۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

حكومت با وثيقه هاي ميليوني، صاحب كشور مي شود!

حكومت با وثيقه هاي ميليوني، صاحب كشور مي شود!

"مازيار بهاري" مستندساز، نه اولين و نه آخرين نفري است كه براي رهايي از زندانهاي غيرانساني جمهوري اسلامي، ناگزير از پرداخت يك وثيقه سنگين 300 ميليون توماني شد و كشور را بالاجبار ترك كرد و طبيعتا" از وثيقه اي كه به قوه قضائيه سپرده بو، چشم پوشيد. بسياري از زندانيان سياسي و افراد عادي در طول اين ساليان مجبور به چنين انتخابي شده اند. چشم پوشي از مال و نجات جان!

در جريان اعتراضات اخير، علاوه بر چهره هاي سياسي سرشناس كه گاهي مثل آقاي ابطحي تا 700 ميليون تومان وثيقه ملكي خود را به قوه قضائيه سپرده و موقتا" آزاد شده اند، قوه قضائيه بسياري از شهروندان معترض را با گرفتن وثيقه هاي صد و دويست ميليوني آزاد كرده كه تقريبا" همه آنها جرم و گناهي جز اين نداشتند كه از حاكمان سئوال مي كردند: "رأي من كو؟" اما بعد از مدتي اقامت در انفرادي ها و زندانهاي كشور، در مقابل يك راه قرار گرفتند و ناچار شدند براي رهايي از وضعيت غيرانساني بازداشت، خانه خود و يا حتي خانه هاي خود بعلاوه خانه هاي بستگان خود را براي رهايي در گرو حكومت بگذارند و از زندان بيرون بيايند. شمار و رقم اين وثيقه ها در يك برآورد سرانگشتي، به ارقامي نجومي مي رسند كه تا زمان برگزاري دادگاه (كه در بسياري از موارد دادگاه هرگز برگزار نشده) نزد قوه قضائيه باقي مي مانند. ناگفته پيداست كساني هم كه به رغم سپردن چنين وثيقه هاي سنگيني، صلاح را در ترك كشور و نجات جان خود ديده اند، در حقيقت حكم به مصادره ملك يا اموال خود به حاكميت داده اند. با نگاهي به خيل چنين ايرانيان مهاجري، بيراه نيست اگر درآمد قوه قضائيه از "وثيقه هاي ملكي" را از درآمد صدور پسته و فرش ايراني بيشر فرض كنيم!

در اين بين هستند كساني مانند مادر شهيد سهراب اعرابي كه در طول بيس روزي كه فرزند عزيزش در سردخانه بود، با وعده برخي مسئولان قضائي در به در زده و سندي ملكي به ارزش بالاي دويست ميليون تومان تهيه كرده بود و در انتظار گرو گذاشتن آن سند و رها كردن فرزندش بود. يا برخي مادران و پدران ديگر كه ناچار شدند به كارچاق كن هايي در قوه قضائيه پولهاي كلان رشوه دهند تا از پرونده دلبندشان خبري بياورند!

به ارقام سنگين وثيقه ها فكر مي كنم، 300 و 400 و 500 ميليون تا 700 ميليون تومان! خيلي از دانشجويان و طبقات ساده و از جمله خودم چنانچه زنداني مي شدم، هرگز توان تأمين يك هزارم چنان وثيقه اي را هم نداريم! مي دانم خيلي از خانواده هاي زندانيان براي رهايي دلبندشان، ناچار از قرض و رو انداختن به فاميل هستند تا سندي را تأمين كنند و به قوه قضائيه بسپارند و برخي حتي آن قاميل و آشناي ثروتمند را هم ندارند و ناچار در زندان مي مانند. از خود مي پرسم آيا همه اينها يك استراتژي خاموش براي تملك و تصاحب رسمي كشور توسط حكومت نيست؟ و آيا تأسف بار نيست در كشوري كه معروفترين قاچاقچيان مواد مخدر نهايتا" با 400 ميليون وثيقه براي آزادي خود تهيه كرده و سپرده اند، معاون رئيس جمهور سابق را به پرداخت وثيقه ملكي 700 ميليوني مجبور مي كنند؟ حساب اين ارقام نجومي در دست كدام نهاد است؟ و آيا نهادهاي قضائي كه ساده ترين حقوق زنداني را هم رعايت نمي كنند و گاهي امانتدار جان آنها هم نبوده اند، امانتداران مناسبي براي سپردن اين وثيقه ها هستند؟ بعيد مي دانم. معتقدم اگر چه بدبينانه است، اما تعيين چنين وثيقه هاي سنگيني از سوي حاكميت، چندان بي علت و بي حكمت نيست. بخصوص كه ما با حاكميتي طرفيم كه در "هاي جك كردن" منافع ملي و ربودن ثروت ملي ايرانيان، روشها و خدعه هاي مختلفي را به كار بسته و بلد است. حكومتي كه برخي مقاماتش در "جعل اسناد" تحصيلي و دكترا سابقه و يد طولايي دارند!

