۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

قوه قضائيه، ضعيف و وابسته!

قوه قضائيه در دوران اخير، بي شك در ضعيف ترين ادوار تاريخي خود قرار دارد. شخصيتي غيرمستقل و ضعيف النفس به نام صادق لاريجاني كه از مرتبه علمي و مذهبي بسيار پاييني نسبت به روساي سابق قوه قضائيه قرار دارد، امروز بر صندلي رياست اين قوه تكيه زده تا بدترين و سياه ترين دوران را براي آن رقم بزند. هرچند دورانهاي سابق نيز اين قوه، كارنامه اي رسوا و سرشار از جنايت دارد، اما حالا حتي "ويرانه"اي كه آيت الله محمد يزدي به آيت الله شاهرودي تحويل داد، آبرو يافته است. در دوران صادق لاريجاني به يك خانواده پنج نفره به دليل حضور در مراسم عاشوراي امسال، يكجا حكم اعدام داده شده و اين با هيچ دوران ويران ديگري در اين دستگاه قابل قياس نيست! امروزه قضات قوه قضائيه زير سايه نيروهاي امنيتي و در خدمت كودتاچيان سپاه قرار دارند و حتي اجازه ورود به برخي زندانها و ديدار با محكومان را هم ندارند! اين ميزان ضعف و زبوني و ذلت، براي قوه اي كه قاعدتا" بايد از حكومت مستقل باشد و مأمن عدالت و بيطرفي باشد، يك رسوايي بزرگ و تاريخي است كه ابعاد آن را به مرور خواهيم ديد و نامي كه هرگز از يادها نخواهد رفت، صادق لاريجاني رئيس اين قوه است.
قوه وابسته قضائيه در حالي كه شكايتهاي متعدد شخصيتهايي مثل خاتمي، رفسنجاني، موسوي و كروبي از خبرگزاري ايرنا و روزنامه هاي دولتي ايران و كيهان را بدون رسيدگي به دست بايگاني سپرده است، در اقدامي جانبدارانه به شكايت "علي لاريجاني" رئيس مجلس و برادر رئيس قوه قضائيه از خبرگزاري دولتي ايرنا رسيدگي كرد و مديرعامل سابق ايرنا را كه منصوب دولت احمدي نژاد بود و اكنون نيز در دفتر رئيس دولت كودتا كار مي كند، به چهارماه زندان محكوم كرد.
مصاحبه زير ديروز سه شنبه با صداي آمريكا انجام شده و در آن اين مسئله بررسي شده است.

۲ نظر:

درنین گفت...

سلام

بهترین ها

ناشناس گفت...

سلام

بدون شک در تاریخ حدود 100 ساله تشکیلات حکومتی مدرن در ایران که توسط رضا شاه پایه گزاری شد و دادگستری و قوه قضائیه هم در اون زمان پایه گزاری شد سیاه ترین و نکبت بار ترین دوره قوه قضائیه کشور به طور کلی سی سال حکومت جمهوری اسلامی است. اون از اوایلش که حکمهای اعدام تو دادگاه های چند ثانیه ای توسط جنایتکارانی مثل خلخالی و ری شهری صادر می شد و اینم از امروزش که دادگاه های کمدی و فرمایشی برگزار میشه.

در ضمن آقای داد بابت نوشتتون درباره آقای شجاع الدین شفا هم به سهم خودم سپاسگزارم. من کتابهای ایشون رو هر کدومش که تو اینترنت بوده دانلود کردم و خوندم و یاد گرفتم.

درود میفرستم به شرف انسانهایی مانند عماالدین باقی که در برهه های زمانی مختلف بی طرفی و شجاعت خودش رو نشون داده.

شاد باشید