۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

"شكار انساني هدفمند" دختران معترض در سيزده آبان!

"شكار انساني هدفمند" دختران معترض در سيزده آبان!

براي دستگيري هر شهروند معترض، تا 300 هزار تومان به سركوبگران "دستمزد" داده اند!

اگرچه تخمين آمار بازداشتي هاي راهپيمايي سيزده آبان آسان نيست، اما بنا بر شنيده ها از شهرهاي مختلف و تهران، در اين روز در سراسر كشور جمعيتي نزديك به 1000 نفر دستگير شده اند كه در تهران اين رقم بيش از 800 نفر برآورد مي شود. هرچند گفته مي شود برخي از آنها در همان ساعات نخستين آزاد شده اند، اما گزارشهاي مختلف مي گويند هنوز بيش از نيمي از دستگير شدگان در زندانها هستند و خانواده هاي زيادي مقابل دادستاني، ستاد نهي از منكر خيابان وزرا، زندانها و ادارات اطلاعات شهرهاي شيراز، تبريز، مشهد، اراك، همدان و اصفهان سرگردان و نگران سرنوشت عزيزان خود هستند. در روز سيزده آبان فقط 5 خبرنگار خارجي، بيش از 12 فعال دانشجويي و صدها شهروند معترض دستگير شدند و اين با آمار 67 نفره كليه بازداشت شدگان از سوي مسئولان حكومتي هيچگونه مطابقتي ندارد و اين تعداد آمار منتشره فقط محدود به ميدان هفت تير تهران است! در صورتي كه بازداشتهاي فله اي معترضان در خيابانهاي ديگر تهران مثل وليعصر، كريمخان زند، طالقاني، يوسف آباد و تجريش و رسالت تا عصر به بيش از 700 نفر مي رسيد. اين تعداد بر اساس شمارش اتوبوسهاي حامل دستگيرشدگان در چندمحل مذكور برآورد شده كه از جمله بيش از سي و پنج دستگاه اتوبوس،از شب قبل در ورزشگاههاي شيرودي و كبكانيان در ميدان هفت تير تسط شهروندان و هسمايگان ديده شده اند.

گزارشهاي شهروندان از سراسر كشور و تهران حاكي است دختران و زنان بدليل حضور در صف اول، مورد هجوم وحشيانه تري قرار گرفته و تعداد بيشتري از آنان دستگير شده اند و در سراسر كشور به طور سازماندهي شده اي، هجوم پليس وبسيجيان و پاسداران به دختران و زنان، گسترده تر از قبل بوده است.

در شيراز موتور سواران بسيجي دختران را از روسري و موهايشان مي گرفتند و به زور سوار بر ترك موتورها كرده و از دسترس ساير تظاهركنندگان يا خانواده دور مي كردند. در تهران و برخي شهرهاي ديگر مثل شيراز و اصفهان و مشهد، نيروهاي سركوب براي دريافت بيشترين "دستمزد"ي كه گفته مي شود براي دستگيري هر "اغتشاشگر" به بسيجيان و مأموران سركوبگر داده مي شود، بيشترين "شكار انساني" خود را روي دختران و زنان متمركز كرده و بدليل كثرت شمار آنها، تعداد بسياري از زنان و دختران به زندانهاي خارج از تهران منتقل شده اند. بر اساس اخبار براي حضور نيروهاي بسيج در "صحنه انقلاب!" در 13 آبان از 200 تا 600 هزار تومان دستمزد داده شده و براي دستگيري هر يك از اغتشاشگران، تا سيصد هزار تومان پاداش به آنها داده شده است. همين امر "شكار انساني" دختران جوان را براي بسيجيان "سودآور" كرده بود و باعث دستگيري هاي گسترده دختران و زنان و حتي نگهداري شماري از آنها در پاركينگ منازل بسيجيان و پاسداران شده است.

