۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

طرحي براي آگاهي رساني سريع «تحريم انتخابات». وقت تنگ است!


هر كسي دل در گرو پس گرفتن «حق انتخاب» خود و مردمش را دارد و خود را «بدهكار» به همه هزينه دادگان راه آزادي ايران مي داند از همين حالا تصميم بگيرد فقط «چهار نفر» را براي تحريم انتخابات آگاه و قانع كند. دو روز هم براي قانع كردن «چهار نفر» كافي است. در طرح چهار؛ آگاهي و عزم ملي «تصاعدي» بالا مي رود. از يك نفر به چهار نفر. / از 4 نفر به 16 نفر. / از 16 نفر به 64 نفر./ از 64 نفر به 256 نفر. / از 256 نفر 1024 نفر. / از 1024 نفر به 4096 نفر. / از 4096 نفر به 16 هزارو اندي نفر.... و رشد صعودي و سريع تا ميليونها نفر... بايد موج آگاهي و شعور را برسانيم به جمعيتي كه به هر دليلي در نا آگاهي و فراموشي باقي مانده اند.
به يادشان بياوريم كه هنوز پرونده خونبار انتخابات قبلي «باز» است و عاملان جنايتهاي بعد از انتخابات قصد دارند يك نمايش انتخاباتي ديگر به راه بياندازند. از آن چهار نفر بخواهيم براي جبران «بدهي به قربانيان بيگناه»، هر كدام از آنها هم «چهار نفر ديگر» را آگاه و قانع كنند. همين امروز به سراغ چهار نفر برويم و قانعشان كنيم. جامعه از همين سلولها تشكيل شده و به آگاهي جمعي مي رسد. و سلولها در كنار همديگر، پيكره جامعه را شكل مي دهند. در طرح چهار، شما مي توانيد حلقه اي از يك زنجيره ميليوني باشيد كه در چند مرحله مي توانند ميليونها نفر ديگر را قانع كنند به انتخابات فرمايشي «نه» بگويند. يا حتي مي تواني «آغازگر» اين حركت فراگير خود تو باشي! دنياي آگاهي و روشنايي از تو و من آغاز خواهد شد. وقت تنگ است مردم. اگر بدهي مان را به ايران و ايرانيان نپردازيم، تاوان سنگيني خواهيم داد!
اين فيلم كوتاه چهاردقيقه اي، براي برشمردن دلايل تحريم انتخابات به «چهارنفر سهميه شما» تدوين شده است. حركت از اين بيش شتابان كنيم.

۵ نظر:

BabakDad گفت...

لینک این مطلب در سایت بالاترین https://balatarin.com/permlink/2012/2/26/2940940

امیر.ص گفت...

صحبت کردن با دیگران و قانع کردن اونایی که از رو سادگی یا نادونی قصد شرکت دارن ، به تحریم انصابات البته وظیفه س و انجامش میدیم . ولی انصافا تا حالا نتونستم کسی رو مجاب کنم که برای تحریم تبلیغ هم بکنه و دیگرانو هم به تحریم دعوت کنه مگر اینکه خودش از اول همین عقیده رو داشته ..
البته به ندرت کسی رو دیدم که قصد شرکت داشته باشه یا اصراری برای این کارش داشته باشه

ناشناس گفت...

نه به انتخابات فرمایشی -نمایندگان واقعی مردم ایران یا در زندانند و یا در حصر خانگی

ناشناس گفت...

