۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

دو نماد...

"ندا"، نازنین بود و "نازنین" نداست! اشاره: این روزها بازهم دو اسم روی زبانها افتاده است. دو اسمی که برای همه ایرانیان، گوش آشنایند. "ندا آقا سلطان" و "نازنین افشین جم". اولی با مرگ اسطوره ایش، سمبل مظلومیت ایرانیان شد و پایه های حکومت استبدادی را به ستوه آورده و دومی با زندگی هدفمندش کودتاچیان را رسوا می کند. حالا بسیاری از دختران ایرانی هم برای زندگی هدفمند و هم برای مرگی اثرگذار، دو الگوی عینی یافته اند.

دو دختر! هر دو "ندای" مردم ایران، و هر دو "نازنین"!

هنوز حکومت کودتایی ایران از زیر بار سنگین کشتن مظلومانه "ندا آقا سلطان" رهایی نیافته و معلوم نیست حالا حالاها بتواند این قتل ظالمانه را از حافظه ملت پاک کند. "ندا" دختری که وقت تیر خوردن، ناباورانه به فواره خون سینه اش نگاه کرد و در کمتر از دو دقیقه، مقابل چشمان میلیونها ناظر جهانی جان باخت و با نگاه خیره ای که به آسمان کرد تمام مظلومیت یک ملت بی پناه را عیان ساخت. از زمان مرگ ندا تا امروز، کودتاچیان صدها جنایت دیگر و از جمله تجاوزهای جنسی را بر کارنامه خود افزوده اند، اما "ندا" تأثیر ویژه ای بر همدلی وجدان جهانی با ملت ایران و جنبش سبز داشته و دارد. در طول حیات جنبش سبز، بسیاری از جوانان تبدیل به "ندای ملت ایران" شدند و جهان را با مردمی آشنا کردند که مثل حکومتش نمی اندیشند. این روزها، دوباره "ندای ملت ما" از سوی یک دختر شایسته دیگر به گوش جهان می رسد. دختری که مثل ندا و همه فرزندان ایران زمین، نازنین است؛ "نازنین افشین جم".

هفته قبل روزنامه "کیهان"، ارگان کودتاچیان حاکم در ایران، با عصبانیت از اقدام تازه " نازنین افشین جم" دخترشایسته کانادا در سال 2003 و فعال حقوق بشر ایرانی تبار، به او نسبتهای ناروایی داد. روزنامه کیهان از دیدار نازنین با "دالایی لاما" اسطوره بودائیان جهان و جلب حمایت او برای دفاع از حقوق بشر ایرانیان و جنبش سبز، چنان خشمگین بود که حتی برای "دالایی لاما" هم پرونده امنیتی درست کرد و او را مانند همه مخالفان به رابطه با CIA و داشتن "نیمه پنهان!" متهم نمود. کیهان نازنین را بدلیل حضور در رقابتهای دختران شایسته، به القاب ناشایستی متهم ساخت که از تکرار آن، بدلیل اشاعه فساد باید پرهیز کنیم اما در آخر گزارش سراسر اهانت خود به شخصیتهای پرشماری داخلی و خارجی نوشت:" افشين جم روابط نزديكي با «شيرين عبادي» و دختركان «كمپين يك ميليون امضا» دارد و به تازگي نيز همراه «دالايي لاما» به حاميان «جنبش سبز» آقايان «ميرحسين موسوي» و «محمد خاتمي» پيوسته است." این واکنش روزنامه کیهان نشان داد اقدامات این دختر جوان ایرانی، چه تأثیرات بنیادینی بر تضعیف موقعیت جهانی حکومت کودتایی داشته است.

اینک ندا و نازنین مقابل چشمان میلوینها دختر و زن ایرانی قرار گرفته اند. بسیاری از دختران جوان از خود می پرسند چگونه می توان "ندای ملت" شد؟ و چگونه می توان "نازنین" باقی ماند؟


گپی با خود در آینه!

با خود می اندیشی اگر دختری بودی به زیبایی و هوش و ذکاوت "نازنین افشین جم" و در مملکت وسیعی مثل آمریکای شمالی و کانادا زندگی می کردی؛ با آن همه دختران زیبا و شایسته و فعال، و اگر بواسطه رأی مردم و نخبگان به عنوان "شایسته ترین دختر سال کانادا" شناخته می شدی و باز اگر از این جلوتر می رفتی و "تاج نقره ای" دومین دختر شایسته جهان را هم در سال 2003 بر سرت گذاشته بودی،... و اگر آن وقت برمی گشتی به سوی وطن پدری ات، و به زنان و دختران دربند سرزمین پدری ات نگاه می کردی، آیا – خدا وکیلی!- آیا باز هم می توانستی مثل "نازنین افشین جم" از تمام مواهب دنیای مد و خوانندگی و بازیگری هالیوود دست برداری و لحظه ای – فقط لحظه ای- درنگ کنی؟

من خیلی سریع نمی توانم به این سئوال پاسخ بدهم! آدم است و هزار ضعف و اشتباه! نمی دانم من اگر در موقعیت "نازنین" قرار داشتم، آیا همین آدمی می شدم که الان هستم؟ اگر من انسانی در سایز "نازنین" بودم، آیا می توانستم مثل او از "آینده ام" بگذرم، برای آنکه سرزمین "گذشته" پدری ام را یاری کنم؟ و از استبداد و ظلم و تبعیض و زور نجاتش دهم؟ که لذتهای زندگی در هالیوود و دمخوری با ستارگان جهان را فروبگذارم و بیایم برای حقوق ایرانیانی تلاش کنم که حتی نمی توانم با لهجه شان حرف بزنم؟ جواب دادن به این سئوال، راحت نیست! اینطور نیست؟

قطعا" امثال "نازنین" در جمع ایرانیان بسیارند. تو اگر چنان آدمی هستی، آن وقت می شود گفت دمت گرم! می شود گفت که دیگر جای حرف نداری! حتی اگر مثل نازنین افشین جم نتوانی به فارسی حرف بزنی! آن وقت حتی اگر دختر نباشی و اسمت هم "نازنین" نباشد، می شود به تو گفت: حرف نداری "نازنین وطن"!

باری؛ "نازنین افشین جم" واقعا" حرف ندارد! باید خارج از کشور و اوضاع و احوال دنیای خارج را دیده باشی و آنجاها گشته باشی تا بدانی در میان آنهمه آدم گریزان از دست غاصبان خونریز وطن و در میان آنهمه هموطن تبعیدی، که گاهی همه راههای دنیا را به روی خود بسته می بینند و از خاک و سرزمین خود رانده شده اند، وقتی دختر شیرینی مثل "نازنین" که تمام راههای بهشت های زمینی به روی او گشاده شده است، درنگ می کند، فکر می کند و باز می گردد تا به بچه های خانه پدری اش کمک کند، او چگونه فرشته ای است؟

"نازنین" اولین بار برای کمک به یک ایرانی هم نامش "نازنین فتحی"؛ دختری که زیر تیغ اعدام بود، نگاهش را از دنیای پر زرق و برق مد و سینما و هالیوود برگرفت و چشمانش را به سوی ایران برگرداند. چشمانش را برگرداند به سوی این خانه پدری، اینجایی که روح "افشین" و "جام جم" اسم فامیلی اش را از این خاک دارد. برگشت تا کمک کند به دختران بی شماری که زیر تیغ تبعیض و فشار و بی عدالتی اند.و از سال 2003 تا حالا، نازنین یک تنه و خستگی ناپذیر آمده و آمده و آمده است. دمش گرم و سرش خوش باد.

