۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

آغاز سريال عقب نشيني حكومت ايران، كلوتيد رايس به فرانسه برگشت!

نشانه هاي شكست دولت گروگانگير ايران؛

كلوتيد رايس به فرانسه برگشت!

خانم كلوتيد رايس معلم جوان فرانسوي كه بعد از انتخابات كودتايي در ايران بازداشت شد و با سپردن وثيقه، مدتها در سفارت فرانسه در تهران زندگي مي كرد، بالاخره بر اثر فشارهاي سياسي دولتهاي غربي، امكان خروج از ايران را پيدا كرد و با هواپيماي نظامي از دوبي به پاريس آمد و لحظاتي قبل (ساعت 14 به وقت پاريس) در كاخ اليزه مورد استقبال نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه قرار گرفت.

آزادي خانم رايس، همزمان است با نرمش تهران و صدور ويزا براي خانواده سه جهانگرد آمريكايي كه آنان نيز مدتهاست در زندانهاي ايران اسير هستند. سه روز قبل اجازه ديدار خانواده سه جهانگرد از فرزندانشان از سوي دولت گروگانگير ايران صادر شد. اين نرمش هاي ناگهاني دولت كودتايي، در ادامه تأثير اجماع جهاني بر عليه حكومت ايران صورت مي گيرد و نشانه هاي آشكاري است از عقب نشيني حكومت و مقدمه اي است براي پذيرش ساير شكست هاي بزرگ در سياست خارجي و هسته اي اين دولت، كه در جهان به دولتي گروگانگير و ماجراجو شهرت يافته است.

آنچه حائز اهميت است اينكه مردم در داخل و خارج از ايران، در بهترين حالت براي به زانو درآوردن حاكميت استبدادي ايران قرار گرفته اند. زيرا اين حكومت در ضعيف ترين وضعيت ممكن، در حال عقب نشيني حقارت آميزي از مواضع گذشته اش است و از روي همين ضعف، دست به خشونتهاي بيشتر و عريان مانند اعدامهاي هفته قبل مي زند. اين ضعف حاكميت را به شانسي براي پيروزي مردم ايران بر استبداد بايد تبديل كرد.

۷ نظر:

Naj گفت...

Be nazare man in neshuneh inhe ke mojadadan France be Iran komak khahad kard ke chakmehaye khoonish ro roo sare mardome bi gonah begzareh.

Shenidid ke aghaye dolatabadi khabar az edamhaye gharib ol voghoo dadand?

ناشناس گفت...

آقای داد گرامی به نظرم این نشونه توافقات با کشور فرانسست بیشتر. همین توافقات احتمالا با آمریکا برای آزادی سه گوهنورد هم انجام شده یا خواهد شد. کشورهای خارجی تنها و تنها به فکر منافع خودشون هستن.

شاد باشید

موسی گفت...

می‏توان به‏وارانه، این را نشانه‏ای از موفقیت رسیدن سیاست‏های گروگان‏گیرانه‏ی جمهوری اسلامی دانست. مگر در مقابل یک معلم ساده -که عملا فاقد ارزش سیاسی بود- تاجر اسلحه‏شان -کاکاوند- را پس نگرفتند؟ مگر قرار نیست دادگاه تحدیدنظر برای علی وکیلی‌راد تشکیل شود؟

ناشناس گفت...

اینها شکست نیست برای نظام اتفاقا بر عکس .

ناشناس گفت...

می توانستید از عکس بدون روسری رایس استفاده کنید .

ناشناس گفت...

با کمال تاسف آزادی کلوتید رایس یک معامله بوده است در مقابل آزادی قاتل شاپور بختیار!

ناشناس گفت...

به برکت توافقات پشت پرده قاتل زنده یاد دکتر شاپور بختیار به آغوش رژیم تروریست پرور اسلامی بازگشت. این نخستین بار نیست که این توافقات روی می دهد. این رژِیم با توافقات خارجی روی کار اومد. با توافقات خارجی از آمریکا و اسرائیل اسلحه گرفت. ده ها ایرانی مبارز در خارج از کشور ترور شدند و قاتلینشون به آغوش باز جمهوری آخوندی بازگشتند.

اینجاست که آدم میفهمه اینکه میگن پشت پرئه خبرهایی هست توهم نیست.