۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

يك پايان تلخ، بهتر از يك تلخي بي پايان است...

يك پايان تلخ، بهتر از يك تلخي بي پايان است!

واقعيت غيرقابل انكار اين است كه انقلاب 57 با همه شعارهاي زيبا و آرمان گونه اش، مثل استقلال و آزادي و جمهوري، ديگر "تمام" شده است و آنچه با نام نظام جمهوري اسلامي اكنون تيغ بركشيده و به جان مردم بي پناه افتاده، يك نظام استبدادي و زورگو و خونريز است كه دشمن استقلال و آزادي و جمهوريت و حتي اسلاميت است. بحثي نمي كنم كه اين نظام از اول هم چنين بوده و يا حالا به اين درجه اعلاء از بي هويتي رسيده است، هر كسي در اين باره نظري دارد كه در جاي خود محترم است. اما به امروز اين انقلاب 31 ساله كه مي نگريم، همه بر اين نظر مشتركيم كه ديگر هيچ نشاني، هيچ نشاني از آن انقلاب حتي در كلام و پوست هم باقي نمانده است. بنابراين بايد اين دوره سياه را با همه تلخي پايان دهيم. اين كار خود ماست. بايد طرح نويي دراندازيم و از بند زدن نقش ايوان اين خانه كه از پاي بست ويران شده، چشم بپوشيم. ما به آستانه "پايان تلخ" آن انقلاب رسيده ايم و ناچاريم بپذيريم يك پايان تلخ، بهتر از يك تلخي بي پايان است! من هم موافقم كه "انقلاب" يك پايان تلخ خواهد بود اما بيشتر اعتقاد دارم كه تداوم حكومت كودتاچيان و نظام جمهوري اسلامي، مثل پذيرش يك تلخي بي پايان است و ما بايد به "پايان تلخ" انقلاب 57 گواهي دهيم و از اين "تلخي بي پايان" كه داريم تجربه مي كنيم بپرهيزيم. اين سم مهلك بايد از پيكر جامعه ما بيرون رود و با مقاومت ما و شما بالاخره بيرون مي رود.

دهه انقلاب (فجر سابق!) در سال 88 مي تواند و بايد اين پايان تلخ را رقم بزند و ما را به آستانه يك "شروع شيرين" راهنمايي كند. شروع تازه اي كه سياهي ها را بشويد و با خود ببرد و بهار را بشارت دهد. اكنون بهار در آستانه ورود بر قلب ماست، به او سلام كنيم و به سياهي "نه" بگوييم. هر طور كه مي توانيم. اين مهمترين وظيفه ماست.

سئوال: امروز هر كسي در فكر طرحي براي مبارزه با كودتاچيان است. شما چه طرحي داريد؟ طرحي كه همه در هر كجا كه هستند بتوانند آن را عملي كنند و همگي با هم در براندازي ستمكاران سهيم باشيم؟ طرح شما چيست؟

۳۲ نظر:

ناشناس گفت...

اولا باید چول ها رو از بانک های نا امن باند خامنه ای بیرون بکشیم.
دوما حتما باید نیروگاه های برق و دکل های مخابرات رو از کار بندازیم.

Ali گفت...

tarh man ienastkeh, khalageiatha ra bayad mosamamaneh azad kardeh va rahbaran jonbesheh sabz bayesti ba yek parchegi dar hedayat mardam ba eamale feshar bar regim beiafzayand. Har fard dar hadde khod bayesti be nafamanhayeehaye madani tan dar dahad va khalesaneh be ien nokteh omid va ieman dashteh bashad ke hatta koochektarin nafarmanye madani mitavanad tishehie hatta koochak be risheye koodetacheian basahad.

ناشناس گفت...

با سلام
ب اعتقاد من یکی از راهای بیختر و زربه مهک به این نام ترحیم خید از بازار است.
به این معنا که غیر از خرید غذا و نان هیچ چیز دیگری نباید خریداری شود.
تا این بازاریهای وطن فروش انوقت برای حفظ بقاشان با این رژیم وارد کارزار شوند.
فقط کافی است چند ماه این ترحیم بطور کل در ایران انجام شود.
پاینده ایران و سربلند باد جبش سبز

ناشناس گفت...