از آن هنگام، نازنین افشین جم، گویی همان "ندا"ست که از بهشت برگشته است! برگشته به سوی دختران و زنان ایرانی که در جهنم تبعیض و جهل حاکمان می سوزند. نازنین، "ندا"ی بازگشته از بهشت است. ندا آقا سلطان!

این خاک پرگهر، نازنینان بی شماری پرورده است. یکی اش خود "تو" که به عکسهای این نازنینان، ندا آقا سلطان و نازنین افشین جم خیره شده ای و در اندیشه فرو رفته ای و این سطرها را می خوانی و مثل من، با خودت نجوا می کنی: این خاک، عجب "نازنین پرور" است.

پی نوشت: درباره دو پسر قهرمان این دیار هم یادداشتی در دست دارم. دو فرزند آرش، که به زودی منتشر خواهم کرد.یاحق!

درخواست کمک فنی!: بعد از تغییر پوسته و ظاهر این وبلاگ، فونت ها به هم ریخته اند و به tahoma تبدیل می شوند یا نظم مورد نظرم را از دست می دهند. اگر بلاگرهای حرفه ای در این زمینه راهنمایی ام کنن، سپاسگزار می شوم.

۵۵ نظر:

ali گفت...

دنیایی كه انسان ناگزیر باشد برای اثبات ناچیزترین حقوق خویش، برابر مرگ سرود بخواند، دنیای بسیار زشتی ست , دنیای واونه یی ست با مفاهیم وارونه.

philophilosophia گفت...

ای عزیزان گران مایه!/بر همه انات شما هر دم/صد سلام و صد درود از من./همچو شاباشی نثار روح و راه جمگی تان باد./هر چه والاتر تراوه ی جان و زیباتر سرود از من.(مهدی اخوان ثالث-از کتاب زندگی می گوید)

پيمان گفت...

درود بر بابك ها نازنين ها
چه زيباست اين جدال بين =تماي مردم ندا سهراب نازنين بابك دانشجو دانش اموز كارگر معلم همه گلهاي سرخ= و =رهبر منقلي كيهان سپاه بسيج جهل قصاص بازجو شكنجه گر ....عنتري=

پيمان

Unknown گفت...

ایرانیهای خارج از کشور هرچند که دلشان پیش ایران است اما بیشتر در هم و غم خود هستند. چراکه آنها نمی خواهند زندگی راحت خود رو رها کنند و دائما ناراحت ایران باشند. اما خوب افرادی هم هستند که مثل نازنین قلبشان برای ایران می تپد و این رو جدی می گیرند. خیلی از ایرانیهای خارج از کشور دلشان برای ایران می تپد اما آن رو جدی نمی گیرند. من فکر می کنم که این مسئله بیشتر برمی گردد به اینکه ماها چقدر مسئله ایران رو سوای از مسئله ملی، یک مسئله شخصی بدانیم و این دغدغهٔ روزانه و شبانهٔ ما بشود.ا
یک ایرانی خارج از کشور که دغدغه اش ایران است.ا

philophilosophia گفت...

با پوزش بسیار کلمه اوقات پس از انات جا افتاده است که تصحیح می شود.ای عزیزان گرانمایه!/بر همه انات اوقات شما هر دم/صد سلام و صد درود از من./همچو شاباشی نثار روح و راه جملگی تان باد./هر چه والاتر تراوه ی جان و زیباتر سرود از من.(مهدی اخوان ثالث-از کتاب زندگی می گوید)

ناشناس گفت...

Babak Jan Salam,
Che ziba ghalam zadi, az sobhe zood 4 bar khandam va hanouz teshne be khandane in matlab hastam.
Dastet dard nakoneh
Khoda Ghovat
FA

ناشناس گفت...

کانال جدید به هات برد بازگشت

کانال جدید پس از دو ماه و نیم توقف از امروز پخش برنامه های خود را روی فرکانس ١١٤٧٠ در هات برد ٨ آغاز کرد.

کانال جدید روز ٥ مرداد (٢٧ ژوئیه ٢٠٠٩) درست در اوج فعالیت خود و در حالیکه به یک رسانه محبوب و بسیار توده ای تبدیل شده بود، بدلیل فشار پارازیت جمهوری اسلامی، از طرف کمپانی هاتبرد قطع شد و بدینترتیب پس از دو سال پخش برنامه از هاتبرد میلیونها بیننده از دیدن برنامه های خود محروم شدند. تلاش بی وقفه ما برای بازگشت به هاتبرد بالاخره به سرانجام رسید و از امروز بیستم مهرماه مجددا شروع به کار کرد.

خبر بازگشت کانال جدید را باید فورا به همه اطلاع داد و تردیدی نداریم که علاقمندان بیشمار کانال جدید این خبر را با شور و شعف بسیار به سرعت در سراسر کشور پخش خواهند کرد و این واقعه را بعنوان یک نقطه قدرت مهم خود در مبارزه علیه حکومت نکبت اسلامی جشن خواهند گرفت.

کانال جدید

٢٠ مهرماه ١٣٨٨، ١٢ اکتبر ٢٠٠٩

مشخصات کامل کانال جدید به این شرح است:

هات برد ٨

١٣ درجه شرقی

ترانسپوندر ١٤

فرکانس ١١٤٧٠ مگاهرتز

عموی

سیمبل ریت ٢٧٥٠٠

اف ای سی ٦/٥


www.newchannel.tv

تلفن های تماس:

٠٠١٥٠٥٣٣٣٤١٧٤

٠٠١٣١٠٨٥٦٩٨٩٧


Hot Bird 8
13 degrees East
Transponder Number: 14
Frequency: 11470 MHz

Polarity: Vertical

Symbol Rate: 27500
FEC: 5 /6

ناشناس گفت...

man yek zanaze jawane irani dar alman hastam.delam baraye iran hamishe mitapad w kheili ghoseye watanam ro mikhoram.man baraye awalin bar dar zendegim raftam ray dadam, ba inke iran zendegi nemikonam walli sarneweshte hamwatananam kheili baram mohem bood w hast.amsale man dar kharej az keshwar bishomar hastand. ey kash kari az dastemoon bar miamad.omidwaram ke iran azizam bezoodi azad shawad.aghaye dad man shoma ro zamane ziadi nist ke mishenasam walli az zamani ke bahatoon ashena shodam har shab bad az kar awalin kari ke mikonam ineke webblog shomaro mihoonam.omidwaram hamishe salamat w mowafaghbashid.harshab baraye shoma w khanewadato doa mikonam.khoda hefzetoon koneh

Kianush گفت...

Babak jan salam, sepas az entekhab-e mowzu’e hayati-ye neveshte-ye akharat “dokhtaran-e shayeste-ye irani”
Moqayes-ye Nazanin va Neda dardnak ast. Nazanin dokhtar-e shyeste-ye irani dar kharej az keshvarash mowred-e tavajjoh va ehteram-e bozorgani chun Dalai Lama qarar migirand va Neda, yek dukhtar-e shayeste-ye digar-e irani dar vatan-e khod be dastur-e Hukumat-e Vali-ye Faqih, dar ruz-e roshan, bisharmane be khak o khun keshide mishavad.
Neda dar hal-e etmam-e resale-ye fowq-e licence falsafe dar Iran bud va agar on basiji-ye maskh shude qalbash ra hadaf-e golule nemigereft, hamin ruzha be da’vat-e Daneshgah-e Pajuheshi-ye Urupa baraye mo’arrefi-ye tahqiqatash be Farnse miraft va dar mowred-e Goftogu-ye Sharq va Qharb dar Asar-e Descartes, Nietzsche va Abu Ali Sina sokhanrani mikard. Va che eftekhari bishtar az in ke dokhtaran-e shayeste-ye vatani baraye roshangari-ye elmi va mo’arefi-ye farhang-e Iran be markaz-e elm o dansh-e Urupa da’vat shavand.
Sad afsus ke Hukumat-e Faqih qadr in mohhemtarin sarmaye-e keshvar ra, ke javanan-e Iran bashand, nemishenasad va be jaye arj dadan be Neda-ha, Sorharb-ha, owbash parvari miknad.
Dar 13 Aban, ruz-e sabz-e doneshju, Neda-ye nazanin, dokhtar-e shayeste-ye vatani ra faramush nakonim.

sootak گفت...

