۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

واكنشي به مراسم حكومتي: نماز عيد فطر با كروبي!

نماز عيد فطر با كروبي!

(واكنشي به مراسم حكومتي)

از صبح امروز پنجشنبه، باز هم منزل آقاي كروبي در محاصره نيروهاي امنيتي و پليس قرار گرفته است. اين بار مأموران به اين بهانه آمده اند كه نكند در "فطر"ي كه به زودي فرا مي رسد، "فطرت" آزاديخواهي شيخ شجاع و مردمان حق جو، بار ديگر بارگاه سلطان مستبد و ديكتاتور را به لرزه درآورد. آنها غافلند كه جوهره و فطرت آزاديخواهي، با حصر و آزار و تهديد فرو نمي خوابد و براي آزاديخواهان، هر روزي كه فرا ميرسد، چه عيد فطر باشد و چه عاشورا باشد، روزي براي اميد به آزادي است و هر بار كه خورشيد بر پهنه ايران مي دمد، اميد رسيدن به رهايي و آزادي در قلبهاي آزادگان شعله ور مي شود و اين اميد خجسته را بناي خاموشي نيست.

در رمضاني كه گذشت، به گمانم هيچ روزه و عبادتي، بيشتر از مجاهده عملي و مبارزه آزاديخواهان با ظالمان و مستبدان نزد مردم و خداي مردم ارزش و منزلت نداشته و ندارد. در اين ماه، مهدي كروبي و خانواده اش از خانه خود در خيابان ديباجي سنگري ساختند براي مقاومتي جانانه در برابر نخوت و كبر استكبار داخلي و بارگاه خونريز او. سنگري كه همچنان موجب ترس و وحشت حكومت است و همچنان به سوي آن مأموران بي شمار گسيل مي كند.

با طلوع خورشيد جمعه عيد "فطر" روزه داران و مؤمنين از راه مي رسد. عيدي كه نمازش مي تواند به راستي "عبادي – سياسي" باشد و لرزه تازه اي بر كاخ ديكتاتوري بياندازد. امسال صف متزلزل مأموران حكومتي كه در اطراف خانه آقاي كروبي حلقه زده اند، مي تواند با حركت مصّمم و حضور مستحكم و پرشور نمازگزاران فطر شكسته شود. شخصيتهاي سياسي و روحانيان آزاده و مردم آزاديخواه مي توانند نماز فطر امسال را با نيت رسيدن به آزادي و بازيابي كرامت انساني خويش در مقابل خانه حجت الاسلام مهدي كروبي برگزار كنند. اينگونه با اقامه نمازي خالصانه، هم به فطرت و كرامت انساني خويش پاسخي شايسته مي دهند و هم براي آزادي از ستم، فرشي از نياز مي گسترند.

باشد كه امسال از محله ديباجي تهران، به صلاي آزاديخواهي فطري و انساني ايرانيان و شيخ مهدي كروبي لبيك گفته شود. باشد كه قبل از مردمان آزاديخواه، سران جنبش سبز و بزرگان سبزانديش به سوي خيابان ديباجي عزيمت كنند و همه آزادگان، نماز فطر امسال را در كنار شيخ شجاع و آزاديخواه "مهدي كروبي" و در كنار خانه تحت محاصره او اقامه كنند. اگر صبح عيد، سران جنبش سبز و عموم مردم و نمازگزاران به سوي خيابان ديباجي عزيمت كنند، مي شود ماه روزه را با "شراب حقيقت" افطار كرد و نماز فطر را در آغوش آزادگي و آزادي خواند. طبيعي است مؤمناني كه خوي خونريز و چهره واقعي حكومت را حداقل در اين ماههاي اخير ديده اند، مبالغ شرعي"فطريه" خود را نه به كميته امداد و سازمانهاي حكومتي و نه به مراجع تقليدي كه بر اين ظلمها سكوت كرده اند، نخواهند داد و خود راههاي بهتري براي پرداخت اين وجوه مي دانند. اگر از اين زاويه هم بنگريم اي بسا محاصره منزل آقاي كروبي در آستانه روز عيد فطر، اقدامي در همين راستا باشد تا علاوه بر ممانعت از برگزاري نماز فطر غيرحكومتي مردم در كنار آقاي كروبي، مأموران مانع از پرداخت وجوهات فطريه مردم به آقاي كروبي شوند.

