۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

گزارش هايي از «پس لرزه هاي انتخابات سرد مجلس»! / بابك داد (به روز رساني مي شود)

گزارش هاي لحظه به لحظه از پس لرزه هاي انتخابات سرد مجلس! / بابك داد 
(اين گزارش به روز رساني مي شود)  
  • اين اخبار از بالا به روز مي شوند. براي ديدن خبرهاي تازه، صفحه را رفرش كنيد. 
  • حماسه مشت و انگشت در قالب «مانور» دشمن شكن انتخابات مجلس برگزار شد و «آراي فرضي» به صندوقهاي فرضي ريخته شد! در اين انتخابات فرضي، ميليونها مشت به دهان و ميلياردها انگشت به چشم دشمنان فرضي فرو رفت! از اينجا به بعدش شما برويد سيزده بدر؛ ما خودمان آراي فرضي را جوري اعلام مي كنيم كه خودمان مي دانيم و انگشت شما را به هرجايي صلاح بدانيم هدايت مي كنيم! پس نتايج را جدي نگيريد و جو زده هم نشويد، چون همه چيز «فرضي» بود! بوس تا انتخابات بعد/ اطلاعيه شوراي نگهبان!
  • فروتني(!) نفر اول تهران و توصيه اش به بازندگان! / غلامعلی حداد عادل كه با معجزه انتخاباتي نفر اول تهران شده است، بلافاصله بعد از اطمينان از پيروزي خود به بازندگان توصيه كرد «بداخلاقي» نكنند! پدر همسر مجتبي خامنه اي در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت:« امیدوارم هیچ گونه بداخلاقی بعد از انتخابات صورت نگیرد! چرا که کاندیداها باید به نحوی باید با هم رقابت کنند که بعد از انتخابات هم بتوانند با هم روبرو شوند. متاسفانه در عرصه انتخابات رعایت نکردن اخلاق انتخاباتی برای بعضی ها مهمتر از رعایت کردن آن است.»
  • روزنامه كيهان يكشنبه با ذوق زدگي در تيتر اول خود اعلام كرد:« ايران در مسابقه مشروعيت، جهان را جا گذاشت»! / كيهان بدون توجه به دروغ 64 درصدي وزير كشور، سر خود آمار مشاركت را به 65 درصد افزايش داد! ذوق زدگي كيهان از «مشروعيت حكومت»، گوياي اين حقيقت است كه اين روزنامه وابسته به بيت رهبري، بيشتر از همه به «نامشروع» بودن حكومت باور دارد. زيرا فقط حكومتهاي نامشروع مثل سوريه و عراق دوران صدام و جمهوري اسلامي ايران، يك انتخابات متقلبانه و نمايشي برگزار مي كنند و بالافاصله حلال زادگي خود جار مي زنند و مي گويند: در مسابقه مشروعيت(!)، جهان را جا گذاشتيم!
  • تاكنون نزديك به هفتاد نفر از نمايندگان مجلس هشتم به مجلس نهم راه نيافته اند. قدرت اله علیخانی از حوزه قزوین و ستار هدایت خواه از حوزه بویر احمد و دنا از ورود به مجلس بازماندند. علاوه بر این پروین احمدی‌نژاد خواهر رئيس دولت از گرمسار و مصطفی کواکبیان نامزد اصلاح طلب(!) با ۱۹ هزار رای از سمنان از دور رقابت حذف شدند. اسامي برخي از نمايندگان سرشناس ها راه نيافته به مجلس نهم به شرح ذیل است:
    محمد مهدی مفتح از حوزه رزن. احمد ناطق نوري از نور. محمدرضا خباز از سمنان. حجت الاسلام ذوالنور از قم. حشمت فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم از اسلام آباد غرب. جهانبخش محبی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم. محمد جواد ابطحي از حوزه خميني شهر. مصطفي مطورزاده از خرمشهر. 
  • رئيس ستاد انتخابات كشور(!) در مصاحبه با شبكه دو سيما رقم مشاركت مردمي را 34 درصد اعلام كرد ولي بلافاصله در صدد تصحيح خود برآمد و خواست تا رقم اعلام شده توسط وزير كشور را اعلام كند كه باز هم در دروغگويي درباره آمارها، دچار اشتباه رقمي و كم حافظگي شد! فيلم را اينجا ببينيد.
  • در صحبتهاي يكي از مقامات برگزاري انتخابات در شبكه يك صداوسيما (برنامه نگاه يك. هم اكنون)، وي اذعان كرد بر اساس يك تصميم كلان، بر خلاف دوره هاي قبل نتايج انتخابات مجلس را از نيمروز جمعه در شهرستانها اعلام كرديم تا اگر «بداخلاقي انتخاباتي» ديده شد جلوگيري شود و نفر برگزيده هم در جريان موفقيتش قرار بگيرد!   
  • شبكه يك در حال پخش گفتگو با يك كارشناس و يكي از مسئولان برگزاري انتخابات است كه اين مقام دولتي، رأي دادن آقاي خاتمي و برخي اصلاح طلبان را، تأييد رقابتي بودن انتخابات و سالم بودن آن عنوان كرد.
  • آقاي خاتمي به يكي از نزديكانش گفته در برگه رأي خود به جاي اسامي نامزدها عبارت »جمهوري اسلامي» را نوشته و «آبروي خود را براي نجات دربندها» هزينه كرده است. اين سخن به معناي آن است كه احتمالا" به ايشان در مقابل «وعد»ه آزادي زندانيان شده است. اكنون سئوال اينجاست آيا قبول قول و وعده از حاكميتي كه جز تقلب و دروغ و كلاهبرداري سياسي كاري بلد نيست، اقدام معقولي از سوي جناب خاتمي بوده است؟
