۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

1389 سال"پايان ديكتاتوري ديني"!

1389 سال پايان ديكتاتوري ديني!

آقای کلهُر! معناي انگليسي "كلهُر" و "فاكر" چيست؟

مصاحبه "مهدی کلهر" مشاور رسانه ای احمدی نژاد، گواه تازه ای است از میزان درک ناقص و شناخت بیمارگونه تیم دولت کودتایی از جامعه انسانی ما، از جنبش سبز و از اعتراضات مردم ایران . مهدی کلهر ظاهرا" قرار است يك مشاور و مشورت دهنده به رئیس دولت باشد، اما خود او به يك مشورت ضروري روانپزشكي نيازمندتر است. يك مشاور قاعدتا" باید بهترین و منطقی ترین تحلیل ها را در اختیار رئیس دولت بگذارد تا او در تصمیم گیری های کلان کشورداری، بر آنها اتکاء کند و بر پایه آن تحلیل ها کشور را اداره کند. اما آيا با وجود چنان رئيس دولتي كه دور سر خود "هاله نور" تصور مي كند و با وجود چنين مشاوراني كه هر كدام يك بيماري حاد روحي دارند، اساسا" كشور مي تواند اداره شود؟

گاهی از خود می پرسیم "چرا این کشور اصلا" اداره نمی شود؟ و چرا چرخهای این کشور نمی چرخد؟" در اين وقتها باید یادمان باشد که از احمدی نژاد و مشاوران و یارانش بهتر از این نتیجه ای بدست نخواهد آمد. اگر نخواهيم بگوییم آنها تعمدا" و با برنامه ریزی در صدد تخریب کشورند، باید نتیجه بگیریم که آنها در خوش بینانه ترین حالت، به دلیل مشکلات حاد روحی و روانی چنین می کنند و حقیقتا" نیازمند درمان روانپزشکی اضطراری هستند.

احمدي نژاد، مشائي، رحيمي، كردان، كلهر، بذرپاش، چمران،... كداميك از اينها از نظر روحي آدمهاي نرمالي محسوب مي شوند؟ آيا مردي كه مردم يك كشور را به خريد گوجه فرنگي ارزانتر از مغازه سر كوچه خودش دعوت مي كند، رئيس دولت نرمالي است؟ آيا كسي كه توان اداره يك نانوايي را ندارد ولي ادعاي مديريت جهاني مي كند، روح سالمي دارد؟ نمي خواهم فهرست علائم روان پريشي احمدي نژاد و يارانش را پشت هم كنم. مردم در اين انتخابات با حضور ميليوني خود به اين "رئيس جمهور اشتباهي"، يك "نه بزرگ" گفتند اما رأي شان دزديده شد و هنوز در حال وصول آن مطالبه و مطالبات معوقه سي ساله خود هستند.

اما نگاهي به همين مصاحبه آقاي كلهر، كافي است ببينيم با چه تيم بيماري مواجهيم. و اين واقعيت را باور كنيم كه كشورمان توسط يك تيم ديوانگان ربوده شده است.

مهدي كلهر در مصاحبه اخير خود، سخنان جالب توجهي گفته كه شايد براي بررسي روانپزشكي طبيب ايشان بتواند راهگشا باشد. اما اشاره اش به سه نكته را در اين نوشته بررسي مي كنم: اشاره اش به معناي تحت اللفظي اسم "ندا آقا سلطان"، ماجراي عاطفه امام و جنبش سبز.

ابتدا اصل سخنان آقاي كلهر را مرور مي كنيم. آقاي كلهر درباره ندا گفته:

" به معناي اسم ندا آقاسلطان توجه كنيد. ترجمه اسمش به انگليسي مي‌شود "فرياد آقاي شاه" يعني اين مملكت با سابقه 30 سال جمهوري به جايي نرسيد و بايد آقاي رضا پهلوي برگردد!! آنها نمي دانستند كه سلطان در فارسي ديگر اين بار را ندارد. تا قاجاريه اين بار را داشت اما از قاجاريه به بعد كلمه سلطان ديگر اين بار را از دست داد و بيشتر اين لفظ به زنان اتلاق مي شود. ندا آقاسلطان دختر ساده اي بود و نمي دانست بعد از فيلمي كه بازي مي كند و در آن خودش را به مردن مي زند در آمبولانس واقعاً كشته مي‌شود آن هم به دست همين آقاي پزشك؛‌ فراري به انگليس."