مثل هميشه زيبا بود . در عين زيبايي همه چيزم در آن گفته شده بود. آقاي داد من هميشه خيلي نگران شما و خانوادتون هستم. مواظب خودتون باشين.
به اميد رووزي كه بتوان آزادانه در اين سرزمين نفس كشيد.
استقلال آزادي جمهوري ايراني V

ناشناس گفت...

drod be sarbaz dlir vatan aghai dad modati ast ke shoma dar matalebetan kamtar az harakat jonbesh sabz sohbat mikonid 13 aban nazdik ast va daghdae ma baiad hozor mardam dar in roz bashad rasti dar khabarha amade ast ke shaikh shojae aslahat ra mikhahand be dadgah rohaniat ahzar konand lotfan agar dorost ast tahlil va rahkar arae dahid (dar doran padeshahi iran dadgah rohaniat nadasht hala dar hokomat aslami dadgah rohaniat ham darim khodavand iranzamin hafez melat sabz iranbad

My Canada گفت...

با سلام
تشکر از دل نگرانی هایتان در مورد ایران و آزادی مردم
مقایسه شما در مورد ندا و نازنین مقایسه درستی نیست
هر چند نباید تلاشهای خانم نازنین را نادیده گرفت . ولی در رسانه های غربی شما اگر مستقل باشید و نقاد حقوق بشر ، تقریبا ممکن نیست که شما در خبر ها باشید .
با توجه به تجربه دو دهه در سیاست و رسانه های کانادا ، یک جریان سیاسی پشت سر ایشان ( اگاهانه و یا ناآکاهانه ) می بینم .
تلاش ایشان برای مبارزه حقوق نقض شده مردم ایران جای تشکر دارد

سعید سلطانپور
تلویزیون ایرانیان کانادا

My Canada گفت...

با سلام و با تشکر از مطالب شما
با تشکر از فعالیت های خانم افشار جم
صرف نظر از اینکه کیهان چه می گوید، در دنیای غرب اگر شما از جایی حمایت نشوی و مستقل باشی تقریبا امکان ندارد که خبر ت و نظرت به رسانه های اصلی راه پیدا کند . یا اگر کسی علیه اسرائیل موضع داشته باشد

خانم نازنین هم ( اگاهانه یا نا اگاهانه ) از حمایت از ما بهتران بر خوردار هست . تجربه دو دهه سیاسی و رسانه ای در کانادا ، این نظریه من را تقویت می کند هر چند نافی تلاشهای ایشان برای ارتقا حقوق زنان و اعدامی ها هست .

ایشان اگر در مورد زنان مسیحی و یا یهودی و یا هندوو یا نقض حقوق زنان در فلسطین اشعالی که حقوقشان نقض می شود هم اگر یک موضعی بگیرند بد نیست .
در هر حال تشابه شهید ندا که سمبل مظلومیت زنان و مردان ایرانی هست با نازنین ، صحیح نیست و می تواند یک تیتر رسانه ای خبر ساز برای شما باشد که موفق شده اید .

در کارهایتان موفق باشید

سعید سلطانپور
تلویزیون ایرانیان کانادا
روزنامه نگار آزاد رسانه های فارسی زبان

سیاوش گفت...

بی خیال فونت
نازنین بنویس فقط بنویس

ناشناس گفت...

بابک جان عزیز درود بر شما منهم مثل سایر دوستان همیشه نوشته های شما را با جان و دل میخوانم و همیشه به شما درود میفرستم منهم یک ایرانی در بدر مثل خودتان و تمام وقت در استخدام وطن خود هستم گاهی دلم خیلی میگیرد ولی بلافاسله بخودم میگویم ازادی هزینه دارد و انهایی که میفهمند و در توان دارند باید هزینه ان را بپردازند و فکر میکنم خون من رنگینتر از خون نداها و سهرابها نیست هر روز هزاران نفر در همان ایران ما در گوشه خانه یا در گوشه بیمارستان میمیرند و بعد از چند سال حتی خوانواده شان انها را فراموش میکنند ولی اگر اشتباه نکنم بابک حدود ١٢٠٠ سال پیش جانش را در راه وطن خود ایران باخت هنوز یادش زنده و هر سال هزاران نفر تولدش را جشن میگیرند در خاتمه عرض میکنم که من یک زره هم شک ندارم که ما مردم پیروز خواهیم شد درود به روان پاک انهایی که در راه ازادی جان باختند و تمام مردان و زنان ازادیخواه ایران

ناشناس گفت...

با درود به بابک ها، نازنین ها، و با درود به روان پاک ندا‌ها و سهراب ها،

بابک جان شما در مورد این که خامنه‌ای در کوماست چیزی شنیده اید؟

ناشناس گفت...