کودتاچیان برای مصادره عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه ریزی کردهاند جنبش سبز هم باید با برنامه ریزی و هوشیاری آنها را از اهدافشان باز دارد. سخنران این مراسم رئیس دولت کودتا است و تقریبا اکثریت مردم تکلیف خود را با او روشن کرده اند او باید برود پس فرصت تاریخی این روز باشکو ه را از دست ندهیم. تجربه دیکتاتور رومانی چا ئوچسکو را بخاطر آورید که با آغاز اعتراض ملت به سخنرانی دیکتا تو ر در میدان معروف شهر بوداپست تا سرنگونی او یک هفته هم طول نکشید. قدرت جنبش سبز ایران کمتر از قدرت جنبش ضد دیکتاتوری مردم رومانی نیست که بسیار قویتر و با تجربه تر میباشد. یا کار را یکسره کنید یا که منتظر سرکوب خشن جنبش بعد از مصادره و سوً استفاده کودتاچیان از شرکت گسترده مردم در تظاهرات مبنی بر تأیید خود باشید.

ناشناس گفت...

همینطور که قبلا هم گفتهام مهمترین علت نیرومندی جنبش سبز و مقاومتش پیوستن کیفی ترین طبقه اجتماعی که معمولا با حکومت همراهی میکرد به جنبش است این طبقه همان مذهبیون عدالتخواه با پایگاه اجتماعی طبقه متوسط است یعنی گروهی که بیشترین شهدارا در جنگ دادهاند و مهمترین نقش را در سرکوب مخالفان رژیم تا دهه هشتاد داشتهاند اینها همانها هستند که تا قبل از خرداد گمان میکردند اقا خبر ندارد و همانها هستند که بیشترین رای را در انتخابات قبلی بار اول به احمدی نژاد دادند ولی اینک به ما پیوستهاند برای تکمیل این روند چون این گروه معمولا فاقد ماهوارهاند باید دی وی دی های حوادث را برایشان توزیع کنیم در مورد راه کار دقیق برای مبارزه ما استراتژی مشخصی داریم ولی برای تاکتیک از راههای گوناگونی میتوان عمل کرد دو مورد مهم راهپیمایی برقاسا در کنار اوین و تظاهرات بالای 100 هزار نفری در کنار رادیو تلویزیون است که به سرعت میتوان ان را تسخیر کرد و هیچ نیروی انتظامی در مقابل جمعیت فشرده بالای 100 هزاری کاری نمیتواند کرد

ناشناس گفت...

درود بر تو - برنامه من: از خودم شروع کنم - تمرین دمکراسی - اهمیت دادن به اصول نه بت ساختن از افرادی که افکار را بیان می کنند و به مرور فراموش کردن اصول - فکر میکنم هر ایرانی نیاز به شروع انقلاب از خود دارد و آن روزی است که استبداد از هر نوعی خریدار ندارد و از بین میرود - فرهنگ سازی کنید

امین گفت...

آقای داد مدتی است که من نظر خودم را در مورد چگونگی برداشتن گام بعدی جنبش نوشته ام و گمان می کنم بی توجهی به برداشتن گامی به جلو باعث سرخوردگی جنبش و ایستادن آن خواهد شد.
می توانید در یک سلسله نوشته این ایده را بخوانید اما به طور خلاصه ایده ی من این اس که گام بعدی باید تقاضای برکناری آقای خامنه ای به دلیل بی عدالتی و بی تدبیری باشد. در این خواست باید معتمدان جنبش همراه و هماهنگ باشند.

Arezoo.Arman گفت...

اول از هر چیز باید نگران موذی گری نظام در 22 بهمن بود.چرا که دانش آموزان از طرف نظام به زور و تهدید بسیج حواهند شد و بیشتر شهرستانهای کوچک در واقع کمتر از جنبش شنیده اند
پس با نوشتن اعلامیه و پخش آن میتوادنیم شهرستان ها را بیدار کنیم.

ناشناس گفت...

