۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

در انتخابات جمعه، كدام سوي خط مي ايستيد؟



هنر رقت انگيز سيد علي خامنه اي اين است كه با ايجاد ترس از مرگ و حبس و شكنجه، بر مردمي حكمراني مي كند كه فهيم تر و باشعورتر از خود او هستند! و معجزه اش اين است كه به همراه جماعتي از «احمق ها» بر باشعورترين مردم جهان حكومت مي كند! انتخابات نمايشي فردا، فرصت بزرگ جدايي شعور از حماقت است. اينك كمترين كار ما «نه گفتن» به حكومت فرعوني ولايت فقيه است؛ ماندن در خانه ها و تحريم انتخابات!
روز جمع،ه زمان جدا شدن خط شعور از حماقت است. روز جدايي آگاهي از ناآگاهي. روز جدايي حق طلبي از ظلم پذيري. دقت كنيم در كدام سوي اين خط مي ايستيم؟

۵ نظر:

حسنی گفت...

فرض این که علی خامنه‌ای و دفترش شکل‌گیری مجلس نهم (هم از جهت مشارکت و هم از حیث نیروهای رقیب و نامزد‌ها) را به دست حوادث و صندوق‌های رای سپرده باشند اصولا فرضی باطل است. نظارت استصوابی تنها یک مرحله از دخالت غیرمستقیم رهبر و اعضای دفترش در روند شکل‌گیری مجلس نهم است. رهبر جمهوری اسلامی که همه قوای کشور را مستقیما تحت نظارت، فرمانبردار، و ذوب در ولایت می‌خواهد، چه اقداماتی را برای شکل‌گیری مجلس آینده بر حسب انتظارات خود انجام داده و چه مجلسی را انتظار می‌کشد؟

ناشناس گفت...

این انتخابات فاقد ظرفیت برای هموارسازی گذار مسالمت‌آمیز به دموکراسی، گشایش سیاسی، بهبود وضعیت اقتصادی و تقلیل بحران‌ها است و شرکت در آن باعث تقویت اقتدارگرایان و صحنه‌گردانان مهندسی انتخابات. همچنین از منظر تاثیرگذاری مردم این انتخابات نمایشی است. اما در چهارچوب آرایش قوا در درون بلوک قدرت این انتخابات معنادار است و نقشی مهم در تعیین شاکله و صف‌بندی آینده نیرو‌های اصلی حکومت دارد.

ناشناس گفت...

ماه‌هاست که مردم ایران در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی، سرکوب سیاسی و انزوای بین‌المللی به سر می‌برند و در همین حال مقامات رسمی جمهوری اسلامی به خواست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فعالیت‌های حساس هسته‌ای پاسخ رد داده‌اند.نتیجه نهایی این انتخابات و این که کدام جریان سیاسی در ‌‌نهایت کرسی‌های بیشتری را از آن خود خواهد کرد اهمیت چندانی ندارد، چه وفاداران به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مجلس را فتح کنند و چه طرفداران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور.
بیشتر مردم همچنان از انتخاب مجدد احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ آزرده‌اند و می‌گویند رژیم نتایج آن انتخابات را دستکاری کرده بود، از این رو گروه‌های مطرح اصلاح‌طلب این دور از انتخابات مجلس را تحریم کرده‌اند.

ناشناس گفت...

آقای داد ترکیب مجلس نهم در نظر ولایت وقیح!: بدون اکثریت-خلاصی از صداهای ناهمساز(البته خیلی وقت است که صدای مخالف مجلس نداریم)-افزایش سهم نظامی-امنیتی‌ها-نگاه داشتن احمدی‌نژاد بر لبه پرتگاه.............پس مرگ بر رهبر و شبه جمهوری ولایتی فقهی

karim-kish گفت...

آقای داد برخلاف خمینی که مثلا در سال‌های اول جمهوری اسلامی به دنبال نهادسازی در نظام جمهوری اسلامی برای حفظ و بقای آن بود خامنه‌ای در ۲۲ سال گذشته تیشه برداشته و هر روز در کار تخریب و ویرانی نهادهای دولتی در کشور بوده است. حتی نهادهای کاملا تحت نظر وی مثل نهادهای نظامی و قوه قضاییه از جابه‌جایی مدیران در سطوح بالا و میانی در فاصله‌های اندک مصون نیستند تا مگر یک فرد یا گروه بتواند در نهادی ریشه بدواند و روال‌هایی را استقرار بخشد و قدرتی را کسب کند.