فضای انتخابات چندان گرم نیست؛ بی تردید به گرمی انتخابات پیشین هم نیست؛ انگیزه و دلیل مشارکت از بسیاری گرفته شده است و اینها انتخابات را رها کرده اند.
تفاوت عمده در این دوره؛ سردرگمی نیروهای اصول گرا است؛ گروهی از اینها چندان که از نامشان انتظار می رود؛ صاحب خط مشی روشن و پیرو اصولی پایه ای نیستند؛ بسیاری از این دسته در میانه ایستاده اند تا بتوانند در فردای تعیین نتایج جنگ قدرت؛ منافع خود را تأمین کنند.از سوی دیگر؛ هواداران جدی تر جناح اصول گرا؛ هنوز فرمانی دریافت نکرده اند و نمی دانند که می باید پشت سر چه کسی و در کجا بایستند؛ اگر چه دو شبی فرصت باقی است ولی صدور فرمان در حضور دو گروه عمده اصول گرایان؛ برای صادر کنندگان فرمان هم دشوار شده است.
گروهی از مردم عادی هم بیشتر از پیش محافظه کاری می کنند؛ بسته به نظر طرف صحبت و با احتیاط موضع می گیرند؛ و گاهی که در می یابند در ارزیابی نظر مخاطب دچار اشتباه شده اند؛ از تغییر سریع موضع نگران نیستند.
خیلی ها که به تعبیری دارای رأی شناور هستند؛ نگران سرنوشت یارانه ای هستند که می گیرند؛ بسیاری از این گروه؛ می گویند که در انتخابات شرکت می کنند ولی برگه را خط خطی خواهند کرد؛ این موضوع را می توان برگ برنده ای در دست دولت دانست.کسانی وارد موضع شده اند که از منفعتی هر چند کوچک بهره مندند یا انتظاری هر چند کوچک دارند؛ مثل ورود یا حفظ عضویت در هیأت های صلح و سازش یا حل اختلاف و هیأت های اجرایی؛ بخش عمده ای از فعالان این دوره از انتخابات را هم صاحبان مسئولیت های منطقه ای و دهداران و اعضای شوراها و افرادی که توانسته اند به میدان بیاورند تشکیل می دهند؛ و اگر تأثیر نمایندگان بر گماردن مسئولان منطقه ای و معرفی نامه های گوناگون نبود؛ گرد آوردن همین تعداد هم دشوار می نمود.
با افشای ماجرای سه هزار میلیارد تومان و برگزاری دادگاه آن که نتیجه واژگونه داد و نیز گرانی های کمر شکن؛ گروهی از افراد خیلی ساده که در محاسبات نادیده گرفته می شوند و تعداد کمی هم نیستند؛ از شرکت نکردن در انتخابات می گویند و ترس از تهدید به قطع یارانه؛ در نزد این گروه کم رنگ شده است.

ali گفت...

جرس- به گزارش منابع خبری جرس در تهران حجت الاسلام سید مجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی حدود یک ماه قبل (اوایل بهمن ماه ۱۳۹۰) در آستانه یک سالگی حبس غیرقانونی رهبران جنبش سبز به ملاقات مهندس میرحسین موسوی می‌رود. در این ملاقات ابتدا مجتبی خامنه ای به میرحسین موسوی می گوید برای مشورت آمده ام. میرحسین موسوی پاسخ می دهد در این شرائط با کسی مشورتی ندارم. در نهایت مجتبی خامنه ای مطالبی با این مضمون به مهندس موسوی می گوید: شما کوتاه بیایید. وضعیت کشور خیلی بحرانی است.مهندس میرحسین موسوی در پاسخ به سخنان مشروح فرزند رهبر جمهوری اسلامی - که اطلاعی از آن در دست نیست - قاطعانه می گوید: «اولا پاسخ آنچه را شنیدم به مقام رهبری خواهم داد به شرطی که دوربین و شنودی در کار نباشد و در این دیدار هیچکس غیر از من و ایشان حضور نداشته باشد. ثانیا فرصتی به من داده شود تا در تلویزیون بطور زنده با مردم سخن بگویم.»
مجتبی خامنه ای بی آنکه به مقصود خود برسد با ناراحتی از زندان موسوی - که مشخص نیست کجاست - بیرون می آید.
چندین روز پس از این ملاقات مهم پس از چندین ماه بی خبری مطلق از وضعیت مهندس موسوی و خانم دکتر زهرا رهنورد تماس کوتاه تلفنی بین این دو همراه جنبش سبز و فرزاندنشان برقرار می شود. در همان ابتدای مکالمه و پیش از احوالپرسی، مهندس موسوی با صدایی محکم و قاطع چندین بار تاکید کرده است که: «هیچ چیز عوض نشده» و خطاب به فرزندان خود گفته است: «دخترانم شما بدانید که من بر سر مواضع پیشین خود همچنان ایستاده ام. ممکن است به دلایلی همین تنها امکان حداقلی چند ماه یکبار برای کسب خبر از وضعیت ما با شما را هم قطع کنند.» خبر این مکالمه تلفنی مهم در روز سوم اسفند ۱۳۹۰ در سایت کلمه منتشر شد.