نكته قابل توجه اينكه پليس كودتاچيان بدون اينكه بداند چند نفر را گرفته اند، توانسته آمار كل جمعيت معترضان را كشف كند! سردار رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بيان اينکه بايد جمع‌بندی از تعداد دستگير شدگان در بخش‌های مختلف داشته باشيم گفت: جمع‌بندی نهايی تعداد دستگيرشدگان تجمع‌های غيرقانونی ۱۳آبان شنبه اعلام می‌شود. وي كه هنوز آمار دستگير شدگان را "جمع بندي" نكرده، توانسته "آمار كليه معترضان" را جمع بندي كند و گفته:" حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت پراکنده در محدوده‌های فوق حاضر شدند و قصد ايجاد تجمع‌های غيرقانونی را داشتند كه در همان مراحل اوليه با هسته‌های آنها برخورد شده است". اين در حالي است كه مسئولان قضايي از "رسيدگي قضايي" به پرونده دستگيرشدگان سيزده آبان تأكيد كرده اند.

در حال حاضر نزديك به هزار نفر از جوانان و مردم در اختيار شكنجه گراني هستند كه در اين چندماه بارها "رسيدگي قضايي" آنها، نتيجه اي جز تحويل اجساد زندانيان با بدنهايي شكنجه شده و آزار ديده در پي نداشته است!

اطلاع رساني براي نجات جان همه اسيران و زندانيان، دختران و پسران ايران، قبل از آنكه فرصت جنايات و تجاوزهاي تازه اي به كودتاچيان داده شود، يك وظيفه انساني است و تحت فشار گذاشتن حكومت براي آزادي فرزندان ايران، وظيفه ملي همه ماست. يا حق!

۱۴ نظر:

تباهی درد گفت...

...این طائفه از کُشته ستانند غرامت....


ترجیح میدم خیلی رک بگم:
همیشه شکنجه خیلی برنامه ریزی شده شروع میشه و خیلی برنامه ریزی شده نوع اون انتخاب میشه. همیشه "تجاوز" ،شدیدترین و شکننده ترین شکنجه بوده.
لابد کمترین ابزار برای این شکنجه لازمه و در عین حال بدترین اثر روحی رو میذاره.
در قوانین ما هرگر زن و مرد مساوی نبودند و این نابرابری شامل حال این بازداشتی ها هم شده.

بسیجی ها هم اکنون در این "تجاوزگاه" ها مشغول غارت و قتل اند



شما بگید چکار باید بکنیم؟؟

ناشناس گفت...

روز قدس و 13 آبان به نوعی می شه حیثیت رژیم معرفی کرد که معمولا با تمام توان و برنامه ریزی مشهود میان . بعد از حماسه روز قدس خبرگزاری فارس اول اعلام کرد که سبزها فقط 500 نفر بودند بعد آقای یامین پور گفتند که 40000 نفر بودند . بعد نشریه صبح صادق گفت 450000 نفر بودند آخرش در سخنرانی سردار قاسمی معلوم شد که سبزها نزدیک به دومیلیون نفر بودند. این قضیه 3500 نفر هم بزودی حل میشه . مساله مهمتر توهم این دوستانه که اقرار می کنند سبزها زیاد بودند ولی چون سفارت رو.سیه رو فتح نکردند پس بی عرضه بودن .

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز
نوشته های تو و نوع حرکتت به ما روحیه میدهد. تا تو هستی ما هم هستیم.
تا ما هستیم امثال تو هم هستند.

پس همه به هم وابسته ایم و همه با هم تا از بین بردن کودتا و خفقان در کنار هم می مانیم.

BabakDad گفت...

"بي عرضه بودن سبزها" نقل قول از ذهنيت كودتاچيان است. زيرا سبزها برنامه اي براي تسخير سفارت هيچ كشوري ندارند و در 13 آبان امسال تسخير سي سال قبل سفارت آمريكا را محكوم كردند و از آن برائت جستند.

Kianush گفت...

بابک جان چه خوب نوشتی. بله خبرها از هر طرف وحشتناک و شرم آور است.
پس مراجع اسلامی چه میکنند؟
در تمام کشورها شخصیتهایی مورد احترام و اعتماد مردم در سطح ملی هستند كه در وقت بحرانهای عمیق اجتماعی، از اخلاق و اصول زیربنایی جامعه حفاظت و دفاع میکنند. در جامعه ی ایران مراجع تقلید و دیگر شخصیتهای مذهبی قرنها این نقش را بازی کرده اند.
حکومت کودتا چه بر سر اسلام و مراجع ما آورده است كه بعد از اینهمه بیحرمتی و جنایت نسبت به مردم هنوز سکوت را نشکسته اند؟
انها كه آنقدر برای آبروی دختران نگرانند كه بد حجابی را لایق تنبیه و تعزیر میدانند چرا در مقابل بی آبروئی و جنایت سربازان ولی فقیه فریاد نمیکشند؟
امروز مردم بیصبرانه منتظر عکس العمل مراجع هستند اگر امروز سکوت کنند فردا دیگر کسی روی انها حساب نخواهند کرد. بزرگان دین بدانند یا امروز یا دیگر هیچ وقت.