  • انتخابات تهران به دور دوم رفت! آمار معنادار براي شكست انتخابات فرمايشي / به رغم تبليغات وسيع صدا و سيما، آراي تهران حتي بر اساس آمارهاي وزارت كشور شرم آور است و انتخابات را به دور دوم مي كشاند. با اينكه گفته مي شد غلامعلي حداد عادل به عنوان «پيشتاز تهران» با حدود 480 هزار رأي به مجلس نهم راه يافته، اما هنوز ورود او قطعي نشده است. نتايج انتخابات تهران آنقدر معنادار است كه نشان از پيروزي قاطع مردم تحريم كننده مي دهد. / خبر: كانديداهاي تهران تا اين لحظه موفق به كسب يك چهارم آراي راي دهندگان در حوزه تهران بزرگ نشده‌اند بر همين اساس گفته مي‌شود انتخابات تهران به احتمال زياد به دور دوم كشيده خواهد شد.
  • آراي تهران تا كنون فقط «يك ميلون» است! / بر خلاف تبليغات رسانه هاي حكومت مبني بر مشاركت شصت و هفتاد درصدي مردم، هنوز آراي تهران كه بالاي 12 ميليون جمعيت دارد، حتي به يك ميليون هم نرسيده و برخلاف اعلام رسمي، تعداد آراي باطله و سفيد بسيار بشتر از «رقم رسمي ده درصد» است. غلامعلي حدادعادل پدرهمسر مجتبي خامنه اي با 477 هزار رأي «نفر اول تهران» شده و فاصله اين رقم تا آمار «يك ميليوني آراي تهران!» نشان مي دهد بيشتر از نيمي از رأي دهندگان رأي باطله داده اند! و يا آراي آنها باطل اعلام شده است. زنگ هشدار براي تيم احمدي نژاد از ديشب به صدا درآمد. به نظر مي رسد با توجه به فاصله رأي حداد عادل با آراي كل، آراي طرفداران احمدي نژاد از حالا از گردونه شمارش بيرون مي رود و باطل مي شود.  به گزارش خبرنگار مهر حسنعلی جانشین رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور شامگاه امروز با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور آخرین نتایج ماخوذه از صندوقهای رای شهر تهران را اعلام کرد. نوری با تاکید بر اینکه تعداد کل صورتجلسات شعب تایید شده 2146 بوده است گفت: تعداد کل آرای صحیح 929.953 و تعداد کل آرای ماخوذه 1.022.376 است.
  • عدم راهیابی اصلاح طلبان به مجلس نهم! چهره های نام آشنای اصلح طلبان مصطفی کواکبیان در حوزه سمنان، محمد رضا خباز از شهر کاشمر، قدرت الله علیخانی در حوزه قزوین، محمد حسین مقیمی از شهر خمین و نیز انوشیروان محسنی از حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس به مجلس نهم راه نیافتند. دراین میان مصطفی کواکبیان نماینده فعلی مردم سمنان با حدود ۱۹ هزار رأی از حضور در مجلس فرمایشی باز ماند. وی در روز ۲۱ دی ماه ۹۰ در مراسم بسیج دانشجویی در خصوص مهدی کروبی و میرحسین موسوی گفته بود: “ هنگامی که این افراد مقابل ولی فقیه می‌ایستند پس جزء اصلاح طلبان نیستند".
  • در حالي كه سايت جرس از قول دفتر آقاي سيدمحمد خاتمي اعلام كرده ايشان به زودي توضيحات خود را در مورد رأي دادنش بيان خواهد كرد، هنوز بحث در اين باره ادامه دارد. ديشب در گفتگويي با تلويزيون ايران ما به بررسي اين موضوع و احتمالات مختلف آن پرداختم. براي ديدن برنامه روي اين لينك كليك كنيد.
  • در حالي كه شمارش آرا تمام نشده، وزیر کشور آمار اوليه 64 درصدص مشاركت مردم را براي «تست رواني جامعه» اعلام كرد. وي که با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک گفت وگو می کرد، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: "برآوردهای اولیه حاکی از این است که میزان مشارکت در کل کشور 64/2 درصد بوده است. البته ممکن است عدد نهایی مقداری از این کمتر یا بالاتر باشد." وی این میزان مشارکت را "فوق تصور" دانست! برخي رسانه هاي حكومتي از صبح امروز رقم «هفتاد درصدي» را اعلام كرده اند. دروغ را آنقدر بزرگ بگو تا كسي نتواند آن را رد كند!!
  • علاءالدين بروجردي به مجلس نهم راه يافت. وي از متهمان اصلي اختلاس سه هزار ميليارد توماني است. همچنين احمد ناطق نوري بهد از دوره هاي متمادي نتوانست از نور و محمودآباد به مجلس نهم راه پيدا كند. 
  • ورود علي لاريجاني از قم و غلامعلي خداد عادل (پدر عروس سيد علي خامنه اي) به مجلس نهم قطعي شد. برخي گزارشها از تمايل رهبر به رياست حداد عادل بر مجلس نهم خبر مي دهند. شمارش انتخابات تهران ادامه دارد.
  • در نتايج اوليه محمد رضا خباز و مصطفي كواكبيان و قدرت الله عليخاني نمايندگان اصلاح طلب مجلس هشتم از ورود به مجلس نهم بازماندند. محمد رضا تابش نماينده اصلاح طلب و خواهر زاده سيد محمد خاتمي از اردكان به مجلس نهم راه يافت. 
  • در اين صفحه خبرهاي پس لرزه هاي انتخابات سرد ديروز را پوشش خواهم داد. نتايج در برخي حوزه ها موجب بروز تشنج و درگيري هايي شده و روند حذف جناح احمدي نژاد از حالا شروع شده است. / بابك داد  
فيس بوك بابك داد