امسال در روز فطر همچنين چشمان تيزبين ايرانيان، به صفهاي اول مراسم نمازحكومتي فطر دوخته شده است كه مطابق سنت هر ساله به امامت آقاي خامنه اي برگزار مي شود. مردم هرگز نام و تصوير شخصيتهايي را كه امسال در نماز عيد فطر به امامت آيت الله خامنه اي به عنوان حاكم ستمكار و خونريز جمهوري اسلامي شركت مي كنند، فراموش نخواهند كرد و از شخصيتهاي سياسي حاضر در چنان نماز رياكارانه اي، هيچ عذري براي اقتداء به ديكتاتور نخواهند پذيرفت.

فرارسيدن عيدفطر بر مؤمنين و روزه داران مبارك باد. اين روز همچنين بر همه هموطنان غيرمسلماني كه دين شان "آزادگي" است و مرامشان "اخلاق و انسانيت" است، متبّرك و فرخنده باد.
فيس بوك بابك داد

۷ نظر:

خصم استبداد گفت...

عيد فطر بر شيخ شجاع مبارک باد.

ناشناس گفت...

برادر داد عزيز،

چند وقتي است به اين فكر مي‌كنم كه با توجه به قداره بندي حاميان(به ظاهر) حكومت، بهترين حضور مردم عدم حضور آنهاست.
به نظر من به جاي تشويق حضور مردم حتي در مقابل منزل آقاي كروبي بهتر ايت مردم را به عدم حضور (حتي براي اداي واجبات ديني مثل نماز عيد فطر) تشويق كنيم كه اين خود حكايت از حضوري بزرگ است.
تصور كنيد در نماز عيد فطر حكومت نتواند حتي مصلي تهران را با هزار ترفن پر كند، چه پيروزي بزرگي رقم خورده‌است.
اگر موافقيد به گمان من با در دست داشتن تريبون در خارج از كشور مردم را به عدم حضور تشويق كنيد تا اتفاقاتي مثل 22 بهمن نيفتد.
سعي نكنيم مردم را دوباره با استفاده از دلبستگي‌هاي ديني ناخودآگاه ابزار دست حاكمان كنيم

یک برگ سبز گفت...

با تبریک عید فطر
چرا در آن روزها زنجیره سبز گرد خانه کروبی تشکیل نشد؟ چرا نشانی از حضور مردم نبود حتی اگر ایشان میگفتند کسی نیاید. شاید دلیلش ترسی بود که از کشتار بی مجوز و تجاوز بیشرمانه درون مردم ایجاد کردند. اقای کروبی به گردن مردم خیلی حق دارد حداقل از پارسال تا حالا.
چرا بی بی سی باید در گزارش خود بگوید همه با بیانیه حمله به خانه کروبی را محکوم کردنداما نشانی از حضور کسانیکه خود را حامی او مینامند دیده نشد؟

لطفا به یکی از برگهای سبز سرزمینتان جواب دهید؟

ناشناس گفت...

درود به همه ازادي خواهاني که نمازشان را به يزيد زمان اقتدا نخواهند کرد

ناشناس گفت...

مردم خسته و مستاصل اند.
احتياج به يه اتفاق تازه دارن كه بهشون اميد و انرژي براي مبارزه رو بده.

ناشناس گفت...

نميدونم چرا پدر و مادرهامون سال 57 مرتكب چنين حركت اشتباهي شدن كه الان مجبوريم تاواني به اين تلخي پس بديم؟
قبلا فقط دلم اصلاحات ميخواست ولي الان ميخوام كلا اين رژيم دروغ و رذالت و بيشرمي برچيده بشه.

ناشناس گفت...

با سلام،دوست عزیز که پیشنهاد عدم حضور را داده ای،درسته که تعداد مبارزان سبز در کشور روزبه روز رو به افزایش است اما این نظام دیکتاتوری هم صف حامیان خودش رو داره که تعدادشون برای پرکردن مصلی و اینجور جاها کافیه.راهپیمایی های این خائنین رو در تهران به یاد بیارید وقتی که علیه نیروهای سبز برای ابراز قدرت به راه افتاده بودند تعدادشون اصلا کم نبود...