ناشناس گفت...

به نظر حقير در مورد عزيزانی که تازه بازداشت شده اند، وقت آنست که وکلا و حقوقدانان آزاديخواه با حرکتی دسته جمعی وارد عمل شوند و همينطور شخصيتهای بين المللی مثل خانم شيرين عبادی يا آقای مخلباف از خارج از ايران هر چه منسجم تر و متمرکزتر سازمانها و نهادهای حقوق بشری را از خارج از ايران به اين مسئله آگاه و متوجه کنند تا از هر دو طرف از نظر قضايی فشار وارد آيد هر چند بعيد است که اين حکومت فاشيست اهميتی به اعتراضهای اصولی دهد اما اينکار ميتواند هم روحيهٔ عزيزان دربند و بقيهٔ مردم را بالا برد و هم انعکاس جهانی داشته باشد. همين گروه، يعنی حقوق دانان هم طی اعلاميه ها مردم و وابستگان اين عزيزان را دعوت به تجمعات پيوسته در مقابل نهادهای ذيربط کنند. به طور خلاصه اقدام قضايی عاجل و فوری از همين حالا صورت گيرد تا از بروز فجايع قبلی پيشگيری شود.
با احترام "برداشت آزاد"

ناشناس گفت...

پیروز باشی عزیز

دوست ندیده و مشتاق دیدنت گفت...

بابک روز 13 آبان
بعد از اینکه لباس شخصی ها قصد دستگیریم رو داشتن ، بعد از یک تعقیب و گریز
مجبور شدم یکی دو ساعتی جایی مخفی بشم. جایی که با جستجو میشد پیدام کرد. مخفی گاه نبود. صداشون هم شنیده میشد.
مردم و زنده شدم . توی اون دقایق، وقتی از ترس عرق از صورتم می چکید. یاد تو افتادم مرد. یاد تو که چقدر بزرگی که بیش از صدروزه با این اضطراب سر کردی، با عزیزانت. یاد تو افتادم که اون آیه رو نوشتی که حضرت محمد رو در غار ندیدند. من اون آیه ها رو بلد نبودم اما خیلی دلم می خواست توی اون لحظات بخونم
خیلی بزرگی بابک
دوستت دارم

Ariya گفت...

استقلال، آزادی، حکومت ایرانی
مرگ بر اصل ولایت فقیه
16 آذر

ناشناس گفت...

درود بر ازادی و ازادی خواهان

13 ابان شام غریبان بانوی ایرانی در شهر و کشور خود بود

هیهات

Kianush گفت...