سلام عمو بابک جان. اسم عجب انسانی را آورده ای. نازنین افشین جم فوق العاده است. همه چیز تمام است. هم بسیار زیبا و جذاب است.هم خوش صدا. هم خیلی خوش اندام و هم بسیار شیک پوش. اینها تنها خصوصیات ظاهری او بودند. بسیارند نازنینانی چون افشین جم. اما این نازنین کلاً یک انسان خاص است. وقتی با آن لهجهء زیبایش صحبت می کند آدم می بیند که این حامی حقوق انسانها چقدر ساده و زیباست. چقدر انسانست. حتی اشتباهات کلامی اش هم دلنشینند. یادم میاد یکبار به طرزی کودکانه از آرزویش در مورد آزادی ایران و بازگشت به وطن می گفت و من آن روز خلوص گفتار و پاکی قلب او را درک کردم. من اصلاً نمی توانم نازنین را توصیف کنم. اینقدر پاک و معصوم است که وصف او در لغت نمی گنجد.
عمو بابک جان، این رژیم جمهوری اسلامی را هم بی خیالش شو. منظورم این است که بی خیال دری وری ها و چرندیاتی که می گویند شو. چون اینها یک مشت بیمار روانی اند. اصلاً حالم به هم می خوره در مورد این آشغالها حرف بزنم. اما رهبر بودائیان. نمی دانم آیا آن خبری که یکبار در مورد رهبر بودائیان خواندم در مورد همین فرد بود یا نه. ایشان حقوق همجنسگراها را هم محترم شمرده اند. آدم سالم به همه احترام می گذارد. آدم روانی هم از فرط دیوانگی نمی داند چه کند. همینطور خودش را به در و دیوار می کوباند و همه را محکوم به آنچه می کند که خود است.
و اما شما پرسیده اید که آیا سخت نیست که کسی در کشوری آزاد چشم به روی زرق و برقها ببندد و به فکر مظلومان باشد. عمو بابک جان. اتفاقاً همین زندگی کردن در کشوری آزاد است که انسان را سالم پرورش می دهد و انسان سالم و مرفه و کسی که عقده و کمبودی ندارد بهتر می تواند به فکر مظلومان باشد تا کسی که هزار درد و بدبختی دارد. بله، به نظر من هرکس دیگری هم جای نازنین بود همین گونه رفتار می کرد. شخصیت نازنین را باید فهمید و درک کرد. من او را درک کرده ام. فهمیده ام. و به همین دلیل با اطمینان خاطر می گویم که هرکس مثل نازنین باشد و چنین شخصیتی داشته باشد همینطور رفتار خواهد کرد.بدنیست در اینجا از خانم نازنین بنیادی هم یادی کنیم.
از ندا گفته بودید.عمو بابک جان، انسانها قرار نیست کشته شوند تا در خاطرها بمانند. من همواره تصویر آن دو دختری که در حال شعار دادن هستند و بارها صدای آمریکا نشان داده را در ذهن دارم.و همیشه در دلم دعا می کنم که شناسایی نشده باشند و کسی خدای نکرده بلائی سرشان نیاورده باشد. چون فیلمشان بارها از صدای آمریکا پخش شده. یا حتی تصویر آن پسرهای جوانی که از بالا و از پشت می دیدم که کتک می خوردند را همواره در ذهن دارم. هرچند اصلاً صورتشان را ندیده ام و اسمی هم از آنها نمی دانم.به نظر من بهتر است قدر زنده ها را بیشتر بدانیم. اگر ندا کشته نشده بود اما حتی فیلمی هم از او پخش می شد شاید هیچکس به او توجهی نمی کرد. نگذاریم انسانها بمیرند تا آنها را اسطوره کنیم. ندا مظلومانه کشته شد. اما میلیونها هموطن دیگر من در ای جنبش سبز حضور داشته و حتی شکنجه شدند. چرا کسی از آن دختر و پسر شجاعی که جلوی دوربین به جنایاتی که بر آنها روا رفته بود اشاره ای نمی کند. آیا این دو عزیز هم خدای نکرده باید زیر شکنجه جان می باختند تا ما نام آنها را بر سر زبانها بیاندازیم؟
راستي عمو بابك جان اين مخابرات پدر من را درآورده بسكه اس ام اس مي ده با پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود در قرعه كشي ثامن شركت كنيد و جايزه ببريد. من هم هربار با صداي بلند مي گويم كور خوانده ايد شماها و هفت جد و آبادتان.

ناشناس گفت...

عمو بابك جان براتون اين لينك را ايميل كردم اما برگشت خورد. نمي دونم چرا؟

http://safahatekhali.wordpress.com/2009/10/13/%d8%aa%d9%88-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%aa%db%8c/

ناشناس گفت...

بابک جان سلام

خدا پشت و پناهت باد! از اینکه فعالیتت بیشتر شده بسیار خوشحالیم.

کامپیوتر را که روشن می کنم بلافاصله با شوق فراوان به وبلاگ تو سر می زنم و این بعد از کودتای 23 خرداد برایم عادت شده.

زمانی که این حکومت عدل اسلامی ! را به همراه ولی وقیح آن مورد نقد و بررسی قرار می دهی واقعا از خواندن نوشته هایت لذت می برم که اینچنین استادانه سلطنت مطلقه وقیح را به همراه حیره خواران و خون آشامان وابسته به درگاهش توصیف می کنی .

ما در این آشفته بازار به رهبر وارسته ای چون تو نیاز میرمی داریم و صمیمانه از تو تقاضا می کنم که برایمان بیشتر روشنگری کنی در مورد غاصبان دجال این سرزمین کهن !

به خدا می سپارمت و دوستت دارم.

محمد.

ناشناس گفت...

با درود
چقدر خوب میشد اگه همه ی کسانی که واستون کامنت میذارن با فونت پارسی(همون فارسی) بنویسن.متن های طولانی با فونت انگلیسی رو نمیشه خوند.




بدرود

ناشناس گفت...

salam,dorood bar nazanin.aghaie dad kash baraie neveshtane matlab darbareie naanin az neda vam nemigereftin.khoda poshto panahetoon. aida

سیاوش گفت...

در جواب این آقای سلطانپور
اولا چرا رودربایستی دارین این جریان را معرفی کنید. خسته شدیم از یک آقایی, یک جریانی, بک کسی...
رک و راست حرفتان را بزنید.
بعد هم مگر چه می شود که یک گروه پشت سر آدم باشد؟ یاد خانم عبادی می افتم که می گفتند از غرب پول گرفته(جایزه نوبل)!!!
شما هم عوض شک درست کردن مردانه حرفتان را بزنید ما هم بدانیم داستان چیست.بگویید این گروه چه کسانی هستند و چه هدفی دارند.

Kianush گفت...

Chera ba’zi dustan (az dakhel va kharej)az moqayese-ye Nazanin va Neda enteqad kardeand?
Aya kushesh-e Naznin ra baraye shenasandan-e jonbesh-e sabz-e hamvatananash be doniya dast-e kam gerefteand? Dustan, be in chand nokte tavajjoh konid va inqadr be dokhtaran-e irani-ye kharej az keshvar sakht nagirid.
• In Dokhtaran dar mohit-e azad va bi tazahor bozorg shodeand va majbur nistand mesl-e dokhtaran-e irani az tars-e khoshunat va bihurmai hejab sar konand va zaher-e motabeq-e meyl-e Hokumat dashte bashand (har adam-e aqeli midanad ke hejab shart-e mosalman budan nist). Yademan bashad ke besyari az zanan-e shayeste-ye irani mesl-e Shirin-e Ebadi va digaran (sha’er, nevisande, honarmad va qeyre) dar zaman-e Pahlavi na hejab dashtand va na tazahor be mosalmani mikardand vali iman va ensaniyat va farhang va qeyrat-e melli dashtand va emruz ham kheyli az onha hanuz dar sahne hazerand va baes-e eftekhar-e hame-ye ma.
• “Dokhtar-e Shayeste” ba “Maleke-ye Zibai” farq darad. Dokhtaran-e shayeste ba me’yarha-ye besyar mohhemtar az zibai, mesl-e tahsilat-e bala, shenakhtan chand zaban, honarmad budan va fa’aliyat-e ejtema’i dashtan entekhab mishavand.
• Baraye matrah shodan dar rasaneha va aks gereftan ba Bozorgan-e siyasi dar hame ja (che dar Qarb, che dar Iran) niyaz be poshtibani-ye kasi ya goruhi dar posht-e sahne hast ke albatte in kar na faqat eyb nist balke az molzemat ast. Vaqti mikhahid harfetan ra be gush-e digaran beresanid boyad janbeha-ye taktiki ra dar nazar begirid va ravabet-e omumi-ye khub dashte bashid vagarna hich kas sedaye shoma ra nakhahad shenid.
• Ma iraniyan boyad az nazaninha-ye kharej sepasgozar bashim ke bejaye hezar kar-e digar ke emkanash ra dar zendegi darand, baroye hamvataneshan qam mikhorand va pa be sahne-ye amal migozarand.
• Ma az honarmandan, bazigaran va siyasat-madaran-e khareji ke hemayat-e khod ra az jonbesh-e sabz rasanei mikonand sepasgozarim, chetowr az kushesh-e yek dokhtar-e javan-e irani ke ba ehsas va eshq mikhahad az “dokhtar-e shayeste budan” estefade kunad va vazife-ye ensani va melliyash ra be vatanash ‘ada kunad sepasgozari nakunim?
• Afsus ke dokhtaran-e shayeste-ye irani mesl-e Neda ke ham tahsilat-e ‘ali darand, ham chandin zaban midanad, ham honarmand hastand va ham be lotf-e khoda ziba va barazande ham mibashand qabl az be khak o khun keshide shodan na shenasai mishavand va na qadrdani. Hala ke dokhtaran-e shayeste-ye vatani, bi hich dalil dar kuche va khyaban be qatl miresand, la’aqal hozur-e rasanei-ye shayestegan-e kharej az keshvar ra qanimat bedanim va qadr dahim.
Ba sepas az Nazninha.