آقاي كلهر با اين روش تحليل، چه پاسخي دارد براي ترجمه تحت اللفظي نام خودش و نام ساير شخصيت هاي نظام. مثلا" همين حجت الاسلام "فاكر" كه اخيرا" درگذشت و آيت الله خامنه اي او را مورد ستايش قرار داد؟ نام او "فاكر" در ترجمه تحت اللفظي انگليسي به چه معناست؟ نام خود آقاي كلهر "كال-هور!" در انگليسي جز اين معنا دارد كه "با فاحشه تماس بگير!"؟ گر حكم شود كه پست گيرند، در شهر شما همه بگيرند!

آقاي كلهر به "عاطفه امام" نيز اشاره كرده و گفته:

"مي دانيد چرا اعلام شد به عاطفه امام تجاوز شد و عاطفه امام را كشتند و سوزاندند. چون "عاطفه امام" دختري كه در قلهك منزل داشت، يعني تركيبي از عاطفه و امام. اين واژه ها بدون دليل به كار برده نشدند. آنها روي اين واژه ها كار كرده اند. اينها ابزار جنگ نرم است. گفته بودند قرار است به تو تجاوز شود و سوزانده شوي پس فرار كن و اين دختر چون 6 بار از خانه فرار كرده بود سريع فرار كرد و جان خودش را نجات داد."

عاطفه امام دختر محمد جواد امام، عضو دربند سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بود كه براي تحت فشار گذاشتن پدرش، او را ربودند، اذيت (نه تجاوز) كردند و در بياباني رهايش نمودند. او را تحت فشار گذاشتند تا براي ساير اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب پرونده اخلاقي بسازند و آنها را كه زير شكنجه اعتراف نكرده بودند (و هنوز هم نكرده اند) با اين حربه زشت بشكنند. اما عاطفه پاك و معصوم به خانه بازگشت و سكوتي صبورانه كرد تا نوع ديگري از مقاومت در برابر حكومتي ضداخلاقي را نمايان كند. او ماهها زير فشار اطرافيان مقاومت كرد و براي آزادي پدرش، پذيرفت كه همه ادعاهايش دروغ بوده اند. آيا آقاي كلهر به عنوان يك پدر، براي دخترشان "نرگس كلهر" اين ارزش را داشت كه چنين از خودگذشتگي پيامبرانه اي براي او بكند؟ اتفاقا" حالا كه آقاي كلهر بحث را به خانواده ها كشيده، خوب است درباره دلايل فرار دختر خودش از ايران هم سخن بگويد؟ چرا دختر اين مرد متواضع و مهربان( كه از فرط مهر، چشمانش در عكس خبرگزاري مهر باز نمي شوند!) از خانواده و از كشور امام زماني گريخت؟ چرا مادر "نرگس كلهر" كه استاد دانشگاه است، حاضر نيست آقاي كلهر را كه دوسال است كانون خانواده را ترك كرده بپذيرد؟ چرا آقاي كلهر به خانه همسر سابق خود هجوم برده و بر طبق اخبار، آن بانو را زير مشت و لگد گرفته است؟ آيا در دولت مديريت امام زماني، با زنان چنين رفتار مي كنند؟ و آيا درباره دختران معصوم مردم چنان تحليل و شايعه سازي مي كنند؟ روزگاري آقاي احمدي نژاد درباره ظاهر آقاي كلهر و مدل موهايش به خبرنگاران گفته بود:"ظاهر كلهر شبيه ظاهر صحابه رسول الله است!" كجاي رفتار آقاي كلهر شبيه "صحابه رسول الله" است كه احمدي نژاد گفته: "او شبيه ترين فرد به صحابه رسول الله است!"

