۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

"شعار وحدت جناح ها" تاكتيك تبليغاتي حاكميت است!


"جذب حداکثری" : تاکتیک تبلیغی نظام!

متن خبر راديو بين المللي فرانسه؛ از شاهرخ بهزادي: پس از سخنان اخیر آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه باید تلاش نمود تا کسانی که از نظام کنار رفته اند با نصیحت و دلالت بر گردند، سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفته است که برای تحقق این موضوع باید اشخاص ذی نفوذ به میدان بیایند و با طرفین گفت و گو نمایند. سید رضا اکرمی تصریح کرده که هم اکنون در کشور کدورت هایی وجود دارد و کسی نمی تواند منکر این مسئله بشود. وی همچنین گفته است که پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته، پیشنهاد وی مبنی بر پادر میانی عده ای از بزرگان نظام مانند آقایان ناطق نوری، مهدوی کنی و علی لاریجانی برای حل موضوع، مورد قبول قرار نگرفته بود. وی تأکید کرده است که اگر هم اکنون گروهی پیدا شود تا ضمن مذاکره با شخصیت ها، اختلافات را جمع کند، بگو مگوهای سیاسی در جامعه حل میشود و خدمت بزرگی به کشور کرده است.

در همین حال حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه های نماز جمعه دیروز با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که جذب حداکثری خیلی مهم است و ما باید کمک کنیم رمیده ها را برگردانیم. از سوی دیگر علی مطهری نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صدا وسیما پیشنهاد داده که همه جریانات فکری در مناظره ها حضور داشته باشند. وی گفته است که سخنان رهبری در باره جذب حداکثری و دفع حداقلی فرصت دعوت از اصلاح طلبان را در صدا و سیما فراهم کرده است.

در باره این موضوع گفتگویی انجام داده ایم با بابک داد روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی ایران.

از وی می پرسیم که این سخنان رهبری و جو ایجاد شده بدنبال آن بیشتر جنبه تاکتیکی دارد یا اینکه حکایت از استراتژی نظام اسلامی در شرایط حساس کنونی می کند؟ بابک داد اعتقاد دارد که این سخنان آقای خامنه ای و پوشش های رسانه اي پس از آن، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و داری پایه و اساس نمی باشد. وی اعتقاد دارد....

توضيح: براي ديدن اصل خبر به وبسايت راديو بين المللي فرانسه رجوع كنيد و در فايل زير اصل گفتگو را بشنويد.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

آقای داد

لطفا ادامه مطلب قمار برای آزادی را در وبلاگتان قرار دهید. ما بی صبرانه منتظریم

ناشناس گفت...

خامنه اي ديده اگه جنگ بشه بايد دنبال يه سوراخ موش بگرده. پس بهتره تا دير نشده هر كاري بكنه تا تخت سلطنت رو از دست نده.
وگرنه اين آدم ترجيح ميده آشتي در ميون نباشه. نه چشم ديدن موسوي رو داره نه طرفداراشو.

ناشناس گفت...

ميخوان اول وحدت كنيم بعد تعظيم به مقام ولايت!!!

ناشناس گفت...

تو جنگ خامنه اي و موسوي/ اين خامنه ايه كه باخته/ به خاطر همينه كه اسلحه رو زمين نمي زاره تا باختش پنهان بمونه. ديگه كم آورده/ فعلا حمايت سبزها رو ميخواد.

ناشناس گفت...

...
در حین سخنرانی رهبری احمدی نژاد بجای گوش کردن چیزی را زیر لب زمزمه می کرده است، ظاهرا به صورتی که دیگران هم متوجه شوند دعا می خوانده و ذکر می گفته است!

سید حسن خمینی از وی می پرسد: آواز می خوانید!؟ احمدی نژاد پاسخ می دهد: خدا چند چیز به من نداده است: یکی صوت حسن، دیگری وجه حسن و ادامه می دهد: و البته نامردی! سید حسن خمینی نیز با حاضر جوابی می گوید: شکسته نفسی می فرمائید! آنگاه می خندد/ از سايت جرس

ناشناس گفت...

آقاي داد سالگرد درگذشت برادر بزرگوارتون رو تسليت عرض ميكنم
لطفاً براي شادي روح آن مرحوم قلمي براي فيلمه بازمانده بزنيد
با تشكر