اول از هر چیز باید نگران موذی گری نظام در 22 بهمن بود.چرا که دانش آموزان از طرف نظام به زور و تهدید بسیج حواهند شد و بیشتر شهرستانهای کوچک در واقع کمتر از جنبش شنیده اند
پس با نوشتن اعلامیه و پخش آن میتوادنیم شهرستان ها را بیدار کنیم.

ناشناس گفت...

لطفا نظرات عملی بدهید. در مورد بیرون کشیدن پولها، بعد از بیرون کشیدنشان آنها را کجا بگذاریم؟ گیرم که دلارشان هم کردیم...کجا بگذاریم که از دستبرد دزدان معمولی در امان باشد؟ با نظریه بیرون کشیدن پول بطور کلی موافقم اما برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید، هرکسی بقدر توانش از بانک پول بکشد که حتی در صورت دزدیده شدن هم آنچنان دچار خسران نشود، اگر همه اینکار را بکنند همین مقادیر اندک در مقیاس بزرگ بسیار مبلغ هنگفتی می شود.

سیامک گفت...

سعدی (علیه الرحمه) می فرماید:

پشه چوپر شد بزند پیل را باهمه تندی وصلابت که اوست
مورچگان راچو بود اتفاق
شیر ژیان را بدرانند پوست


اتحاد , اتحاد , اتحاد این است رمز پیروزی. حرامیان و مزدوران و عمله ولایت فقیه تمام تلاش و توان خود را بکار برده اند تا جنبش آزادیخواهی مردم ایران را شکست دهند و یکی از ترفند های آنان به خصوص در ماههای اخیر ایجاد تفرقه در بین صفوف مردم آزادیخواه ایران و تلاش در جهت بد نام کردن سران جنبش سبز بوده است. باید به هوش باشیم و دچار تردید نشویم چرا که ما بر حقیم. با حضور گسترده مردم دلاور ایران در دهه انقلاب (فجر سابق) به خصوص در بیست و دوم بهمن بار دیگر به این جنایتکاران و دشمنان خدا و مردم نشان خواهیم داد که ما بی شماریم و آنها در مقابل اراده مردم ایران هیچ هستند. این فرصت تاریخی را را که ماحصل جانفشانی نداها و سهراب ها و بقیه شهدای عزیزجنبش سبز است را از دست ندهیم چراکه تک تک ما در مقابل این شهدا, تاریخ و نسل های آینده مسؤلیم. از تهدیدهای این حرامیان و عمله ولایت وقیح نباید ترسید چرا که ما بر حقیم و بی شماریم.

به امید پیروزی نزدیک مردم دلاور ایران بر این حکومت جنایتکار و ضد ایرانی.

ناشناس گفت...

1.خروج پول از بانکها
2.حفظ اتحاد و دوری از تفرقه
3.باور داشتن به اینکه در صورت تعلل و بقای این نظام هیچکس و هیچکس از گزند این نظام در امان نخواهد بود
4. حضور همه جانبه
5.دعوت از شهرستانیها برای پیوستن به راهپیمایی 22 بهمن
6.برنامه ریزی برای اعتصابات بلافاصله بعد از 22 بهمن
7.کمک به یکدیگر از لحاظ مادی و معنوی
این نظام رفتنی است کافیست که ما اینرا باور کنیم!

محمود گفت...

سلام

درست میگید.جمهوری اسلامی دیگه تموم شده. دیگه ظرفیت ورود مردم به صحنه رو نداره. حداقل بهتره بگیم اون گروهی که فکر میکردن این حکومت قابل اصلاحه از جمله خود من دیگه به این عقیده نیستیم. ما اختلاف سلیقه و عقیده رو به رسمیت می شناسیم و برای هر ایرانی با هر تفکری حق حیات اجتماعی و سیاسی قائلیم. مهم نیست که درباره تاریخ و بد بودن یا خوب بودن برخی شخصیت های سیاسی باهم اختلاف داریم. اون اختلافات توی یک فضای آزاد میتونیم در برابر چشم مردم به بحث بذاریم. مهم اینه که همه میدونیم که جمهوری اسلامی هر روز بودنش مانند تزریق بیشتر سم به خون ایرانی و ایرانی است. مجاهد - سلطنت طلب - جبهه ملی - جمهوری خواه - کمونیست - ملی مذهبی همه ایرانی هستند و همه به اندازه هم سهم دارند فقط باید حاکمیت صندوق رای رو قبول کنند.