۳۰ نظر:

ناشناس گفت...

یک حساب سر انگشتی
مجموع آرای 60 نفر اعلامی تهران نزدیک 8 میلبون میشه !
حالا این عدد تقسیم بر 900 هزار رای که بیشتر هم بوده بکنیم ! میشه نزدیک 3 اسم در هر برگ رای از نظر کن خیلی از اسمها حذف شده ! خونده نشده !

شهاب گفت...

مجموع آرای این 60 نفر تقریبا کمتر از 8 میلیون هست اگه تقسیم بر 900 هزار رای بکنیم میشه 8 رای در هر برگه ! به جای 30 .
یعنی ابن از این 60 نفر به طور متوسط 8 نفرشون در یک برگ رای وجود دارن و بقیه اسامی اون رای یا سفید هست یا اسامی غیر از این 60 نفر که به نظر من خنده دار هست !

شهاب گفت...

کامنت اولیم اشتباه تایپی داست !

ناشناس گفت...

فرق یک عنصر پیشتاز یا عنصر روشن فکر با عوام اینه که عنصر پیشتاز، از مسیر حرکت یک فرد یا جریان می تونه هدف و حرکت آینده اون فرد رو پیش بینی کنه، اما یک فرد عام عمل رو بعد از اتفاق اون تحلیل می کنه!

به قول شما اگر خاتمی، حسن خمینی و... در انتخابات رأی دادند باید جوابگو باشند. اما من اضافه می کنم که کسانی هم که سعی کردند عملکردهای گذشته اونها رو با عینک خودشون توجیه کنند، باید حداقل با انتقاد از خودشون، ذهن مخاطبانشون رو روشن کنند!
به امید روزی که روشن فکرهای ما زمانیکه زنگ هشدار براشون زده شد، به جای اینکه به هشدار دهنده بتازند، قدر لحظه رو بدونند!!! چرا که اگر هشدار دهنده خیر روشنفکر رو نمی خواست، به خودش زحمت نوشتن نمی داد.

به امید آزادی

شیلا

ناشناس گفت...

بنظر می آید کَرکَری خواندن برندگان و بازندگان انتخابات تقلبی از همین حالا شروع شده است. و این نویدی است که برندگان اصلی این نمایش به زودی شاهد درگیری کرکسان بر مردار مجلس خواهند بود.

زیبا زنجانی گفت...

بنظر می رسد دعوای برندگان و بازندگان انتخابات تقلبی از همین حالا شروع شده است و ملت ایران ، برندگان اصلی این انتخاب ،خیلی زود شاهد به جان هم افتادن کرکسان بر سر مردار مجلس خواهند بود. با تشکر از زحمات بیدریغ و خستگی ناپذیر شما آقای داد عزیز.

ناشناس گفت...

با سلام

من از شهرستان شبستر واقع در استان آذربایجانشرقی برایتان مینویسم.
در اینجا علیرغم پیروزی خانم آقاپور به عنوان نفر اول در مجلس بی خاصیت در ساعت 5 صبح، ظهر ساعت 12 آقای علیلو نماینده بیت رهبری و مورد حمایت سپاه به عنوان نماینده انتخاب شد. من عملا و با توجه به آشنایانی که دست اندر کار امور انتخابات بوده اند اعلام میکنیم که حداکثر مشارکت متصور برای این شهرستان به صورت واقعی 35% است.

ولی نکته جالب اینجاست که اینها تقلب در تقلب میکنند و حتی به خودشان هم سور میزنند.

asghar گفت...

با این فرض ( که تقریبا فرض محالی است ) که آمار و ارقام اعلامی از سوی وزیر کشور به عنوان مسئول اصلی برگزاری انتخابات درست و صحیح است اعلام مشارکت ۶۴.۲ درصدی واجدین شرایط رای از سوی ایشان یک اشتباه و گاف فاحش سیاسی است و اینکه جناب وزیر دولت کودتا حتی ریاضیات را در حد چهار عمل اصلی نمی داند! شاید هم می دانند اما شدت ولایت پذیری موجب چنین اعلامی شده است. توجه کنید چرا؟
جناب وزیر پیش از انتخابات تعداد واجدین حق رای در انتخابات مجلس نهم ایران را حدود ۴۸ میلیون نفر یا دقیقا ۴۸۲۸۸۷۹۹ نفر اعلام کرده است. و هم ایشان كل آراء ماخوذه در کشور را ‌‌٢٦ ميليون و ‌‌٤٧٢ هزار و ‌‌٧٦٠ نفر اعلام کرده است. از تقسیم این آراء ماخوذه به تعداد واجدین شرایط ۵۴.۸ درصد بدست می اید و نه رقم ۶۴.۲ درصد مشارکتی که ایشان اعلام کرده اند، و بنظر می رسد که ایشان بین ۵۴ و ۶۴ یک جابجایی مختصردر حد ۱۰ درصد انجام داده اند!