Unknown گفت...

خواستم در جواب آقای سعید سلطانپور بگویم: گیریم که پشت سر خانم نازنین حمایتهایی هست که آن را رد نمی کنم. اما چرا حالا ایشان باید بیاید و در مورد فلسطین بگوید تا به شما ثابت کند چند مرده حلاج است؟ مگه ما خودمون دردمون کم هست که باید همیشه غصه فلسطین رو هم بخوریم؟ به نظر من در حال حاضر ما فقط و فقط باید به فکر نجات ایران و ایرانی باشیم و بس. لازم نیست که ما با این همه مشکلاتی که داریم، بخواهیم فلسطینهیا رو نجات بدیم. ما اگه خیلی زرنگ هستیم اول خودمون رو نجات بدیم. اسرائیلیها هیچوقت زندانیهای فلسطینی رو اینطور شکنجه و تجاوز نکردند که عوامل خامنه ای به مردم خودش کرد.

ناشناس گفت...

آقاي كروبي شما متهم هستيد!
http://safahatekhali.wordpress.com/2009/10/14/%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d9%83%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d9%85%d8%aa%d9%87%d9%85-%d9%87%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%af/

تباهی درد گفت...

سلام آقای داد
وقتی که فونتهارو بصورت”italic”بنویسید
هنگام وپردازش در قالبهای ناسازگار با htmlبصورت نستعلیق در می آید.
نوشته را در word ویرایش کنید و در جایگاه متن copy &pasteکنید.ممکن است به دلیل همین ناسازگاری فونت هم قابل تغییر نباشد.درمانش را نمیدانم.فقطگزینه ی "خطای HTMLنمایش داده نشود" را تیک بزنید.

با درود فراون
نظرم را در مورد متن بعدأ خواهم گفت

ناشناس گفت...

درود بر شما

درود بر روان پاک ندا آقا سلطان و همه کسانی که برای آزادی ایران جان داده اند.
درود بر شرف نازنین افشین جم و هرکسی در داخل یا خارج از ایران با هر عقیده سیاسی و باور مذهبی که برای مبارزه با استبداد مذهبی تلاش می کند.

تو سرزمین ما روزهای بسیاری برای مردن یا به دنیا آمدن یکی از پیشوایان اسلام و تشیع تعطیل است. روزهایی برای محمد و علی و حسن و حسین و... برای بزرگان تاریخ سرزمینمون تعطیل نیست.
من به سیستم حکومتی پادشاهی عقیده ای ندارم ولی ما پادشاهان بزرگی در تاریخمون داشتیم که عدالت طلبی و وطن پرستیشون در جهان مشهوره.
کوروش - داریوش - خشایار شاه - هوشنگ و...
و بزرگان تاریخ علم و ادبیات مانند:
فردوسی - خیام - سعدی - حافظ - عطار - رازی - پور سینا و...

و یا کسانی که در طول تاریخ برای آزادی ایران تلاش کرده اند و جان داده اند مانند:

آریو برزن - بوتاب - کاوه - آرش - بابک - یعقوب لیث - منصور حلاج و...

جالب اینه که در خود قرآن در آیه 47 یونس میگه برای هر قومی پیامبری فرستادیم (بگذریم از اینکه به عقیده من داستان پیامبر بودن و اینگونه سخنان از دید من با خرد انسان همخوانی ندارد) و یا در آیه 4 ابراهیم میگه هیچ پیامبری را جز به زبان قومش نفرستادیم و در آیه 7 شوری میگه قرآن را به زبان فصیح و روان عربی فرستادیم تا مردم مکه و اطراف آنرا هدایت کنی.

ما ایرانیان مشخص نیست سر پیازیم یا ته پیاز که این همه روز رو در طول سال به خاطر پیشوایان اسلام تعطیل می کنیم (من مشکلی با مسلمان بودن کسی ندارم ولی با تعطیل کردن کشور مشکل دارم).

علاوه بر تمام اینها این حکومت مشغول تحریف تاریخ و اموزش ان در مدارس است. تحریف هایی که در مورد حمله مسلمانان و اعراب به ایران انجام میده یا اختصاص کتابهای تاریخ مدارس به تاریخ اسلام (آن هم از نوع تحریف شده) به جای تاریخ کهن ایران زمین است.

بدرود. پاینده ایران

ناشناس گفت...

بابک داد عزیز
شخصیت، مبارزه، مقاومت و تحلیل هایت را همواره ستوده ام. چه در دلم، چه نزد اطرافیان و در بحث های داغ سیاسی.
اما اگر نظرم برایت اهمیتی دارد بخوان که دو جای کارت را دوست نداشتم: 1- ابراز خوشنودی ات از گرفتن جایزه نوبل توسط اوباما رئیس جمهور همان آمریکایی که برای دومین بار دارد با دولت کودتایی در ایران همراهی می کند، ملت ایران هنوز زخم کودتای 28 مرداد را بر تن دارد که دوباره نقش آمریکا را چنین می بیند. 2- چنین مفتون شدنت به فعالیت های دختری که ما هم کارهای مثبتش را می ستاییم و با سپاس از حمایت هایش هر اهانتی به او را محکوم می کنیم، اما از تو توقع داشتم به فعالیت ها و روش هایش و به حمایت هایی که از او می شود با دیدی شکاکانه تر و موشکافانه تر بنگری و به این شک نکنی که دختران و پسران، مردان و زنان زیادی در همین ایران با تحمل خطرها و فشارهای بسیار زیادتر و با چشم پوشی از چیزهای بسیار بزرگتری از مد و شهرت و هالیوود، چه قدمهایی برای آزادی کشورشان بر می دارند (گرچه شاید وقتی در آینه می نگرند چنان زیبا نباشند).
دوست دار همیشگی همه ایرانیان قهرمان از جمله تو و خانواده ات
قطره ای از دریای این سرزمین

ناشناس گفت...

سلام آقای داد عزیز
من با نوشته سعید سلطان پور بسیار موافقم.
موفق و موید باشید

ناشناس گفت...

بابک جان سعی کن شعار زنده باد مخالف من از یادت نرود. روزنامه کیهان به نکاتی اشاره کرد که برخی درست و برخی (عمدتا ) اشتباه بود. ولی نکته اینجاست که نباید دوباره احساسات جای عقل و نقد را بگیرد. برای انتخاب دوشیزه برتر جهان یا کانادا یک امر ، قابلیت تحریک جنسی و خوش اندامی دختر است. ( با این امر مشکلی دارید؟) کیهان به این موضوع اشاره کرد. نازنین افشین جم چه دارد که تو را این اندازه به تشویق وادار کرده؟ آیا افشین جم ، خونش از محمد رضا جلایی پور دارنده مدال طلای المپیاد جهانی که در خاک کشورش برگشته و ندای هل من ناصر ینصرنی را سر می دهد رنگیرن تر است؟
نازنین جم تنها از این ژست خود برای افزایش محبوبیتش استفاده کرده است.
از تو بعید بود که یک فرد فاقد هیچ گونه مشخصه قابل بررسی را فرد حائز ارزشی بدانی.
بابک من به تو و ارزشهای تو ایمان دارم. پوشش ندادن نظر من اصلا کار دشواری نیست ولی باید دید از عهده تو هم جنبشی عزیز که ندایمان ندای آزادی بیان است بر می آید یا خیر؟
امید به آزادی بیان. امید به آزادی پس از بیان!