پي نوشت: آزادي همه رهاشدگان از زندان را به خود و خانواده هايشان تبريك مي گويم و در انتظار آزادي ساير فرزندان دربند از زندانها هستم و براي آزادي نهايي ملت و وطن دربندمان از چنگ زندانبانان زندان بزرگي بنام ايران لحظه شماري مي كنم.

۱۴ نظر:

سعيد گفت...

درود بر بابک داد ،آزاد مرد و قهرمان جنبش سبز آزادی ایران

بنویس بابک ، بنویس برای ما بنویس، برای یک ملت زخم خورده بنویس، بنویس که سپیده دم نزدیک است، به یاد و به نام تمام انسانهای آزاده ای که خون خود را در راه آزادی نثار کردند برای تمام آنهایی که شکنجه های قرون وسطایی این رژیم ننگ و دروغ و فریب را تحمل کردند و چون سرو راست قامتانه ایستادند. درود بر قلمت که نه همچون نیش که همچون شمشیر خواب را از دیدگان این شیاطین و دیو صفتان می رباید.. بابک عزیز امیدوارم هرجا که هستی در پناه اهورامزدا همچنان سلامت و سرزنده باشی. راستش من آن چیزی را که می خواهم مطرح کنم همه می دانیم اما لازم میدانم با نگاهی دقیق تر و مصمم تر نسبت به گذشته این بحث مطرح شود؛ همه می دانیم که هرجنبش اجتماعی نیازمند رهبری است و برای اینکه رهبر بتواند مواضع جنبش و برنامه آن را اعلام کند نیازمند رسانه ای واحد است؛چیزی که جای آن واقعاً در این جنبش خالی است و همه ی ما در واقع حرکت ها ی خود را به وسیله ی اطلاعات دریافتی از رسانه های گوناگون تنظیم می کنیم .بایستی مواضع جنبش به طور مشخص اعلام شود و مرجع همه این رسانه باشد تا از سرگردانی و پراکندگی مردم ممانعت به عمل آید درکنار این، این رسانه بتواند بااوپوزسیون و تمام فعالین سیاسی اعم از دانشجویی و کارگری حتی احزاب داخلی و خارجی نمایندگان اقلیت های قومی و دینی نوعی هماهنگی به وجود آورد تا حرکت های جنبش از هماهنگی و قدرت وصلابت بیشتر برخوردار باشد. امیدوارم رهبران جنبش برای تحقق این امر بتوانند نیروهای پراکنده سیاسی و اجتماعی را دور یکدیگر جمع کرده واز تشتت آنها جلوگیری به عمل آورند؛ چرا که ما واقعاً نیازمند رسانه ای برای اعلام مواضع جنبش هستیم.به امید آن روز و...

به امید روز رهایی و روز آزادی
سعید

ناشناس گفت...

آقای عزیزاین وثیقه گذاری ها و وثیقه گیری ها كه مال امروز و دیروز نیستن دوست عزیز شما خود ببین كه این حسابی كه کردی در سی سال چقد جمع شده

سیاوش گفت...