اشکان-یزد گفت...

کتاب سوم نيچه شامل گزاره‌هايی مانند اين يکی است: «نيايش را برای انسان‌هايی اختراع کرده‌اند که در واقع هيچ گاه صاحب انديشه‌ای از خود نبوده‌اند و از تعالی روان هيچ نمی‌دانند...» و اين ديگری: «حکم مسيحی که دنيا را زشت و بد می‌شمارد، دنيا را واقعاً زشت و بد کرده است.» اکنون «خدا مرده است» به سوی اين انگاره حرکت می‌کند که هر فرد بايد خود را مالک شادی زندگيش بداند، همان چيزی که مسيحيت قرن‌ها نفی می‌کرد.سزای تعصب دینی هزاران ساله ما ملت حالا حالاها ادامه دارد.ای ملت آریایی به خود بیاییم.انسانیت کجاست؟
فرهنگ پارسی را فراموش و خرافه پرستی تازی(عربی)را پیشه کرده ایم.آقای داد کی به خود می آییم؟

ناشناس گفت...

«دولتی که خانه سینما را خراب کرده از هنرمندان کمک انتخاباتی می‌خواهد» اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات مجلس در ایران چه مشارکتی دارند؟ آیا مانند انتخابات پیشین حضور آنها گسترده‌بود یا از تحریم صحبت می‌کنند؟

ناشناس گفت...

از روزهایی که اهالی فرهنگ و هنر با جملات و ساخت فیلم و کلیپ‌هایی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کردند کمتر از سه سال می‌گذرد. اما در آستانه انتخاباتی دیگر در ایران خبری از آن فراخوان‌ها و دعوت‌ها نیست.
پس از حضور و مشارکت گسترده اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات سال ۸۸ ریاست جمهوری ایران، این روزها در آستانه انتخابات مجلس جز چند بیانیه و اظهارنظرهای معدود چهره‌های هنری نزدیک به حاکمیت درباره لزوم شرکت در انتخابات خبری از سایر فعالان فرهنگی و هنری نبود. حتی تعدادی از آنها به صراحت از شرکت نکردن در انتخابات می‌گویند از جمله ناصر تقوایی، نویسنده و کارگردان شناخته شده سینمای ایران که به شبکه خبری یورونیوز می‌گوید شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مجلس فرقی ندارد: «رفتن و نرفتن هیچ فرقی ندارد. حاصل آن هیچ فرقی نمی‌کند. مردم اگر هم نروند باز یک آمار غریب داده می‌شود که این همه رأی داده شده‌است. اگر واقعا هم مردم بروند نمونه آن انتخابات قبلی بود که رأی مردم از صندوق اصلا درنمی‌آید.»

ژاله گفت...

تاييد صلاحيت «متهم به آزار جنسی» ملی پوشان اسکيت توسط شورای نگهبان!!
خبرگزاری مهر گزارش داده است که بيش از ۲۵ نفر از داوطلبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابيه استان کردستان رد صلاحيت شده اند که شامل سه نماينده فعلی اين استان در مجلس هشتم نيز می شود؛ از جمله عبدالجبار کرمی که يکی از طراحان نامه سوال از ریيس جمهوری اسلامی بود.در اين بين اما جمشيد وزيری رييس پيشين فدراسيون اسکيت در شرايطی تاييد صلاحيت شده است که چهار ماه قبل (هفتم آبان) به دليل اتهام آزار جنسی دختران اسکيت باز در تيم ملی، حکم اخراج خود را از محمد عباسی وزير ورزش و امور جوانان دريافت کرد. وزيری پس از شش سال، جای خود را به حليم بردی شرعی مدير کل استعداديابی و قهرمان پروری اين وزارتخانه داد.سايت خبری «فردانيوز» مانند سايت مشرق و چند سايت خبری ديگر نوشتند: «برخی نمايندگان مجلس گفته اند که به دليل آگاهی از گزارش هايی درباره رييس فدراسيون اسکيت که عضو هيات امنای مسجد جامع سنندج نيز بوده است، وزير ورزش راهی جز اخراج او ندارد.»روزنامه های ورزشی نيز از برپايی جشن اخراج جمشيد وزيری توسط برخی قهرمانان اسکيت دادند و حتی تعدادی از خبرنگاران ورزشی نيز به اين جشن دعوت شدند.پيشنهاد رابطه جنسی رييس فدراسيون اسکيت به بانوان قهرمان اين رشته ورزشی، گاهی بدون نام بردن از او يا عنوان فدراسيون، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی پيدا کرد.حاشيه های مربوط به آزار جنسی ملی پوشان اسکيت توسط جمشيد وزيری که «انتخاب اگاهانه، انعکاس هویت» را به عنوان شعار انتخاباتی اش برای مجلس نهم برگزيده است، در سايت تابناک نيز منعکس شد.اين سايت با انتشار خبری درباره او، از حضور «يکی از ملی پوشان خانم اين رشته ورزشی به همراه مادرش در ساختمان وزارت ورزش» خبر داد که به نوشته اين سايت، با حالتی مستاصل، تعريف کرده بود که رييس فدراسيون به او گفته؛ اگر می خواهد به حضورش در تيم ملی ادامه بدهد بايد با او رابطه جنسی داشته باشد!