بهترین کارهم بیرون کشیدن پول ها از بانک ها و شعار نویسی روی اسکناس هاست که هم کم خطره و هم به منافع اقتصادی خودمون کمک میکنه. اگر کارگزان نفت هم بتونن اعتصابات گسترده بکنن خیلی خوبه.

شاد باشید. پاینده ایران و ایران

شريعت گفت...

به نظر من كارد به استخوان رسيده است. اعدام جوانان بيگناه و رشيد ما را علني كرده اند. روز 22 بهمن بايد فرياد بزنيم حكومت اسلامي را نمي خواهيم. حكومت اسلامي بايد برود. استقلال آزادي حكومت ايراني. بنابراين طرح شعار رفراندم اينست خواست مردم يكي از حياتي ترين شعارهاست. بايد به طور جدي فرايند سرنگوني حكومت اسلام ناب در 22 بهمن كليد بخورد.

ناشناس گفت...

tarhe man ine ke mardom be internet bishtar roo biaran va etelaat ro bishtar rado badal konan...ta betoonim barnameyy baraye tazahorat bechinim va meliooni be khiaboon biaym...be omide bar andazie in hokoomat ke cheghad azash kotak khordim...belakhare rooze ma mirese betarsid ey basijia ba oon rahbare tarsootoon ke hamishe helicopteresh amadast ke dar bere...be omide piroozi ma bar vatan forooshan va dastaml chihaye nezame yaghie vatan forooshe arab moab

جنبش انقلابی سبز آبادان گفت...

نترسون بيدو از باد
نترسون خاكو از برگ
نترسون عشقو از رنج
نترسون ما رو از مرگ

reza گفت...

ما مردم نباید به محذورات آقایان موسوی و کروبی توجه کنیم، آنها و خانواده آنها هر روز تهدید به مرگ میشوند تا از اعتراض دست بردارند.
ما نباید فراموش کنیم که همه ی بدبختیهای ما زیر سر وجود کثیف ولایت وقیح هست. تا این ولایت هست بدبختی و فلاکت از سر و روی ایران خواهد بارید.
این سرطان را باید از بدن ایران زمین جراحی کرد.
این باید هدف اصلی ما باشد، چه سبز و چه غیر سبز.

کلاغ پیر گفت...

بابک جان سلام
خسته نباشی
بسیار لذت بردم از پست هات ، من یک مطلب با عنوان ایران در سراشیبی رنسانس نوشتم که دوست دارم یه نگاهی بهش بندازی

ایران زمین گفت...

درود بر همه به نظر من 22 بهمن باید کاری کرد که تمام طبقات پایین جامعه به جنبش بپیوندن وباید بعد از 22 بهمن خیلی حواسمان جمع باشد جون از الان اتاق فکر خامنه ای پر از ایده است و به هیچ وجهی معلوم نیست این بار چه کاری برای خنثی کردن جنبش میخوان انجام بدن .
باید به طبقات پایین تر تا روز 22 بهمن اطلاع بدیم بهترین کار پخش اعلامیه است و صحبت کردن با دوستانی که از طبقات پایین هستن .
باید به قول دوستمون سیامک جان اتحاد رو داشته باشیم ..

دوستان راهی نه چندان دور تا پیروزی نمانده پس همه یا هم با تمام قدرت میرویم به سوی نابود کردن این دولت کودتا

Dali گفت...