حقيقتش مي خواستم در آخرين بخش اين نوشته به بررسي سخنان آقاي كلهر درباره جنبش سبز بپردازم. اما ديدم حيف است جنبشي ملي را با نقد سخنان يك بيمار آلوده كنم. بگذاريد ايشان درباره ترجمه تحت اللفظي نام ندا و ماجراي خيالي عاطفه و توجيهات فرار دختر خودش به خارج فكر كند و حرف بزند. جنبش سبز درست است كه درياست و دريا با اين سخنان آلوده نمي شود، اما اهالي "مرداب" را به "دريا" چه كار؟

من ايمان دارم روزي به زودي، كلهر و احمدي نژاد و الهام و مشايي و يارانشان در يك آسايشگاه بيماران روحي به استراحتي درازمدت مشغول خواهند شد. آنجا مي توانند سر فرصت فكر كنند چرا سوداي مديريت جهاني شان، به مردابي متعفن تبديل شده كه از آن فقط باكتري هاي آلوده و سخنان بيمارگونه بيرون مي زند؟ به زودي مردم ما بر اين حاكميت، مهر "باطل شد" خواهند زد و دين و دولت را براي هميشه از هم جدا خواهند كرد. هركجا دولتها به نام دين بر سر كار آمدند، آدمهاي بيماري مثل آقاي كلهر، يكباره شبيه "صحابه پيامبر" شده اند و هاله هاي نور كذايي دور سر سياستمداران كوته فكري مثل احمدي نژاد چرخ زده است و آدمهاي حقيري مثل آقاي خامنه اي، ادعاي خدايي كرده اند.

سال 1389 براي ملت حق طلب ايران، سال پايان ديكتاتوري ديني است و اين مرداب متعفن، به زودي با درياي زلال "خواست مردم" شسته و هضم خواهد شد. ترديد ندارم.

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

زيبا مي نويسيد. سپاسگزارم.

ناداني را علاجي هست اما حماقت را تصور نكنم. هر روز كه مي گذرد امكان كنار رفتن بي دردسر و آبرومندانه تر را هم از خود مي گيرند. اينها اگر تصميم ميگرفتند كه خودشان دوستانه بروند چند سالي طول مي كشيد و با سلام و صلوات هم مي رفتند حالا تصميم گرفته اند كه چند ماهه بروند و با اردنگي و بي آبرويي هم بروند.

ما پيروزيم.

ناشناس گفت...

tamaamiye mazaaheb ghesehaayi ghadimi hastan ke admhaa saakhteand.har kas beandaazeye aghlesh gheseyi ro khoshesh miyaad.......vali inke inaa biyaan ghesehaaye 1400 saale pishro biyaaran dar hokomat va tebghe ghese mardom ro hokm beraanan .....kheyli zore...

درنین گفت...

بهترین ها

ناشناس گفت...

فوق العاده بود
درود بر شما آرزوی سلامتی برایتان دارم

سیامک گفت...

درود بر شما
بسیار زیبا تحلیل کردید.نمیدانم چرا در کشور ما روانیها به راحتی در خیابانها پرسه میزنند.البته میدانم وقتی از بالا تا پایین دولت و حکومت را روانیهایی مانند خامنه ای احمدی نژاد و همه کسانی که شما نام بردید تشکیل میدهند البته که روانیهایی مانند بسیجیان امروزی در خیابانها پرسه خواهند زد.بابک گرامی شما در میهن فیلتر هستید.البته ما در ایران قویترین آنتی فیلترهارا داریم اما دسترسی به تارنمای شما آسان نیست لطفا اندیشه ای کنید.
زنده باد آزادی

ناشناس گفت...

بابک جان سلام اتفاقا گاهی به نظر من در نبود عزیزانی مثل آقای کیومرث صابری فومنی ، بودن آقایانی مثله کلهر بد نیست ، چون در نقد کلام این آقایان دیگر احتیاجی به نکته بینی نیست آنقدر عامیانه صحبت می کنند که شنونده همان لحظه بخنده میافته و دیگه نمی خواد بره نقد طنز صحبتهای اون رو بخونه!

کوروش گفت...

درود

ابتدا درباره گردانندگان این حکومت بگم که اینها خصوصیت مشترکشون بیماری جنسی است. مصاحبه تلویزیونی احمدی نژاد رو به یاد بیارید که در توصیف وزیری که او رو کنار گذاشتع میگه ((آقای لنکرانی مثل هلو میمونه و آدم دوست داره بخوردش)).