ناشناس گفت...

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند........روبه صفتان زشت خو را نکشند!

ناشناس گفت...

سلام.بهموطنان اگاه مبارز و شرافتمند.بعد از انتصابات مجلس ضد مردمی .فاجعه برای رژیم و کابوسی است تا زمان سرنگونیشان.و قدمی فراتر از محاسبات رژیم در اتحاد ملت . اعتصابات سراسری ضامن بقدرت رسیدن دمکراسی در ایران.سرنگون باد نضام جمهوری اسلامی


اذربایجان شرقی.صبح ازادی نزدیک است

ماتوسا گفت...

آقای داد خر مذهبی همه جا هست.حتی در همین سال 2012 !حتی پس از سقوط جمهوری اسلامی ميل به اجرای آنچه مومنان دستورات الهی می پندارند در حوزه‌ی عمومی (که بنياد تاسيس حکومت دينی است) همواره برقرار خواهد ماند (درصد مومنان اسلامگرا و قدرت آنها تغيير خواهد کرد اما هميشه اين نوع مومنان در ايران حضور خواهند داشت).
به همين لحاظ از امروز افراد و گروه‌هايی که خواهان تفکيک نهادهای دينی و دولت هستند بايد سازوکارهای پيش گيرانه را مد نظر قرار دهند. برای احساس اين خطر کافی است به برخی سخنان نامزدهای جمهوريخواهان برای انتخابات رياست جمهوری ايالات متحده در سال ۲۰۱۲ نگاه کنيم. حتی جامعه‌ای که جدايی دين و دولت به صراحت در قانون اساسی آن آمده و نهادهای قدرتمندی از اين جدايی محافظت می کنند از تمايل دينداران قدرتمند به بازگشت به حکومت دينی مصون نيست.
خطر حکومت دينی هميشگی است
در جامعه‌ی امريکا نيز (همانند ايران سال ۱۳۵۷) طرفداران جدايی دين و دولت در قرون هفدهم و هجدهم اندک بودند و اين ديدگاه در نيمه‌ی قرن هفدهم در اين مستعمره ديدگاهی راديکال به شمار می رفت. اما پس از تفکيک دين و دولت در قانون اساسی اين کشور برای بيش از دويست سال، در سال ۲۰۱۲ ريک سنتوروم يکی از نامزدهای جمهوريخواهان برای رياست جمهوری، رويای بازگشت به حکومت دستورات الهی را در سر می پروراند. از نظر او رابطه‌ی جنسی آزاد، همجنسگرايی، پيش گيری از بارداری و آزمايش حاملگی ناقض قانون الهی است و رابطه‌ی جنسی بايد به توليد مثل محدود شود. او معتقد است که به جای تکامل بايد برهان اتقان صنع را به دانش آموزان درس داد (و چون در مدارس چنين نمی کنند، او فرزندانش را در خانه آموزش داد).اينها فقط باورهای شخصی آقای سنتوروم نيست که اگر می بود امريکايی‌ها با آن مشکلی نداشتند. او می خواهد اين باورها را به عنوان قانون در کشور به اجرا در بياورد و بخشی از جمهوريخواهان نيز در تعدادی از ايالات (ميسوری، کلرادو، مينه سوتا و آيوا) او را به عنوان نامزد برتر خود انتخاب کرده‌اند. او می گويد "خدا به ما قوانينی عطا کرده و ما بايد آنها را اطاعت کنيم." او در باب اين سخن جان اف کندی که گفته بود رياست جمهوری وی تحت تاثير ايمانش (مسيحيت کاتوليک) نخواهد بود و دين و دولت بايد به طور مطلق از هم تفکيک شوند می گويد "اين ديدگاه به ما آسيب‌های بزرگی زده است." او جامعه‌ی امريکا را تحت نفوذ شيطان می بيند.

آتوسا گفت...