همانطور كه چند تن از دوستان هم نوشتند واقعا وقت آنست که تمام گروهها، از وکلا و حقوقدانان آزاديخواه، و نخبه گان و مراجع دینی داخل و خارج تا شخصیتهائی كه وجهه ی بین المللین دارند (شيرين عبادی، (هنرمندان و دانشمندان و غیره )، همه به این تاراج بیسابقه و وحشیانه ی سرمایه های انسانی و اخلاقی و ملی واکنش شدید نشان دهند . این دیگر مثل اعدامها و جنایتهای سالهای ۶۰ و بعد از آن نیست كه کسی بتواند بگوید نمیدانستم یا باور نکردم . مردم ایران و جهان همه شاهد مستقیم یا غیر مستقیم وقایع اخیر ایران و بخصوص ۱۳ آبان بوده اند و باید با حرکتی دسته جمعی وارد عمل شوند و دنیا را، از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری گرفته تا دولتهائی كه ادعای دموکراسی و بشردوستی دارند, آگاه و متوجه کنند. کسانی كه در ایران از زمان انقلاب و جنگ یا بدلیل مسؤلیت های سیاسی، اجتماعی و تشکیلاتی و فرهنگی بعد از آن، بازاریها و مذهبی ها , كه همه به شبکه های ارتباطی و همبستگی گوناگون تعلق دارند بکوشند دیگران را، از جمله خانواده ها ی شهدا، بسیج و پاسدارانی كه از این وحشیگریها رنج میبرند، بکمک بطلبند.
دولتهای غربی كه معمولا از حقوق بشر و انسانیت دفاع میکنند، به امید نتیجه ی مثبت گرفتن از مذاکرات هسته ای با وقایع وحشتناک ۱۳ ابان را بسیار محتاطانه برخورد کردند. ولی کدام ایرانی میتواند شاهد این چنین جنایتها باشد و سکوت کند ؟
اگر در داخل و خارج واکنش ایرانیها شدید و همگانی شود، کشورهای باقدرت دنیا هم مجبورند عکس العمل نشان دهند .
آقایان موسوی، کروبی و بخصوص آقای خاتمی كه وجهه ی آبرومند بین المللی دارد، به کشورهای خارجی پیام بفرستند و بفهمانند كه بزودی مردم ایران خود را از دست این گروه جنایتکار، كه قدرت را به زور و با حیله صاحب شده است، رها خواهد کرد. اگر انها میخواهند در آینده با ایران رابطه ی مناسب و دوستانه داشته باشند از حالا وارد عمل شوند و با این باند مافیای کودتاچی همکاری نکنند و جنایاتشان را محکم و صریحا محکوم کنند.
مراجع تقلید و دیگر بزرگان دینی، جوامع مسلمان را از آنچه در ایران میگذرد اگاه کنند و صریحا رفتار و اعمال دولت را به نام خیانت به اسلام و مردم محکوم کنند. اینها كه خود را یاران اهل بیت و مدافعین اسلام و جان و مال و آبروی مسلمانان میدانند اگر ازقضاوت مردم ایران هراس ندارند، باید نگران قضاوت تاریخ و روز مبادا باشند.

ناشناس گفت...

جنبش سبز از بدو پیدایش همواره هوشمند عمل کرده و در راه انعصاف پذیری زیرکانه ای از خود نشان داده است تا با دادن هزینه کمتربه پیش رود. مانند بهره گرفتن از مناسبت های دولتی / اسکناس نویسی و ... آیا اکنون که رژیم فاشیستی برای مهار جنبش با تمام قوا به خیابان ها لشکر کشی کرده و از هیچ خشونتی برای جلوگیری از تجمع مردم دریغ ندارد زمان آن نرسیده که جنبش متقابلا بار دیگر از خود انعصاف پذیری نشان دهد و شیوه جدیدی را آغاز و مبارزات را وارد فاز جدید تری کند؟ آیا در چنین شرایط دیگر وعده برای فلان روز / فلان جا / فلان ساعت عاقلانه است یا بالعکس کار سرکوب گران را ساده تر می کند تا به آسانی با تله گذاری و سر کوب هر مرحله نا گزیر عده تظاهر کنندگان نسبت به مرحله قبل کمتر و کمتر شود تا سر انجام به خواست پلید خود برسند؟ آیا نباید با پیچیده تر کردن و گسترش روشهای مبارزه به فرسایش رژیم پرداخت؟

ناشناس گفت...

DAVOODگفت :سلام:به بابک عزیز.امیدوارم همیشه سالم وخوش باشی انشاالله در 16 اذر جواب محکم تری به این خون خواران ولایت فقیه خواهیم داد.این خون خواران مانند دایناسورهایی می مانند که نسلشان بزودی منقرض خواهد شد.

ناشناس گفت...

بابك جان سلام ..من يك هموطن شما و عاشق وطنم ايران هستم كه در قطر زندكي ميكنم.. امشب فكري به نظرم رسيد.. رفتم 4 - 5 قوطي رنك اسبري خريدم تمام ديوار مجتمع مدارس ايراني در قطر و رايزني فرهنكي ايران رو با شعار يكي يكردم.. ايقدر نوشتم كه دستم خسته شد ... نوشتم مرك بر خامنه اي .. ندا زنده است ... ما همه ندا هستيم ...