این کار هم برای سو استفاده مالی و هم برای ترساندن مخالفان است.
طنز قضیه اینجاست که این حکومتی ها در سخت ترین لحظه های عمر حکومت خود هم تیغ زدن و باج گیری از ملت را فراموش نمی کنند.
البته هدف آنها از این حکومت همین تیغ زدن خلق الله است و نه خدمت به مردم و اگر این کار را نکنند مطمئن باشید حکومت برایشان می شود پست تر از آب بینی بز!!!.

ناشناس گفت...

بابک عزیز،
بنده در ۳۰ سال گذشته شاهد هزاران هموطن محترم بودم كه دار و ندارشان را کذاشتند و با جیب خالی، دل شکسته، چشم پراشک، روح زخمی، و جسمی خسته با خاک مادری و خانه پدری وداع کردند. از زن و مرد، پیر و جوان، و شیعه و بهائی، چرا كه ما را خدای دگر آمد!! نه خدای جان آفرین بلکه خدای مرگ، نه خدای مهربان بلکه خدای نفرت، نه خدای راستی بلکه خدای دروغ و تزویر، ....نه خدای سفیدیها بلکه خدای سیاهیها.
به امید روز آزادی ایران زمین از دست شیطان صفتان مال پرست و درود به خداوند سبزیها
FA

Siamak گفت...

با درود به بابک دلاور که براستی کلمه دلاور برازنده اش است. شیری از بیشه شیران و مهد دلیران، ایران.

هر چه از این حکومت می آید، بوی خیانت , تزویر، ریا؛ جنایت وووو می دهد. کلمه از بیان رذالت این حضرات و عمله ولایت فقیه عاجز است. این ها که سرمایه های یک کشور ثروتمند را در دستان کثیف خود گرفته اند و با سرنوشت یک ملت بازی می کنند. این ها که وقتی یک تار موی خانمی بیرون می افتد فریاد وا اسلاما سر می دهند و فریاد می زنند که بیضه اسلام به خطر افتاده ( غافل از اینکه بیضه خودشان به خطر افتاده) این پست فطرتان که تمام دین و دنیایشان به شکم و یک وجب زیرش خلاصه شده.

این ها که غرق در هوا و هوس و شهوتشان هستند. این بوزینه گان باید بدانند که در مقابل ملت بزرگ ایران از پشه هم کمتر هستند و بزودی به سزای اعمالشان می رسند که وعده خداوند حق است.

همانطور که سعید اشاره کرد لزوم یک رهبری قوی و منسجم برای هدایت و رهبری جنبش سبز بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد. دلسوزان ایران باید هر چه زودتر گرد هم آیند و یک فکر اساسی در این رابطه بکنند که وقت تنگ است. این نظام کمر به قتل و نابودی ایران و ایرانی بسته و تمام توان خودش را در این مسیر بسیج کرده.

هر چند که تظاهرات مردم دلاور ایران به مناسبت های مختلف بسیار کارساز و مؤثر است ولی کافی نیست. به نظر من و بسیاری دیگر باید به فکر راهکارهای دیگر بود که از جمله آنها می توان اعتصابات گسترده به خصوص در مراکز حساس نظیر انرژی را نام برد.

چیزی که مسلم است این است که این رژیم و عمالش به زودی به زباله دان تاریخ خواهند پیوست ولی باید دید که چگونه می توان در کمترین زمان و با کمترین هزینه به نتیجه مطلوب رسید. طلوع خورشید آزادی و دمکراسی در ایران نزدیک است.

مهدی گفت...

باند کثیف کودتا -محور شیطانی خامنه ای-مجتبی-سپاه- با به اسارت کشیدن قهرمانانی چون زید آبادی، میخواد به خود روحیه بده و خود رو گول بزنه که بر کشور مسلط شده.
اما به زودی ملت سبز پوش ایران تک تک کودتاچیان و متجاوزین به رای و جان و مال و ناموس ملت و در راس اون ها خامنه ای، این مجسمه بلاهت و شیطان مجسم رو به پای میز محاکمه خواهند کشید.
درود بر بابک-داد
ریشه کن استبداد

ایران زمین گفت...