ناشناس گفت...

جناب آقای سلطانپور : آلمانیها می گویند صحبت کردن نقره است - سکوت طلا.
بالاغیرتا" اینهم شد اظهارنظر درچنین ستونی ؟ شما هم شدید خامنه ای و احمدی نژاد که در هر لحظه و فرصتی سعی می کنند یک سیخ به مردم ایران بزنند و لجشون رو دربیارن . آخه آقای محترم یکنفر جان خودش و زن و بجه اش رو گذاشته وسط و داره توسط این وبلاگ برای نجات مملکت مان از چنگال بیگانه پرستان خود آزار تلاش می کنه و بقیه هموطنان که دلشان از شکنجه های جسمی و روحی خامنه ای تریاکی و دارو دسته اش به درد آمده اینجا برای همدیگه درد دل می کنند بعد شما یکدفعه می پرید وسط و می گویید زنان مسیحی و عرب و غیره و ذلک چی می شه؟ شمارا بخدا حالت خوبه ؟ تب نداری ؟ شما وقتیکه توی خانه خودت عزاداریه عزاداری رو ول می کنی و می ری دور شهر می گردی ببینی کی عزاداره تسکینش بدی؟

ناشناس گفت...

سلام رهبر سبز من 14000 صلواتی که برای سلامتی شما و خانواده عزیزتان نذر کرده بودم دیشب به پایان رسید خودم هم باورم نمی شد اینقدر سریع بتوانم نذرم را ادا نمایم مطمئن شدم خدا و فرشتگانش یاریگرتان هستند باز هم بنویسید که تشنه نوشته هایتان هستیم.در پناه خدا باشید و درود بر همه انسانهای ازاده مثل نداها و نازنینها و بابکها

ناشناس گفت...

آقا سعید سلطانپور درباره نقض حقوق بشر در فلسطین بقدر کافی گفته نمیشه که حالا شما میخوای نازنین موضع بگیره ???!!!
ایشون خودشم توضیح داده که بخاطر تشابه اسمی با نازنینی که محکوم به اعدام شده بود وارد فعالیتهای حقوق بشری شده و اونم توقف اعدام بچه ها , شما قربونتم برو یقه جرج کلونی رو بچسب که از نازنین معروفتره و اصلن کارش همینه.
اما بابک عزیز میدونم احساساتی شدی و اسمام به موضوع جور در میومدن اینو نوشتی که خوب قشنگم نوشتی ولی منصف نبودی نازنین و ندا دو دنیای متفاوتن, نازنین خودش راهشو انتخاب کرده ولی ندا دست تقدیر راهشو براش نوشت , اگه قافیه جور میومد میتونستی اسم تمامی کشته شدگان حوادث اخیرو بنویسی ولی نمیشه, بهرحال حساب نازنینو جدا کن که انسانی نازنینیه

Kianush گفت...

Baz ham Nazanin:
Ba'zi dustan kheyli motlaq-gera hastand va agar kasi az haqq-e hayat va azadi-ye iranian def'a kunad entezar darand az hoquq-e tama-e mardom-e doniya defa' konad. Avvalan har harfi va har kori jai, va zamani darad, dovvoman magar Nazanin barande-ye Jayeze-ye Nobel-e Solh ast ke az u chonin entezari dashte bashim? Be nazar nemiresad Nazanin yek fa'al-e siyasi bashad balke dokhtar-e javanist ke ba hoshiyari az shohrat-e "Dokhtar-e Shayeste" budan-e khod estefade karde va be sud-e Jonbesh-e Sabz va bar zedd-e khoshunat nesbat be mardom-e Iran sedayash ra boland karde ast. Agar har kodam az ma, iranyani ke be dalili emkan-e hozur dar resaneha-ye donya ra darand, kari hamchon Nazanin konand mellat-e Iran az del o jan az in hemayat sepasgozar khahad bud

ناشناس گفت...

dooste aziz 'KIANUSH' shoma ke toolani minevisi lotfan farsi benevis.koor shodim be khoda! aida

سیاوش گفت...

در جواب اقایی که می گوید ما زخم 28 مرداد را داریم.
نه برادر ما زخم 28 مرداد را نداریم. چیزی که طی این سالها فهمیده ام این است که هر کسی این داستان را با سانسور مورد علاقه خود تعریف می کند از ملی بگیر تا مذهبی. این اتفاقات مال گذشته است. بعد از آن هم ما به هر مناسبتی زخمی به آمریکا زدیم و حداقل خون چند هزار سرباز آمریکایی در عراق به گردن ما می باشد. وقتش شده گذشته را فراموش کنیم. این 28 مرداد بهانه ای شده برای هر کس که می خواهد مانع تراشی کند.
درمورد این که از زنان و دختران ایرانی تجلیل شود باید گفت این کار شده و باز هم خواهد شد.
این چه منطقی است که اگر از سیاه بگویی می گویید چرا از سفید نگفتی. اگر از سفید بگویی می گویید چرا سیاه را نگفتی. هر چیز به وقت خود و در جای خود گفته خواهد شد. فعلا وقت نارنین جم بود.
این حساسیت ها که این خانم این جور آن جور بود را هم بریزید دور. ما یک جامعه چند صدایی با تحمل می خواهیم.شما هم ایشان را تحمل کنید.

تباهی درد گفت...

سلام آقای داد
1.من خیلی با جایزه ی صلح نوبل اباما خوشحال نشدم.چندان نشانی از "یک صلح واقعی" در عملکرد جناب اباما نمیبینم.
چه در مورد افغانستان،چه در مورد عراق،چه در مورد ایران ِ خودمون.

2.با کار نازنین خانم هم موافقم.کارش جالب بود.
3.همین امشب یه وبلاگ بسیار مزخرف دیدم،پر از اهانت به جنبش سبز از بالا تا پایین.اسم وبلاگش بود "چشمان سبز"
4.امیدوارم مشکل قالب وبلاگ شما حل شده باشه.
5.جناب "کیانوش" لطفأ فارسی بنویس





پاینده باشید

شیلا گفت...

سلام به هموطنانم..،

بابک داد احساساتی نشده، اون دختر رو درست همئنطور که هست ترسیم کرده. شما هم اونو در قالب خودش ببینید. اگر هر کدوم از ما، در جایگاه خودمون و با امگانات خودمون قدمی برداریم، غمی نخواهد بود!!
هنرمند به هنرش رنگ مبارزه میده، نویسنده به قلمش، معلم به کلاس درسش، دانشجو به دانشگاهش، مسافرکش به اتوموبیلش، کارگر و کارمند با اعتصابش، سیاستمدار به خط و مشی اش ،مادر به دیوارهای خونه و شهرش...

در یک تحول تاریخی ، همونقدر که به مبارزی نیاز هست که در زندان، زیر شکنجه دم نمی زنه و با شرافت به آغوش مرگ میره تا پای چوبه دار گردن شکستگی جلاد رو موجب بشه، به نازنین هایی هم نیاز هست تا با استفاده از امکاناتشون صدای مظلوم مردم ـ ندا ها و نازنین ها سهراب ها و آرش ها و ... و من و شماـ رو به دنیا برسونن.