بازگشت قدرت به مردم
چهار مولفه است که حتی با وجود اکثريت دينداران، حضور قدرتمند باورهای دينی در عرصه‌ی عومی، آزادی‌های مذهبی و تمايل سياستمداران برای استفاده از مذهب برای بالا رفتن از پله‌های قدرت (که هر چهار موضوع بر جامعه‌ی ايالات متحده صدق می کند) جلوی تاسيس حکومت دينی يا کمی دينی و اجرای اجباری احکام دينی را می گيرد:
۱. آزادی بدون و قيد شرط برای تاسيس نهادها و سازمان‌ها توسط مردم تا اين تنها دولت نباشد که از ابزار سازماندهی برخوردار باشد. دولتی که سازمان بزرگی را نيز در اختيار داشته باشد ممکن است هوس کند از اين ابزار برای اجرای تمايلاتش تحت عنوان مذهب استفاده کند. خواست اجرای دستورات دينی دنيا را برای شهروندان به جهنم تبديل می کند،
۲. واگذاری ثروت به مردم و کوچک کردن هر چه بيشتر دولت. اين کار در ايران با توزيع مساوی درآمد نفت به تک تک شهروندان ممکن می شود. در ايالات متحده نيز ثروت عمدتا در اختيار بخش خصوصی است و نه بخش دولتی
۳. خارج کردن انحصار قوای قهريه از دست حکومت. اگر تک تک شهروندان ايرانی همانند شهروندان امريکايی از حق خريد اسلحه برخوردار باشند حکومت نمی تواند هر زمان اراده کرد با تک تيرانداز آنها را نشانه بگيرد يا شهرها را مورد حمله‌ی نظامی قرار دهد؛
۴. واگذاری تام و تمام بخش آموزش به خود مردم. برای حذف اعمال قدرت دولت در بخش آموزش، مدارس و دانشگاه‌ها بايد زير نظر هيئت امنای منتخب مردم محل و منطقه اداره شوند. برای تضمين اين موضوع بخشی از هزينه‌ی مدارس را مردم هر منطقه بايد بپردازند تا از نفوذ دولت (صرفا بواسطه‌ی پرداخت بودجه) جلوگيری کنند. دانشگاه‌های دولتی نيز بايد از زير نظر دولت مرکزی خارج شده و در استان‌ها تحت نظر هيئت امنای منتخب مردم يا انتخاب توسط منتخبان مردم اداره شوند. بدون گرفتن بخش آموزش از دولت نمی توان تفکيک نهادهای دينی از دولت را نهادينه ساخت. چهار مولفه‌ی فوق قدرت مردم را در برابر قدرت دولت افزايش می دهد و هيچ دولتی نمی تواند هوس سرکوب عمومی را در سر بپروراند خواه از مسير دين و خواه از مسير نهادهای امنيتی و نظامی. همين چهار عنصر است که تا به امروز دمکراسی را در کنار آزادی‌های مذهبی در ايالات متحده سرپا نگاه داشته است.

ناشناس گفت...

آقای خاتمی! بفرمایید آخر صف!
راه حل بحران، همراهی وسازگاری مردم و معترضان با ستمگری و استبداد نیست

سیامک گفت...

دلم خنک شد آقای داد:شکست خواهر احمدی نژاد، یعنی در آزادترین کشور دنیا،پاکترین دولت تاریخ نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند!پروین احمدی نژاد، خواهر محمود احمدی نژاد، در حوزه انتخابیه گرمسار زادگاه خود از راهیابی به مجلس بازماند و از رقیب خود که نامزد اصولگرایان سنتی بود، شکست خورد.کسانی که استقبال تهرانی ها از فایزه هاشمی و محمدرضا خاتمی در انتخابات مجلس پنجم و ششم را به یاد دارند، به خوبی می دانند شکست خواهرِ رئیس دولت، آنهم در یک شهر کوچک و از قضا محل تولدش! چه پیام ها که ندارد.

ناشناس گفت...

به نظرم احمدی نژاد بازی را اگر به هم نزند، آن را باخته است مگر اینکه کاندیداهای مستقلی که تعدادشان هم از قضا کم نیست و بسیاری از آنها هم اولین باری است که راه بهارستان را یاد می گیرند، اسب تراوای مشایی و احمدی نژاد در مجلس نهم باشند.( اگر چه، این تنها یک حدس است اما پر بیراه نیست. بارها گفته شده بود که حلقه ی احمدی نژاد 150 نفری را سرمایه گذاری کرده است و با چراغ خاموش در حال رساندن آنها به مجلس است. در این آشفته بازار بی سیاستی هر چیز ممکن می نماید و بی کفایتی برگزارکنندگان انتخابات از گاف های آماری آنها هویداست).. بماند...

ناشناس گفت...

مسئولان نظام تصور می کنند جمعیت زیاد در راهپیمائی و مجتمع کردن آنها و همچنین تجمیع جمعیت در انتخابات باعث می شود که دیگران فکر کنند مردم تا چه حد با نظام همراه هستند. در حالیکه این گونه انتخابات ها در سیستم سیاسی صدام ، قذافی، کره شمالی و دیگر دیکتاتوری ها نیز وجود داشته و اگر بنا به حضور مردمی در انتخابات باشد انتخابات در عراق زمان صدام با مشارکت 99 درصدی عراقی ها مردمی تر بوده است.

ناشناس گفت...

نمایش حضور مردمی که جمهوری اسلامی همواره از آن سرمست و ذوق زده می شود برای نظام پرستیژ و اعتبار نمی آورد . این در حالی است که آنچه موجب اعتبارست، نه تجمیع توده ای رای دهندگان که انتخابات آزاد با حضور همه گرایشهای سیاسی است.
در انتخابات اخیر نیز این بار همان نظر سنجی های قبل از انتخابات به منصه ظهور رسید. مشارکت 65 درصدی که قبلا پیش بینی شده بود و دقیقا همان هم از میزان مشارکت بدست آمد!!

ناشناس گفت...