سلام آقای داد

مشکل ما اینه که ما گزینه دیگری نداریم که در صورت هر گونه اتفاقی بخواهیم جای جمهوری اسلامی بزاریم اپوزیسیون های مخالف نظام هیچ کدوم قدرت اداره کشور رو ندارن و کشور دچاره مشکلاتی میشه که از الان قابله پیش بینی نیست.. من هنوز فکر میکنم قدم اول میتونه اصلاحات باشه. بعد کم کم میشه به گزینه های دیگه هم فکر کرد.. شاید به قول شما اگه برگردیم به همون انقلابی که ساله ۵۷ انجام دادین و سعی کنیم همون آرمان هر دنبال کنیم تو شرایط الان برای کشور بهتر باشه.. من فکر میکنم تو این شرایط انقلاب گزینه خوبی نیست.

خوب باشید

Unknown گفت...

باید قبول کنیم رسیدن به دموکراسی در گرو اتحاد اکثریت مردم است.به دلیل سی سال حکومت دینی بخش بزرگی از طبقه متوسط که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند تمایلات مذهبی بیشتری پیدا کرده اند.روستاییان و طبقات پایین هم که از اول دارای دین باوری شدید بوده اند.اینها رهبرانی متناسب با تفکر خود می خواهند.تنها نیروی موجود که می تواند انها را دور هم جمع کند همین اصلاح طلبان هستند.درست است که تقریبا همه انها در سالهای اول انقلاب در شکل گیری این حکومت نقش داشته ان اما ایا کسانی که در شکل گیری نقش نداشته اند عاری از اشتباه بوده اند.این اصلاح طلبان ان دسته از افراد درون حکومت بودند که پس از سالها متوجه شدند حداقل از جهاتی به خطا می روند.اینها تحصیلکرده هستند و با مساعل دنیای مدرن مشکلی ندارند یا کمتر مشکل دارند.به دلیل ماهیت مذهبی اشان طبیعتا سعی می کنند اسلام را طوری عرضه کنند که هم اسلام انها و اکثریت مردم سر جایش بماند هم حداقل قسمتی از مفاهیمی چون ازادی و روش صحیح اداره جامعه در دنیای امروز تحقق یابد.تا وقتی که انها حضور دگراندیشان و سکولار ها و دمکرات ها و سوسیالیستها را به عنوان بخشی از جامعه ایران که حق ابراز نظر و رای دادن و شرکت در اداره جامعه قبول داشته باشند باید با انها همراه بود.در شرایط فعلی چه کار باید کرد.مهمترین کار این است که اکثریت نیروهای سکولار و دمکرات و سوسیالیست و حتی مشروطه خواه حول محور ازادی با هم در قالب یک جبهه با هم متحد شوند.حالا زمان انجام این کار پس از سی سال فرا رسیده است.در این صورت این نیروها که از نظر کیفی بسیار قوی هستند از نظز کمی هم قوی خواهند شد .همچنین نیروهای داخل نیز بسیار قویتر خواهند شد و در ان موقع است که می دانند دارای یک جبهه فراگیر با رهبری منسجم هستند وانها هم از نظر کیفی قویتر خواهند شد به نحوی که نه تنها اصلاح طلبان بلکه حکومت نیز درست است که هیچوقت با انان مثل اصلاح طلبان رفتار نمی کند اما مجبور میشود بیشتر انها را به حساب بیاورد.در اینجا در حقیقت اصلاح طلبان هم مجبور می شوند انها را بیشتر به حساب اورده و در معادلات خود روی انها حساب باز کنند.در اینجا عملا اصلاح طلبان یک نیروی قوی را همراه خود می بینند.این می توتند از لغزش اصلاح طلبان هم جلوگیری کند.مثل معامله با حکومت .در این میان خیل عظیمی از دانشجویان و دانشگاهیان تا افراد طبقه متوسطه گمشده خود را پیدا کرده و به پیروی از این جبه خواهند پرداخت و مجبور نخواهند شد برای فرار از تند رو ها به اصلاح طلبان روی اورند.اینجاست که نوعی صف بندی واقعی که لازمه جنبش ازادیخواهی است تشکیل می شود.دیگر بعضی اصلاح طلبان نمی توانند جنبش را در انحصار خود دراورده و صحبت از خودی و غیر خودی بکنند.اگر هم اینکار را بکنند عملا از جنبش طرد شده اند.در صورتیکه چنین وضعیتی ایجاد شود با توجه به شرایط موجود در جامعه کنونی ایراناین اصلاح طلبان واقعی هستند که باید رهبری اصلی جنبش را در دست داشته باشند.اما در صورت وجود یک جبهه قوی از دگراندیشان طبیعتا باید انها را هم در نظر گیرند و مواضع خود را بر اساس وضعیت موجود تنظیم کنند .تا زمانی که اصلاح طلبان جنبش را به خوبی هدایت می کنند و روی حرفهایشان ایستاده اند جنبش ازادیخواهی به همین منوال پیش خواهد رفت.تا حذف تند روها و برگذاری انتخابات ازاد و باز شدن فضای سیاسی کشور.هر گاه اصلاح طلبان نخواستند ادامه دهند و بریدند یا سازش کردند یا خواستند جنبش را فقط منحصر به خواستهای خود کنند و خلاصه کنم نشان دادند انها هم توجهی به نظرات و ارا و عقاید غیر از خودشان ندارند در ان موقع نیروهای واقعا مدافع ازادی که حول یک جبه متحد برای برقراری دمکراسی در ایران جمع شده ان می باید رهبری جنبش را در دست گیرند.