من و شما چطور؟ آیا داریم با امکانات خودمون مبارزه می کنیم یا فقط به قضاوت نشستیم؟

بیاید برای خاتمه بخشیدن به رنجهایمان که میراثی است از سالیان دور،دست در دست یکدگر گره زنیم و با عشق به سرزمینمان، در کنار یکدگر قدم برداریم و با چشم های یکدگر افق ایرانمان را، راه آزادیمان را بنگریم. باشد که وحدت ما، یکبار برای همیشه، میراثی دگر، ایرانی دگر برای فرزندان فردا رقم زند.

Kianush گفت...

Ba puzesh az dustan-e nashenasi ke az khandan-e alefba-ye farsi khaste mishavand. Moteassefane fe'lan be alefbaye farsi datresi nadaram. Sa'y mikonam in moshkel ra hall konam va kutahtar
benevisam. kianush

ناشناس گفت...

با سلام، جناب آقای داد بنده خیلی‌ به بلاگ شما سر میزنم و از خواندن مقالات شما لذت میبرم ولی‌ متاسفانه من فکر نمیکنم خانوم افشین جم لیاقت مقایسه با ندا را داشته باشد. جسارتا عرض می‌کنم ولی‌، اولا این طرف دنیا از این خبرها نیست که یک نفر به صرف دختر شایسته شدن (آنهم کانادا) مستقیما سر از هالیوود و دنیای مد و لباس در آورد. همین الان شما توی خیابانها کانادا یا آمریکا از ۱۰۰ نفر بپرسین دختر شایسته امسال دنیا یا کشورشون کی‌ هست شاید هیچ کس نداند و اصلا براش مهم نباشه که بداند. این جور مقامات اینجور که شما ممکن هست فکر کنید اصلا اهمیت آنچنانی‌ ندارد. اینجا اکثر افرادی که میخواهند در چشم مردم باشند بخاطر مقاصد شهرتی و مالی، خودشان را با یک نوع کارها خیر خواهانه را قاطی‌ میکنند که تصویر مثبت تری از خودشان به مردم بدهند. من هیچ وقت ندا را ندیده بودم ولی‌ خانم نازنین افشار جم را از نزدیک در یک گرد همایی برای جنبش سبز دیدم و واقعاً به عنوان یک طرفدار جنبش سبز به نظر من نیامد که خانم افشین جم درک اساسی‌ و صحیحی از مقاصد جنبش سبز و افرادی که برای آن جان و خون میدهند داشته باشد. لطفا قبل از انجام مقایسهأی اینچنینی کمی‌ بیشتر در مورد افراد تحقیق کنید و محتاطانه تر بنویسید.

شهرام بیطار گفت...

سلام آقای داد عزیز
من اتفاقاً خیلی هم خوشحال میشم وقتی که میبینم کیهان این طوری داره میسوزه . این نشونه قبول شکست شون هست . راه دیگه ندارن . سگ هم پارس میکنه . بذارین انقدر پارس کنن تا جون شون در بیاد . آفرین به نازنین




با درود و سپاس فراوان : شهرام

ناشناس گفت...

سلام بر قهرمان من
عالی نوشته بودی عالی مثل همیشه.
امثال نازنین در ایران زمین زیادند فقط باید زمینه ظهور حضورشان در صحنه فراهم شود . آرزوی همه ما این است که این زمینه به زودی زود فراهم شود.
من واقعا به دختر بودن خودم افتخار می کنم وقتی نازنین عزیزم و دیگر زنان مقتدر ایرانی را می بینم.
مواظب خودت باش.فردا شب منتظر شنیدن صدای پر امیدت هستم.
یا علی!

ضد کودتا گفت...

سلام امروز شنیدم خامنه ای مرده
هم خبر خوبیه هم بد
خوبیش اینه خوب مرده راحت شدیم از شرش
بدیش اینه که احتمالا یه کودتای نظامی دومی میشه و کلا مملکت رسما نظامی میشه

برای فونت این کارو بکن ببین مشکلت حل میشه یا نه
تو تنظیمات layout.... edit html رو بزن و تو قالب کلی font رو جستجو کن
تو این قسمت فونت قالب سایت تعریف میشه
Variable name="bodyFont" description="Text Font" type="font"
default="normal normal 100% tahoma, 'Trebuchet MS', lucida, helvetica, sans-serif" value="normal normal 100% tahoma, 'Trebuchet MS', lucida, helvetica, sans-serif

ترتیب این اسم فونت ها یعنی اولویت برای سیستم های مختلف که ممکن یکیو نداشتده باشند بعدی میشه فونت قالب
امیدوارم تونسته باشم کمک کنم

p.s گفت...

کارهر کسی که در جهت اهداف مردم ایران و کمک به انها باشد قابل تقدیر است هر کسی متناسب با شرایط و امکاناتش می تواند یاری برساندهمه که قرار نیست بروند زندان یا کشته شوند لطفا اینقدر بدبین نباشید.ملتی که خود حق تجمع ندارد نمی تواند برای دیگران تجمع کند ملتی که زیر انواع شکنجه و تجاوز قرار دارد نمی تواند به دادخواهی دیگران برخیزدو... اینها را در روز قدس ( ایران) فریاد زدیم برای یاداوری بعضی اشخاص بود.
به فکر 13 ابان و فریاد مرگ بر استبداد تحت حمایت روسیه باشید...
درود بر اقای داد عزیزززززززززززززززز

ناشناس گفت...

با درود

بس کنیم دیگه این کودتای 28 مردادو. همه میگن من درست میگم تو این ماجرا. هیچگاه نشستیم صحبتها و نوشته های دو طرف رو بخونیم و البته فضای سانسور در کشور نقش بسیار زیادی در این زمینه داشته. بحث این ماجرا رو بذاریم واسه روزی که ایران آزاد شد که هر دو طرف ماجرا بیان حرفهاشونو بزنن و فضای سانسور در کشور نباشه و نوشته ها و خاطرات همه افراد درگیر در این ماجرا رو بخونیم نه اینکه چون از بچگی تو گوشمون خوندن شاه ما هم بگیم حق با شاه بوده و کودتا نبوده و هزار جور برچسب و انگ به مصدق بزنیم و یا چون از بچگی تو گوشمون خوندن مصدق بگیم شاه خائن بوده و کودتا کرده و...

کمی فکرمون رو باز کنیم. شاه و مصدق هر دو الان جسدشون هم از بین رفته و ما هنوز واسه 28 مرداد 32 داریم سینه میزنیم.

به طور کلی ایرانیان با به وجود آمدن تشیع روضه پرست و نوحه پرست شدند و متاسفانه در بخش سیاسی هم همینگونه است یعنی ما روزه و نوحه سیاسی رو خیلی دوست داریم.

بدرود. پاینده ایران

تباهی درد گفت...

سلام.

کاملأ با حرف شیلا موافقم.اصلأ قرار نیست که شکل مبازره ی همه ی آدمها یکی باشه.شکلها و راههای مختلف که به یک هدف ختم میشن،موفقیت آمیز تر هستن.هرکس از همون جایی که ایستاده باید شروع کنه.بسته به مقدار راهی که رفته و اونقدر راهی که مونده،باید کار کنه.
.
.
.
تابحال هیچ کدوم از نوشته هاتون توی قسمت کامنت اینقدر پرچالش نبوده.دقت کرده بودید؟


امیدوارم همیشه شاد باشید.

تباهی درد گفت...

با نهایت شرمندگی و با سلام دوباره.


حدود25پوستر سیزده آبان رو میتونید توی وبلاگ من ببینید.



باسپاس

ناشناس گفت...

