند توجهات جهاني را از بحران سوريه و قتل عام مردم بيگناه سوري منحرف كنند. كم كم ايمان مي آورم كه ظهور محمد مُرسي تا به حال بهترين دستآورد بهار عربي بوده است.
پي نوشت: طبيعتا" موضع گيري زيركانه آقاي مُرسي به مذاق نظام جمهوري اسلامي خوش نيامده و سايتهاي حكومتي به تخطئه او روي آورده اند. سايت حكومتي مركز اسناد انقلاب اسلامي، با لحني عصباني و هتاكانه از محمد مُرسي به عنوان «غضنفر جهان اسلام!» نام برد و نوشت: [در حالیكه احساسات یك و نیم میلیارد مسلمان بر اثر نمایش فیلم موهن آمریكایی- اسرائیلی تهییج شده، محمد مرسی همچنان از زیر بار مسئولیت پاسخ به این اقدام خصمانه آمریكا شانه خالی می كند.  وی در سخنانی تامل برانگیز با هدف منحرف كردن افكار عمومی جهان اسلام مدعی شده «دولت آمریكا مسئول ساخت فیلمی كه در آن به پیامبر اسلام اهانت شده، نیست.» محمد مرسی، كه در ایتالیا به سر می برد اعلام كرده « این اقدام تنها باعث می شود تا توجهات از مشكلات اساسی مانند بحران سوریه،منحرف شود.”  این سخنان تامل برانگیز مرسی در شرایطی مطرح می شود كه رهبر معظم انقلاب در پیام خود آمریكا و اسرائیل را به عنوان مسئولان اصلی این اهانت معرفی كرده و خواستار محاكمه سازندگان این فیلم شده بودند.]

۳ نظر:

حسن گفت...

درود به اقای دادبنده هميشه از قلم مبارک شما بهره ميبرم متاسفانه نميدانم از کج فهمی بنده است يا ار حجب و حيای جنابعالی که از اقای خامنه ای بعنوان يک رهبر دينی ياد ميکنيد جنابعالی يک ويژه گی خاص از ايشان نام ببريد که نشان دهده يک فرد مسلمان شيعی است الا عمامه و عبای ايشان

ناشناس گفت...

بسیار زیبا بود.

ناشناس گفت...

آقای محمد مرسی یک مسلمان تحصیلکرده است که ضمن پایبندی به اعتقادات مذهبی خویش از یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شده است. گفته های ایشان حرکت بسیار مهمی است در برابر عوامفریبی آخوندهای سنّی و شیعه بویژه رهبر کودتایی ایران آقای علی خامنه ای. این حرکت آقای مرسی را بفال نیک بگیریم و قویاً از آن حمایت کنیم تا دکان عوام فریبانی مانند سردمداران جمهوری اسلامی و القاعده و طالبان و سایر گروه های تندروی اسلامی تخته شود.
مسلمانانی که بدون آگاهی از چند وُ چون این فیلم به خیابان ها ریختند، آتش زدند و کشتند بایستی بدانند که این حرکات تنها باعث خوار شدن بیشتر اسلام خواهد شد و به جهانیان نشان می دهد که اسلام دین منطق و استدلال نیست. بقول شریعتی اگر می خواهی ایده ای را از بین ببری به آن حمله نکن، بد از آن دفاع کن.