۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

درباره "ژست توخالي" و رفتار دوگانه اوباما!

مصاحبه با صداي آمريكا

درباره "ژست توخالي" و رفتار دوگانه اوباما!

تنها يك روز بعد از تصويب قانون تحريم فروش بنزين و تصويب تحريمهاي گسترده عليه ايران، امروز جمعه دكتر علي لاريجاني در سوريه گفت: "آمریکا خواهان گروکشی در مساله هسته ای ایران است و فشارهای غرب علیه ایران در این خصوص و تصویب قطعنامه های تحریم، بر اساس گفته های خودشان بر سر موضوع فلسطین است و آنها مشکلی با مساله هسته ای ایران ندارند. غرب و آمریکا فکر می کنند با فشار بر ما می توانند مانع ادامه حمایت ما از فلسطین شوند، اما آنها باید بدانند که این فشارها تاثیری بر تصمیمات سیاسی ما نخواهد داشت."

به عقيده من دقيقا" به دليل همين مواضع رياكارانه حكومت ايران بود كه ملت ايران در روز قدس هوشمندانه شعار دادند: "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران". ملت ايران با اين شعار، دنيا را متوجه اين نكته كردند كه ايرانيان با سياستهاي رياكارانه دولت اسلامي در زمينه فلسطين و گروكشي هاي دولت ايران در غزه و لبنان مخالف هستند. هرچند متأسفانه اين شعار توسط برخي دوستان مثل جناب آقاي محسن كديور به اشتباه تعبير شد و ايشان گفتند مردم شعار داده اند: "هم غزه، هم لبنان، جانم فداي ايران!" در صورتي كه شعار اصلي مردم درست در جهت خلاف سياست حكومت كودتايي ايران اين بود:"نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران." دهها فيلم از سردادن اين شعار در خيابانهاي ايران در دسترس است.

آقاي لاريجاني همچنين گفته است: "تصمیماتی که با سر و صدا اعلام می شود، ژست توخالی هستند، چرا که قبل از این نیز شرکت های آمریکایی روابطی با شرکت های نفتی ایران نداشتند و این مساله تاثیر چندانی نخواهد داشت و بی خاصیت است."

در اين باره بايد گفت اميدواريم اين تحريم ها "ژست" باشد، اما فعلا" كه شركت فرانسوي توتال فروش بنزين به ايران را قطع كرده، و شركت كره اي از قرارداد شيرين كردن گاز پارس جنوبي انصراف داده و انگليس هم قراردادهاي بيمه اي را در رابطه با ايران لغو كرده است. حالا بايد ديد آيا احمدي نژاد مي تواند آنطور كه ادعا كرده بود در يك هفته بنزين مورد نياز مردم را توليد و عرضه كند؟ و يا اينكه مجبور مي شوند بهاي بنزين را بالا ببرند و يا در پمپ بنزين ها از ترس شورش مردم، پليس ضدشورش بگذارند؟

اگر اين تحريم ها و قطعنامه ها "ژست توخالي" است، پس چرا دولت كودتايي اينقدر عصباني است؟ چرا به برزيل و ونزوئلا دخيل بسته تا مشكل داخلي خود را حل كنند؟ مگر آقاي احمدي نژاد بارها نگفت پرونده هسته اي ايران بسته شده و مذاكره درباره يك پرونده مختومه، ديگر معنايي ندارد؟ سئوال اين است چرا او در مصاحبه هفته قبل، مذاكرات اتمي "مختومه شده" را باز هم به مردادماه موكول نمود؟ اگر اين تحريمها "ژست توخالي" است، دليل نامه نگاري غير عزتمندانه آقاي متكي وزير خارجه به كشورهاي5+1 و سفرهاي پي در پي مقامات ايران به كشورها براي چيست؟

آقاي لاريجاني همچنين گفته است: "این فشارها و تحريم ها، موجب خودکفایی ملت ایران در همه زمینه ها شده است" ايشان نگفته آيا وجود اين همه كالاهاي بنجل چيني در بازار ايران نشانه خودكفايي است؟ آيا بسته شدن صدها كارخانه و بيكاري روزافزون هزاران كارگر نشانه خودكفايي است؟ اگر تحريمها بي اثر هستند و ايران در "همه زمينه ها خودكفا شده است"، پس چرا در اين سي سال هر بار هواپيماها سقوط مي كنند، آن را به پاي تحريم ها مي گذارند و قدرت خودكفايي نظام را در اين زمينه به كار نمي گيرند؟ چرا تورم، بيكاري و حتي فوت بيماران را به دليل نبودن تجهيزات پزشكي و از نتايج تحريم ها مي دانند؟

حقيقت اين است كه "ژست توخالي" را حكومت ايران مي گيرد كه از خودكفايي سخن مي گويد در حالي كه تمام اقتصادش در حال فروپاشي است. حكومتي كه بلوف ميزند كشتي كمك به غزه مي فرستد، اما با اولتيماتوم قدرتها جا مي زند و منصرف مي شود. ژست توخالي را شخص آقاي لاريجاني مي گيرد كه گمان مي كند در سفرش به سوريه، "نماينده حكومت ايران" است در حالي كه همين روزها بحث اخراج كردنش از حاكميت مطرح شده است و علاوه بر تظاهراتي كه هفته قبل بسيجيان در مقابل مجلس برعليه او انجام دادند، امروز هم پس از نمازجمعه قم اطلاعیه‌ای بر علیه آقاي لاريجاني توزيع شد و عده‌ای که خود را امت حزب الله می‌نامیدند، با عنوان "آقای لاریجانی رأی ما را پس دهید، شما دیگر نماینده ما نیستید"، بر عليه لاريجاني شعار دادند.

و نكته پاياني اينكه؛ آقاي باراك اوباما در جريان امضاي قانون تحريمهاي تازه، از حقوق بشري ملت ايران دفاع كرد. راستش اين است كه رفتار دوگانه آقاي اوباما و اينكه مي گويد تحريمها براي حمايت از حقوق بشر مردم ايران است، خيلي قابل توجيه نيست. آمريكا براي حفظ حقوق بشر مردم، راههاي كوتاهتر و مؤثرتري مي توانست برود كه تاكنون نرفته است. بهتر اين است كه آقاي اوباما روغن چراغ هسته اي را نذر امامزاده حقوق بشر مردم ايران نكنند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Salam Babak Jan,
be nazare bandeh bozorgtarin khedmat be mardom Iran jelogiri az ATOMI shodan in regim birahm hast.
In regim ba dashtan selahe ATOMI bishtarin khatar ra baraye mardom iran zamin khahad dasht.
Hala hoghoghe mardom ra paymal mikonad va ba dashtan selahe ATOMI tamam melat ra az bayn khahad bord.
Masale Hastehi iran az hoghoghe bashar mardom Iran joda nemibashad valo ghayre mostaghim.

Be Khoda Vande Iran ZAmin Mistaramat
FA