جنبش سبز ایران راهی دراز و سخت پیش رو دارد. در این مسیر سبز باید از موانع بسیار گذشت. از مهمترین این موانع ، استبداد است. جنبش سبز ، در راه بی بازگشت خود تا کنون هزینه های بسیار داده است. چه سروها و شمشادها که در این راه با تیشه استبداد بر خاک افتاده اند ! وچه دلاورانی در زنجیر بیداد گرفتار آمده اند !
راهیان این راه ، نیک می دانند که رقیب شان ، رقیب فکری و سیاسی و حزبی نیست ، که اگر چنین بود کار بدین منوال که هست نبود. کار رهروان این جنبش به زیر آوردن بیداد و استبداد ودروغ و تزویر و زدودن ناپاکی و بی خردی از دامان ایران زمین است . این راه را نمی توان سپرد و به آخر برد ، مگر با صداقت ، وفاداری و استقامت . آنان که تاامروز به نمادهایی برای این جنبش بدل شده اند ، کسانی هستند که تا اینجا جز صداقت ، وفاداری و پایداری از آنان دیده نشده است . لازم نیست همه ما تبدیل به نماد شویم و در صف اول نقش آفرینی کنیم ، اما لازم است همه ما صداقت و پایداری را که شرط وفاداری است مشق کنیم، که این مشق، هم م ارا در پیمودن راه و هم در ساختن آینده کشور به کار می آید. هر کس بدون آن که درس پایداری و وفاداری را مشق و تمرین کرده واز آزمون آن با نمره قبولی بیرون آمده باشد، به صفوف جلو برود و درطول مسیربه دلیل عدم آمادگی لازم از پای در افتد، ممکن است زیر دست وپا بماند !محمد خاتمی پس از انتخابات سال 88 داوطلبانه کوشیده است در صف اول نقش آفرینی کند و پرچم در دست بگیرد. شاید او هنوز هم نمی داند جنبش چه می خواهد و چه سختی هایی در پیش است. من به عنوان یک دوست به خاتمی می گویم که بفرمایید آخر صف !

مژگان گفت...

بابک اه اه امروز متوجه شدم در روسیه هم دقیقا با عدد مشارکت 64-64 درصدی پوتین دوباره بعد 8 سال رئیس جمهور شد!
چقد دیکتاتوری ها شبه هم است.انتخابات ایران روسیه هر دو 62 و 64 درصد مشارکت مردمی! حالا فهمیدم آخوندها از کی خط می گیرند.قبلا فکر می کردم آخوندها انگلیسی هستند ولی نه الان روسی و چینی شده اند.دلم برای مردم روسیه سوخت.آنها هم مثل ما بدبختند.اگرچه یک ازادی حداقلی دارند.ما ملت آریایی از آن هم محرومیم.آقای داد لطفا در مورد شباهت های انتخابات نمایشی ایران و روسیه بنویسید.

ناشناس گفت...

مردی برای فصل‌های گذشته؛ بازگشت پوتین به کاخ کرملین !

ناشناس گفت...

ازگشت پوتین به کاخ کرملین به عنوان رئیس جمهور روسیه نه در نتیجه برگزاری انتخابات، که بنا بر نظر بسیاری مردم آن کشور، از سال ۲۰۰۸ و در نتیجه استقرار یک زیرساخت سیاسی کنترل شده و اقتدارگرا تعیین، و روز ۴ مارس در بسته تزئینی دمکراسی انتخاباتی به رأی‌دهندگان عملا تحمیل شده بود.سه رقیب عمده دیگر پوتین را، ولادیمیر ژیرینوفسکی، چهره جنجالی و ملی‌گرای دست راستی، میخائیل پروخوروف سرمایه‌دار نسل نو، در نقش کاندیدای مستقل، و سرگئی میرونف، رئیس پیشین مجلس بالای روسیه از گروه حزبی کوچک و مایل به چپ «عدالت» تشکیل می‌دادند؛ بدون داشتن کمترین تجربه مدیریت دولتی و یا پایگاه سیاسی شناخته شده.گروه‌های پراکنده لیبرال و طرفداران آزادی و دموکراسی، که قابل مقایسه با اصلاح‌طلبان سرکوب شده در ایران به‌نظر می‌رسند، دور از رقابت در صحنه انتخابات روز ۴ مارس، توان خود را در حاشیه، برای اعتراض علیه فساد دستگاه اداری و آنچه دیکتاتوری پوتین معرفی می‌کنند به‌کار گرفتند.

ناشناس گفت...

روسیه با داشتن استعدادهای کشاورزی کافی برای تولید غذای جمعیت خود و حتی مبادرت به صادرات مواد خوراکی، در ردیف ده کشور بزرگ جهان از نظر ذخایر ده فلز درجه یک، و دارای بزرگترین ذخیره گاز طبیعی، و بالاترین میزان تولید نفت خام (در کنار عربستان) دارای استعداد کافی برای قرار گرفتن در ردیف ۵ کشور ثروتمند جهان است.به رغم استعداد‌های برشمرده طبیعی و جمعیتی برای پیشرفت، اقتصاد روسیه عمدتا متکی بر صادرات نفت و گاز باقی مانده و از دست یافتن به تنوع و شرایط رشد مطمئن باز مانده است.
فساد اداری، فقدان سیستم‌های نظارت بر عملکرد دولت، و عدم تغییر مقررات بازدارنده، به‌ویژه محدودیت حق مالکیت، تاکنون مانع از حضور فعال‌تر سرمایه‌های خارجی در آن کشور، و پیوند خوردن روسیه به جوامع آزاد شده‌است.ای وای چقدر شبیه دولت و کشور ما!