اینها از مرده ندا هم می ترسند.

دختر این جناب کلهر حاضر به ترک وطن شد تا دیگه هویتش با هویت همچین بیماری پیوند نخوره.

اینها ضد خانواده و ارزشهای خانوادگی هستند. یادتون نمیاد خمینی چی میگفت؟ میگفت تو خونه اگر اطرافیانتون حرفی بر علیه اسلام و انقلاب زدند به ما اطلاع بدید تا ارشادشون کنیم. چقدر پدر و مادرهای ساده لوح فرزندان خودشون رو لو دادن و فرزندانشون اعدام شدند.

احمدی نژاد حتی نمیدونه که از هیچکدام از پیشوایان دین اسلام به جز علی ابن ابیطالب تصویری وجود نداره. تنها تصویر علی هم در موزه لندنه. حالا این صحابه پیغمبر رو هم دیده حتما که میگه کلهر شبیهشه. دروغ که حناق نمیشه.

سبز باشید. جاوید ایران

ziya گفت...

حاجی فیروزم / بعله...

پیک نوروزم / بعله...

نوروز اومده چرا نمیخندی؟


پیک نوروزی / بعله...

سالی یه روزی / بعله...

در کهن دیار نور

این مام وطن خسته اس

این مردم پاک اندیش

از جور و بلا / خسته اس...

از شیخ ریا / چی بگم...

از زور و کلک / چی بگم...

از شکنجه و زندون

از طناب دار چی بگم

دل در غم آزادی

دل در طلب صلحم

از ولایت زور و ستم /چی بگم

ارباب خودم سرتو بالا کن

ارباب خودم به من نیگا کن

ارباب منی ملّت ایران

جونم به فدات/ اخماتو وا کن

با سبز- دلی همه رو صدا کن

چار شنبه سوری / آتیشو بپاکن

شهر و خونه رو/ چو جنگل سبز

در هر سر کو/ سبزتموم کن


ای کلاه شیپوری به سر، ناز و ملنگم

ای حاجی فیروز گل گلی - سرخ و قشنگم

دست روی دلم مگذار

هر سال و شبای تار

چشمام براه بوده

افسوس که عمو نوروز

وقتی میرسه از راه

چشمای به خون خفته ام

هر بار به خواب مونده

این دل به جفا مونده

سیاهی به دلم مونده

در هر در و همسایه

دل خونی ایّامه

هر کوچه / دل یه مادر پیر

در اشک پسر/ مونده

یا در غم دخت نازنینش

دل در سوز وگداز مونده

هر کی میرسه از راه

فرعونی میشه سر ما

این رژیم فرعونی / دلش پر از هراسه

به دستش تیر و باتونه / همش به فکر دار- ه

این کوچه های تاریک / چقدر به انتظاره

ارباب خودم بز بز قندی

ارباب خودم چرا نمی خندی؟

ارباب خودم سرتو بالا کن

ارباب خودم به من نیگا کن

دل مرده گی زمستونو/ ز سر بدر کن

آتیشو هوارش کن

شعله هاشو رنگین کن

زردیتو بریز آتیش

رنجوریتو دورش کن

سرخیشو بگیر در پیش

نور خرد و جان کن

در ظلمت و بیداد سیاهی

دلت رو سبز و محکم کن

پر گشوده ابر و باد

بارون نغمه ها داره

از هر طرفی ببینی

از سرخی خون وزخمۀ تار دلا

روییده جو ونه ای / در این منزل ما

سیلاب بهار تو راهه

چشن نوروزی تو راهه

وقت آخر ولایت فرعونی فقیه هه

بهار سرزمین ما / از هر طرفی تو راهه

ارباب خودم سرتو بالا کن

ارباب خودم به من نیگا کن

با من بیا و همه جا هوار کن

بشکن بشکنه، بشکن

من نمی شکنم، بشکن

این جا بشکنم/ یار گله داره

اون جا بشکنم/ اون گله داره





ای حاجی فیروز خوب و قشنگم

بی تو نشون بهارو من ، از کی بگیرم

جونم هیزم خشکه

هر جا برسم آتیش سرخ خِرد و نور اهورایی

در قلب شب تیرۀ فرعونی میسازم

در هر قدم سرای میهن

با سبز دلی ، شعله آگاهی و عصیانو میسازم

بشکن بشکنه، بشکن

من نمی شکنم، بشکن

این جا بشکنم/ یار گله داره

اون جا بشکنم/ اون گله داره

ناشناس گفت...