ناشناس گفت...

من کار سیاسی نمی کنم.فقط می بینم و گاهی اوقات مثلا در اینجا نظری می دهم.نظری را چند لحظه پیش نوشته ام.که بررسی خواهید کرد.اما مشکلاتی هم وجود دارد.یکی کنترل از داخل و دیگری عدم اعتماد .بعضی ها عامل تندرو ها هستند و با ایجاد سایت و مثلا همین نظر خواهی برای افراد دردسر درست می کنند.چطور بفهمیم که این فرد یا سایت یا حتی گروه ساخته و پرداخته تند رو ها نیست.نوشتن فقط یک یا چند نظر بدینگونه از نظر برای تندروها مشکلی نیست.بنشین و هر چه می خواهی بنویس.تا وقتی فقط نظاره گر هستی مشکلی نیست.که البته بنده از این دسته ام یعنی فقط میخواهم بدانم هر کس چه می گوید و چه می شود و دیگر کاری به هیچ چیز ندارم.ممکن است فقط گاهی اوقات هوس کنم و بخواهم نظری بدهم.همانطور که شما خواسته اید اگر نظری دارید ینویسید.نوشتن و فرستادنش ممکنه مشکلاتی داشته باشد که حد و حدودش را نمی دانم.اما چگونه به طرف مقابل اعتماد کنم هم مهم است.مثلا شما چطور مدتی در ایران مخفی بودید و مطلب هم می نوشتید و سپس چطور شد توانستید به خارج بروید انهم به صورت مناسب که بنظر میرسد مسعلع اقامت نداریدو مسعله مالی مهمی هم ندارید.این کار همه نیست و اینکار هم به راحتی امکان پذیر نمی باشد.ایا از جایی کمک می گیرید و چگونه.

آراد گفت...

از خانواده های افراد ارتشی و سپاهی که طرفدار جنبش سبز هستند دعوت بکنیم که در روز 22 بهمن شرکت کنند و به لباس شخصی ها و ماموران نیروی انتظامی اعلام می کنیم که کسانی را که مورد ضرب و شتم قرار می دهید خانواده همکاران تان هستند.

ناشناس گفت...

با درود به همه همرزمان سبز
پیشنهاد من :
اعتصاب عمومی ؛ اعتصاب عمومی ؛ اعتصاب عمومی

اشا ندا

شهاب _ الف گفت...

آقای داد لطفا مطلبی بنویسید خطاب به نمایندگان مجلس(عده قلیلی که هنوز چیزی به اسم شرف را میشناسند) و سفیران و کاردارهای سبز و ...که هر چه زودتر استعفا بدهند.تمام مقامات با شرف باید از پست خود به نشانه اعتراض استعفا بدهنداین کار هم شرافت آنها را حفظ میکند و هم رژیم قاتل را با بحران مشروعیت مواجه کرده و ضربه سنگینی بر نظام کثیف خ.ر میباشد.