درود بر دوستان و بابک عزیز .
بابک جان داریم به 16 اذر نزدیک میشیم. 13 ابان در شیراز تعداد بد نبود. اما یک جا جمع نشده بودند
و 3 قسمت بودند .اگر این سه قسمت یک جا جمع میشدند این اوباش بسیج هیچ کاری نمی تونستن بکنن.
من از الان اطلاع رسانی میکنم.
اقای داد اگر ما اینجا یک رهبر مثل کروبی و خاتمی عزیز داشتیم خیلی خوب می تونستیم جمع باشیم.
به امید ازادی

تباهی درد گفت...

این هم از همان کارهایی است که به قول خودشون واسش قانون دارن و به کسی اجازه اعتراض نمیدن.

در استانه ی 16آذر،با تمام قوا دارن جو دانشگاه ها رو امنیتی میکنن.
در شهر گرگان هم همینطور.جلساتی در دانشگاهها با مقامات امنیتی دارن که نمیدونم نتیجه اش به کجا میرسه.....


در ضمن، وبلاگ منم به جمع فیلتر شده ها پیوست،به کدام بیدادگاه پناه برم از این آزادی بیان که محمودجان میگوید

ناشناس گفت...

salam,omidvaram har jaee ke hastid salem bashid....khorshide garme javoonehaie sabze vojoodemoon shodin to in roozaie sard......khoda poshto panahetoon......aida

greeeeen گفت...

کلیپ یار خیابانی من در آستانه 16 آذر

http://www.youtube.com/watch?v=mzqccQ1bWc8

ناشناس گفت...

ba drod be sarbaz dalir vatan inha mikhahand an ghanon ghadimi englisiha ra be kar bebarand yani irani baiad gorosne bashad va arab sir mikhahand anghadr dast bachehai shojae vatan khali shavad va dargir 1loghme nan shavad ke forsat aeteraz az anha gerefte shavad vali nemidanand ke digar kar az kar gozashte ast va mardom na az nan va mal balke az jan khod niz gozashtean ta nabodi doshmanan iran zamin khodavand iranzamin hafez melat sabz iran bad

ناشناس گفت...

بابک جان سلام

اینها شیطان را درس می دهند.اینها از بزرگترینشان تا کوچکترینشان مطلقا نه به اسلام اعتقاد دارند و نه به خداوند !

اینها فقط به فکر منافعشان هستند و بس !اینها اگر به خدا و معاد ایمان داشتند جوانان این مملکت را به آسانی آب خوردن اعدام نمی کردند و چنین وثیقه های نجومی را طلب نمی کردند !

اینها واقعا پست فطرت و ظالم و سنگدل هستند و فقط در این فکر هستند که چگونه حکومت ننگینشان را سر پا نگه دارند.

از بعضی اسامی متنفرم و وقتی این اسامی را می شنوم حالم دگرگون می شود مثل : بسیجی مزدور - آخوندهای گرک صفت - سپاه چپاول ایران- مجلس شورای مفت خوران- قوه قضائیه سرگردنه - وزارت اطلاعات اوباشان - و ...

دوستدار تو
محمد.

اندیشه سبز گفت...

پک آموزشی امنیت و وبگردی برای کاربران و وبلاگ نویسان سبز با موضوعات زیر بروی وبلاگ اندیشه سبز قرار گرفت:
1. پیکربندی ویندوز و شناسایی فایلهای مخرب
2. آشنایی و آموزش فایروال و ویروسیاب
3. مقدمه ورود به اینترنت و جلوگیری از هک
4. آموزش ناشناس ماندن در اینترنت
5. آموزش رد شدن از فیلتر
6. راهکارهای جالب ویندوز
7. دانلود رایگان برنامه های کاربردی و امنیتی
ما را در تکثیر آین پک یاری دهید.

ناشناس گفت...

dorood bar Babake Azad,
benevis bar chehreye in shabe tarik,
begoo ke ta dami digar sepideye sobh nazdik ast,
bekhan bar avare haye in kohan diare khaste,
beshkan bote bozorge jahl o jor o fesad ra
az mardane sarzamine dar bandam ,az zanane azado sarafrazam,
az nasl haye zakhmi,
az TOOFANE SABZ ke bozorgie mellat mara misetayad
moteshakeram