سلام

به حای شمع کافوری

جراغ نفت میسوزد

ناشناس گفت...

اقای داد،

لطفا تاریخ تعیین نکنید. ممکن است سالها طول بکشد اما مهم این است که دیکتاتوری به هر شکلش برچیده شود. تعیین تاریخ ممکن است هیجان انگیز باشد اما در صورت عملی نشدن ممکن است بعضی ها را دلسرد کند... عوض این بر صبر تاکید کنید.

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز،
این جانوران بیمار نیستند بلکه در حال روحیه دادن به طرفداران عقب افتاده خود هستند، کلهر باید چیزی بگوید تا مطرح باشد مثل مشایی.در ضمن رسانه ها را شب عید با چرندیات مشغول کنند تا کمتر به عمق فاجعه فقر و تورم 60 درصدی که مجلس پیش بینی کرده بپردازند.

ناشناس گفت...

اتفاقا ندا شهید شد تا دیگر آقا ! سلطان نباشد!

Unknown گفت...

آقای داد، ما رو به خنده واداشتی با اسم فاکر!!!ا
یادتان است که وقتی خمینی داشت از فرانسه به ایران می آمد در داخل هواپیما خبرنگاران از او پرسیدند چه احساسی دارید که به ایران می روید؟ او گفت هچی!!! همانجا باید دوزاری همه می افتاد که خمینی فاقد احساسات خوب و نرمال یک انسان است.ا او رهبر و الگوی اینها بود و حرفهای عوضی زیادی هم زد. وای به حال اینها. برای مثال او گفت که ما متخصص نمی خواهیم، متعهد می خواهیم. منظورش از متعهد این بود که به او و رژیمش وفادار باشند و گور بابای تخصص. همین هم شد. اینقدر نمی فهمید که یک فرد متخصص، تعهد به انجام وظیفه اش را خودبخود داراست. چرا که نسبت به حرفه اش آگاهی دارد و در نتیجه از وجدان کاری بیشتری برخوردار است تا شخص نامتخصص.ا

ناشناس گفت...

با سلام واحترام
دوست عزیز اگر این نظر را بپسندید میتوان بر روی آن بیشتر کار کرد .
به نظر من یکی از بهترین و مناسبترین کارهای مبارزاتی حضور بر سر مزار شهدای جنبش سبز در روز پنجشنبه آخر سال است .این حضور چند فایده دارد
1 موجب تسلای دل خانواده شهدا خواهد شد.
2 موجب تجمع گسترده سبز پوشان در بهشت زهرا خواهد شد آنهم زمانی که تعداد فراوانی از مردم برای فاتحه خواندن بر سر مزار خانواده های خود هستند و خود به خود اطلاع رسانی خوبی در همان محل انجام خواهد شد .
3 دولت نمیتواند این مراسم را ممنوع کند در ضمن دست زدن به خشونت در این زمان در مقابل چشم سایر هموطنان بیطرف آبرو ریزی بزرگی پیش خواهد آورد.
4 مراسم کاملا اخلاقی و بدون خشونت است و هزینه برای شرکت کنندگان ندارد .
5 نمی توانند کسی را به جرم رفتن به بهشت زهرا محکوم کنند.
6سبزها در هر شهر بزرگ شهید دارند در اصفهان شیراز کرمانشاه معرفی محل مزار شهدا و دعوت به قرائت فاتحه بر سر مزار آنها دهن کجی آشکار و اعلام انزجار از قاتلین انهاست .و برد تبلیغی خوبی برای جنبش سبز خواهد بود .باعث گستردگی جنبش در اکثر شهرها خواهد بود .
پیشنهاد میکنم :
1 هر چه زودتر تبلیغ این کار نیک و پسندیده آغاز شود .
2 جوانان سبز به همراه کل خانواده در مراسم شرکت کنند
3 یک شاخه گل هدیه هر سبز اندیش برای هر شهید باشد
4 برای شاخه گلها از یک روبان سبز استفاده شود .
5 علیرغم تعداد زیاد شهدا میتوان مدت طولانی تری را بر سر مزار سهراب ندا و اشکان ایستاد ومزار انها را مرکز تجمع قرار داد . بهتر است ساعت حضور بر سر خاک این سه شهید بین 4 تا 5 عصر برنامه ریزی شود.
6 از مهندس موسوی و آقای کروبی و خاتمی وهمه رهبران جنبش و اعضای آزاد شده از زندان و همه آنها که دلشان برای ایران میطپد بخواهیم در این ساعتها بر مزار این شهدا حاضر شوند .
7 اهالی قم و مردم تهران هم که قم میروند بر سر مزار آیت الله منتظری حاضر شوند و در کرمانشاه و ...به همین شکل.