ناشناس گفت...

سلام بابک جان،

ما رو کشتی تا رسیدی اونور دنیا، ایشالا همیشه سالم و سر حال باشی، این حرفای منو نمیخواد تایید کنی و اصلا بخون و پاکش کن، داشتم از کنار سپاه و توی اتوبان افسریه رد میشدم، دیدم که یه ماشین ضد شورش سفید با 2 تا تفنگ آبی (water cannon) داره از اونجا رد میشه، پس این که گفتن دارن از چین این ماشینا رو وارد میکنن راسته. برای 22 بهمن حسابی ترسیدن، فقط خواستم یکی خارج از کشور بدونه و به دیگران هم بگه، ممنون

ناشناس گفت...

سلام بابک عزیز
امیدوارم در غربت به تو و خانوادت بد نگذره و سالم و تندرست باشی. اینجا اینترنت افتضاحه. دلم برای خودمون می سوزه که حتی در دانشگاه هم به خوبی نمی تونیم یه مقاله علمی را راحت دانلود کنیم با اینکه سرعت در دانشگاه بالنسبه بهتره.
منتظر شنیدن صدات در جمعه ها هستم.
دوستتون دارم

مبارز گفت...

می توانید دلار هایتان را درون یک گاوصندوق بگذارید و اگر گاو صندوق ندارید همچون گذشتگان آنها را درون یک ظرف در بسته بگذارید و در گوشه ای از حیاط خانه تان چال کنید. البته اگر خانه تان چفت و بست داشته باشد هیچ دزدی نمی تواند به آن دستبرد بزند

ناشناس گفت...

از اونجاییکه سپاه و نیروی انتظامی بیشتر نیروهاشون سربازانی وظیفه هستش بهترین راه برای از کار افتادن ماشینه جنگیشون فرار از سربازی هستش !! اسمش رو هم میشه گذاشت سربازی سبز!!

Dokhtar-e-kurd گفت...

ضحاک مار دوش نمی‌‌خوایم
مزدور کفن پوش نمی‌‌خوایم

ناشناس گفت...

اعتصاب؛ تحصن-----راه نجات مردم
اعتصاب؛ اعتصاب---- کوبنده و بی جواب
اعتصاب؛ اعتصاب---- دولت نداره جواب
اعتصاب؛ تحصن------چاره سبز مردم
اعتصاب گسترده------ هم سبزه هم کوبنده

بابک گفت...

سلام

هموطن خوبم به نام ((با)) کامنتی گذاشتند.

هموطن نازنین من اتفاقا این سی سال حکومت مذهبی کاری کرده که گرایشات مذهبی در جامعه به شدت کمتر شده و خیلیها از مذهب فاصله گرفتن (خوب بودن یا بد بودن این موضوع مهم نیست بلکه مهم حقیقت داشتنشه).

اصلاح طلبان اگر به خواست خودشون بود تا اینجا نمیومدن. ما مردم اونها رو با خودمون کشوندیم تا اینجا. ما مردم روز اول رفتیم تو خیابون گفتیم موسوی سکوت کنی خائنی و مهندس موسوی هم دمش گرم که شجاعانه اومد جلو و تا امروز ایستاده.

هموطن عزیز دیگری به نام دالی گفتند گزینه نداریم.
اتفاقا این دیدگاه یکی از اساسی ترین مشکلات تاریخی ماست که انقلاب 57 هم به همین دلیل شکست خورد. مشکل اینه که ما به دنیال شخص یا گروه جایگزین هستیم. مهم سیستمه. شخص مهم نیست. نهایتش یک دولت موقت برای مدتی (شاید حتی سه یا چهار شال) میاد و بعدش مقدمات رفراندوم فراهم میشه. این رژیم دیگه این قابلیت رو نداره از درون اصلاح بشه. سپاه تو چنان کثافتی غوطه وره که نمیذاره انسانهای سالم به قدرت برسن. بیت خامنه ای به چنان فسادی گرفتاره که نمیذاره از درون سیستم اتفاقی بیفته.

سبز باشیدو پاینده ایران و ایرانی