ناشناس گفت...

مسائل خاص پوتین.بازگرداندن ثبات نسبی به روسیه، پس از آشفتگی‌های دوران یلتسین، پوتین را به چهره مرد قدرتمندی تبدیل ساخت که خود نیز به‌تدریج شیفته آن شد. در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۰۸، پوتین باور داشت که همچنان رسالت ناتمامی را بر عهده دارد، که اتمام آن از عهده دیگری ساخته نیست.به‌روی صحنه آوردن مدودیف توسط پوتین، که پیشتر در مقام معاونت سرگئی ایوانف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه خدمت می‌کرد، و دادن مقام نخست‌وزیری به وی چند ماه پیش از انتخابات سال ۲۰۰۸، صحنه‌سازی اصلی برای ادامه قدرت پوتین و بازگشت وی به قدرت بود- بیش و کم همان نمایشنامه‌ای که یلتسین، با فراخواندن پوتین به خدمت، چند ماه پیش از کناره رفتن از قدرت، به صحنه آورده بود.علاوه بر اقتدارگرایی، که شاید ذهنیت ناشی از دوران خدمت در سازمان امنیت وقت روسیه (کا-گ-ب) به‌شمار می‌رود، پوتین، از کیش شخصیت نیز رنج می‌برد. پوتین داشتن مدعی و رقیب را نمی‌پسندد، و در ردیف اتهاماتی که بر او وارد آمده، سیاهه بزرگی است از نام روزنامه‌نگاران، چهره‌های مخالف و سرمایه‌دارانی که یا به طرز مرموز در داخل و خارج از روسیه به قتل رسیده، و یا در زندان بسر می‌برند.همسر پوتین و زنان روسیه.یکی از آشکارترین راز‌های پوتین، محبوبیت او به عنوان قهرمان، و مرد قدرتمند، نزد زنان روسی است. ظاهر شدن پوتین بر پشت اسب با سینه عریان، پرواز با هواپیما و عکس گرفتن در لباس کشتی، ماهی‌گیری، موتورسواری، بخشی از تلاش‌های تبلیغاتی او برای تقویت این چهره نزد افکار عمومی است.
اگر چه این محبوبیت نزد زنان در خیابان، کارخانه، و به‌خصوص گروه‌های کارگری، شاید با میزان محبوبیت او در خانه وی یکسان نیست.بر خلاف میشل اوباما، کارلا برونی سرکوزی، و یا ساماتا کمرون، لودمیلا پوتینا، همسر ولادیمیر پوتین، چهره غایب در فعالیت‌های انتخاباتی همسرش بود.در روسیه شایعات فراوانی پیرامون زندگی زناشویی پوتین بر سر زبان‌ها است، ازجمله روابط خصوصی نخست‌وزیر کنونی و رئیس جمهور آینده روسیه با انیا کابایوا، ژیمناست روسی برنده مدال طلای المپیک.پوتین با وجود حفظ حلقه ازدواج ۲۹ ساله با لودمیلا، در انظار عمومی با همسر خود ظاهر نمی‌شود. آخرین بار پوتین و همسرش در اکتبر سال ۲۰۱۰ کنار هم دیده شدند.

ناشناس گفت...

خاتمي قبلا از جامعه مدني مي گفت ولي تا داد مذهبي ها درمي آيد آن را به مدينه النبي تفسير مي كرد. از آزادي مطبوعات سخن گفت اما در مزار آيت الله خميني، بسيج را مهم ترين نهاد مدني در ايران ناميد. براي مرگ اسدالله لاجوردي پيام تسليت فرستاد اما در مرگ شاملو دم فرو بست و شيرين عبادي و جائزه نوبل صلح او را ناديده گرفت.

تحلیلگر مقیم بلژیک گفت...

اقدام خاتمی مرز بندی ظریفی میان جریان اصلاح طلبی دوم خرداد به رهبری خاتمی و جنبش سبز که رهبران آن در حصر هستند ایجاد کرد.خاتمی به ندرت از عبارت جنبش سبز استفاده کرده و در بسیاری از موارد حتی در آخرین بیانیه خود اشاره ای به این عبارت نکرده و همچنان بر جریان اصلاح طلبی برخاسته از 8 سال دولت اصلاحات اصرار می ورزد!! به نظر می رسد جنبش سبز ظرفیت به مراتب اعم تری نسبت به جریان اصلاح طلبی که حالت اخص دارد پیدا کرده است که آشتی ناپذیری موسوی و کروبی و تمایل به سازش با نظام ازسوی خاتمی و جریان اصلاح طلبی وجه بارز و ظریف آن است .

زهرا گفت...

سلام.امروز نماز گزاران جمعه شهر فارسان از استان چهارمحال وبختیاری قرار بود برعلیه نیروهای ضد شورش که زن ومرد وکودکان راکتک زدندراهپیمایی کنند اما فرماندار شهر اجازه نداد چون از باند احمدی نزاد است .مردم بیچاره فریادخشم را در دلشان سرکوب میکنند .افرین به غیور مردان فارسان که با هوشیاری کامل اجازه ندادند یوسفپور خاین بیخودی به مجلس برود وباعزم خود انتخابات را بدور دوم کشاندند