یک زن سبز گفت...

اقای داد عزیز با سلام
لطفا برای روز زن یک مقاله بنویسید چند روز پیش روز زن در آمریکاو کانادا بود چیزی که توجه مرا بخود جلب کرد این بود که زنان آن سرزمین هویت روز زن را در با قدرت بدست آوردند لطفا دوستان ویکیپدیا را مطالعه کنند اما زنان سرزمین ما تا قبل از انقلاب که روز تولد مادر شاه روز زن بود که نه نمادو نه شخصیت خاصی برای این روز داشت بعد از انقلاب هم که با احترام به فاطمه زهرا از طریق یک نماد مذهبی این روز را به ما تحمیل کردند خواهش من از تمامی زنان ایران زمیه این است که مانیز روز خود را از طریق قدرت خود جهانی کنیم نه از طریق ضعیفگی که به ما تحمیل شده.
آقای داد با توجه به قلم و رسالتتان این درخواست را از شما دارم در ضمن با توجه به فامیلی با مسمایتان داد ما را بستانید.

داریوش گفت...

درود

بانوی سبز گرامی

چند رئز پیش جشن تاریخی و چند هزلر ساله اسفندگان یا سپندار مذگان بود که ویژه احترام به زن در تاریخ و فرهنگ کهن ایران بود و هست. حتی با علاقه ای که تو این چند سال مردم نشون دادن جمهوری اسلامی مجبور شد پس از سی و یک سال دشمنی با عشق این روز رو در صدا و سیمای خودش به طور رسمی اعلام کنه.

جاوید ایران

جلال گفت...

شاید چیزی که میگویم زیاد با مطلب تو سازگار نباشه
اول اینکه یه گله ازت دارم به خاطر سانسور و کنتل نظرات خوانندگان. بابک جان فرق من و تو با رژیم در اینه که ما باید تحمل شنیدن حرف همه رو داشته باشیم حالا می خواد موافق باشه یا مخالف. همینکه مطلبو می خونه و چند کلمه نظر میده باید ازش ممنون بود.
اما دوم اینکه حکومت در داخل با گشنه نگه داشتن مردم و ایجاد وابستگی به دولت در آنها کاری کرده که هیچکس به بغل دستیش اعتماد نکنه. امروز در فضای ایران سخت میشه یکیو پیدا کرد که یشه بهش اعتماد کرد و حرفها و نظرات خودت رو بهش بگی واسه همین به نظر من بنیان حرکت سبز باید از چهارچوب خانواده و فامیل آغاز بشه. ما کردها(kurd)معتقیدم فامیل اگه گوششتت رو هم بخوره، استخونتو نمی شکنه. خبررسانی و گفتگو درباره ی حرکتهای بعدی جنبش باید از محیطی امن و فضایی عاطفی آغاز بشه و چه جایی بهتر از کانون خانوادی ایرانی.

یک زن سبز گفت...

داریوش جان ممنون
چون اصلا تلوزیون تحمیلی نگاه نمیکنم متوجه این مووع نشدم
ممنون از مردان قدرشناس ایران زمین