اقای داد من از عکسی که از اقای تاج زاده که گذاشته بودید استفاده کردم و در وبلاگ خودم گذاشتم.اگر اشکالی نداره؟!!!
من و خانواده ام ،مخصوصا" مادرم جویای احوال شما و خانواده شما هستیم .هر وقت که مطلبی میگذارین ما خوشحال میشیم که هنوز آزاد و سربلند هستید.
پیروزی نزدیک است.

babak گفت...

آقای بابک داد،

با درود و تشکر از این این بلاگ بسیار پر از احساس. یک نویسنده در این جا نوشته بود که ندا نمی‌ خواست کشته شود، ندا تازه می‌خواست بهترین دوران زندگی‌ بزرگ سالی‌ خود را شروع کند، ولی‌ یک ناجوان مرد ، یک مزدور ، یک ترسو، یک خیانت کار با یک گلوله به زندگی‌ این انسان پایان داد. در مورد نازنین، ، نازنین با اختیار برای آزادی و برابری کوشش می‌کند و با آشنایی که از این رژیم جنایت کار داریم، جانش در خطر است، روی سخن به انهایست که همهٔ جوانب را در نظر نمیگیرند، و متاسفانه بدون دلیل، بدون فکر و صلاحیت ایراد بی‌ محتوا میگیرند، وقتی‌ کسی‌ سوال می‌کند که شما که ایراد می‌گیرید ، چه کار مثبتی برای ایران و مردم ایران انجام دادید ، جوابی‌ از هیچ کجا داده نمی‌شود.

نوشتن این چند خط برای این بود که من به این ترجمه مقاله شما برخورد کردم ( آشنایی من با شما از این ترجمه بود) و فکر کردم ممکن است شما بتنید از آن استفاده کنید، به ببینید که یک کار خوب را همه پشتیبانی‌ میکنند

موفق باشید

بابک

babak گفت...

http://persian2english.wordpress.com/2009/10/15/neda-was-nazanin-and-nazanin-is-neda/

babak گفت...

http://persian2english.wordpress.com/2009/10/15/neda-was-nazanin-and-nazanin-is-neda/

ناشناس گفت...

salam Babak e aziz
mesle hamisheh ziba bood. ye link baratoon ferestadam ke benazare man in ashkhas bayad be shekle vasi pakh besheh ta hameh in khoonkharha beshenasand. movafagh bashid............:)

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/10/094856.php

سیاوش گفت...

من هنوز منتظر جواب این آقای سلطانپور هستم که افشاگری کنند.
آقای سلطانپور اجازه بدین همین مشکل ایران را حل کنیم و رسالتهای جهانی و کهکشانی را برای محمود جان بگذارید.
به قول ما شمالی ها با یک دست 28 تا هندوانه بلند نمی کنند!!!
متاسفم بگم برای بسیاری از شما خارج نشینان فعلیتهای حقوق بشری حالا اگه نگیم خودنمایی صرفا سرگرمی هستش و نتیجه اون برای شما مهم نیست. همین گستره وسیعی که در نظر می گیرین نشون می ده خیلی جدی نیستین.
سنگ برزگ نشانه نزدن هستش.
درضمن آقای داد با یک مطلب جدید آپ هستم خوشحال می شم ببینید.

ناشناس گفت...

مهرماه زمان برگزاری دادگاه مسئولين جامعه بهايی ايران

بنا به اعلام روابط عمومي دادگاه انقلاب تهران ، جلسه رسيدگي به اتهامات 7 نفر عضو گروه موسوم به ياران ايران كه مسئولين سابق جامعه بهايي ايران بوده اند قرار است در روز يكشنبه 26 مهر ماه در محل اين دادگاه واقع در خيابان معلم برگزار شود.

به گزارش هرانا به نقل از کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اين دادگاه در زماني تشكيل مي شود كه به گفته هفت شهروند دربند، بازجويي ايشان در خرداد 87 به پايان رسيده است ولي تاكنون در یکی از بندهای زندان اوين كه داراي شرايط نامساعدي براي بازداشتهاي طويل المدت است در سلولهاي كوچك 2 در 3 نگهداري شده اند.

عدم مرخصي موقت يا اجازه تلفن كردن، گذراندن ایام انفرادي چند ماهه ( مهوش ثابت 7 ماه و سايرين 4 ماه در انفرادي بوده اند )، عدم اجازه استفاده از هواخوري و استفاده از آفتاب لازم، عدم استفاده در مواقع لزوم از دستشويي ، نداشتن تخت و خوابيدن بر كف بتوني و مواردي نظاير آن طي اين مدت ، موجب بيماري و ناراحتيهاي جسماني بسياري براي اين اشخاص شده بطوريكه جوان ترین فرد اين گروه به نام وحيد تيز فهم ( 30 ساله ) در حال از دست دادن بينايي يكي از چشمان خود است.

وكالت اين گروه در ابتدا بعهده خانم شيرين عبادي بود كه بدليل سفر نامبرده، پرونده به آقای عبدالفتاح سلطاني محول شد ولي پس از دستگيري آقاي سلطاني، وكالت اين گروه را دو نفر ديگر از اعضاي كانون مدافعان حقوق بشر به نامهاي خانم مهناز پراكند و آقاي هادي اسماعيل زاده عهده دار شدند. وكلای مزبور پس از مطالعه پرونده به خانواده هاي اين اشخاص اعلام كرده اند كه هيچ مدرك يا نكته اي دال بر جاسوسي يا توهين به مقدسات در اين پرونده مشاهده نشده است. اين مطلب در زماني بيان شده كه قاضي حداد معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران چند ماه پيش اعلام كرده بود كه جرم اين اشخاص محرز است و به اتهام جاسوسي و توهين به مقدسات اسلامي، مفسد في الارض شناخته مي شوند.

خانواده هاي اين هفت عضو جامعه بهايي ايران از همه فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و همه وجدان های بیدار و آزاده ايران درخواست كرده اند تا با حضورشان در روز مقرر در صحن دادگاه انقلاب از بي اساس بودن اتهامات وارده به اين هموطنانشان مطلع شده و مظلوميت ايشان را به گوش همگان برسانند.

اسامي اين 7 شهروند بازداشت شده بهايي عبارت است از : مهوش ثابت – فريبا كما ل آبادي – عفيف نعيمي – جمال الدين خانجاني – سعيد رضايي – بهروز توكلي و وحيد تيزفهم.

Kianush گفت...

Dar mowred-e khatari ke mottahemin-e bahai ra tahdid mikonad: Dar nezam-e Velayat-e Motlaq-e Faqih haqq-e jan va mal va azadi va aberu-ye hich irani mahfuz nist.
Hokumat-e kudeta sabet karde ke na “eslamist” va na “jomhuri” va be hoquq-e hich kas, az har din va a’in boshad, ehteram nemigozarad. Har kas ra meylash boshad be har jormi ke delash bekhahad mahkum mikonad (diktatori joz in nist). Baraye Jonbesh-e Sabz bar aks ast haqq-e harkas mohtaram ast. Haqq-e har irani, az har din, mazhab va qown ke bashad mohtaram va mahfuz ast. Dan in zaman-e hassasas khubast ke sabzha, bekhosus anha ke mosalmantar hastand, ba serahat hesab-e khod ra az hesab-e Hokumat-e Kudeta joda konand. Agar kasi az nazar-e dini dar in mowred shakk darad towsiye mikonam be fatva-ye ayatollah Montazeri (marj’a-e mohtaram-e taqlid) ke bar hefz va hemayat-e hoquq-e kamel-e shahrvandan-e bahai ta’kid mikonad moraje’e konad.