۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

سه یادداشت...

سیزده آبان؛

روز مبارزه با "استکبار" فقیه!

آیت الله جنتی که مسبب اصلی فساد انتخاباتی اخیر بود، در نماز جمعه اخیر مردم معترض را از حضور در راهپیمایی "روز جهانی مبارزه با استکبار" منع کرد!

این عدو سبب خیر شد تا از حالا با عرم جزم تری آماده شویم و از حالا بدانیم سیزده آبان در پیش است و چه باید بکنیم؟ روز سیزده آبان را در جمهوری اسلامی "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" نام گذاشته اند. بعد از سالها، مردم دریافته اند هیچ مستکبر زورگویی بیش از حاکمان فعلی ایران بر ما زور نگفه و حقوق ما را پایمال نکرده است. هیچ استکباری بیش از غرور فرعونی آقای خامنه ای خطرناک و مردم کش نبوده و نیست. امسال شعار "مرگ بر مستکبر" سمت و سویش کاملا" مشخص است.

بازی روانی کودتاچیان باهنر!

آقای رفسنجانی قبلا" گفته بود قرار است عده ای از دلسوزان نظام بنشینند و متن و "انشایی" بنویسند که اعجاز می کند و همه مشکلات را حل خواهد کرد! معلوم نیست کدام قلم جادویی می تواند با نگارش یک متن معجزه آسا، خونهای به ناحق ریخته شده و آرای دزدیده شده و اعتماد برباد رفته ملت را بازگرداند؟ مضحک اینجاست که چهره های بدنامی مثل محمدرضا باهنر یا عسگراولادی خود را جزو این مجمع معرفی کرده اند و از درست شدن اوضاع(!) خبر می دهند.این جنگ روانی را برای ناامیدی من و شما ایجاد می کنند تا گمان کنیم در پشت پرده ساخت و سازی در کار است و از مبارزه دست برداریم. فریب بازیهای روانی دشمن را نخوریم.

مهندس موسوی امروز به درستی از خواسته های مردم سخن گفته که تا اجابت نشوند، اعتراضها ادامه خواهند یافت. این سخن باطل السحر تلاشهای مضحک عده ای مثل محمدرضا باهنر است که تظاهر می کند در جمعی قرار دارد که هاشمی رفسنجانی برای نوشتن آن "متن شفابخش!" تشکیل داده است.

مهندس موسوی به درستی جهت خواسته های مردم را می شناسد. آقای کروبی نیاز به حق طلبی را در مردم می شناسد و برای همین شجاعانه در موضع برحق خود ایستاده است. آقای خاتمی کاملا" روشن می داند که این مردم را نمی شود با چیزی جز حقوق از دست رفته شان ساکت کرد. و بیش از این بزرگان، خود شما مردم هستید که از یاد نبرده اید چرا اعتراض کردید و موضوع اعتراض هنوز پابرجاست. پس فریب بازیهای روانی باهنر یا خبرگزاریهای فارس و ایرنا را نخوریم. هوشمند بمانیم.

توافق روی دموکراسی خواهی، مبنای مبارزه ماست!

در برنامه تفسیر خبر جمعه صدای امریکا، درباره توافق جمعی ما ایرانیان بر موضوعی بنام آزادی و دموکراسی خواهی تأکید کردم و بخصوص بار دیگر بر حقوق همه اقلیتهای پاره پاره این میهن بزرگ سخن گفتم. برای دوستانی که آن مصاحبه را ندیده اند، لینک آن را می گذارم.

نتیجه نظر سنجی:

90 درصد می گویند از حالا به فکر قانون اساسی نوین باشیم!

سئوال: فرض کنید ماه دیگر حکومت استبدادی سقوط کند! به نظر شما، آیا مهمترین نیاز ما تدوین یک قانون اساسی نوین هست؟

بله! و باید از حالا به فکرش باشیم.(90 درصد موافق)

بله! اما بعدا" فکرش را می کنیم.(9 درصد موافق)

قانون فعلی مناسب است.(1درصد موافق)

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

drod bar sarbaz dalir vatan khaili khoshhal shodam ke baianie akhar aghai mohandes mosavi va aghai khatami ra tahlil kardid chon fekr mikardam yek jori hakemiat anha ra ta hododi majbor be aghab neshini karde hal shoma ba in chand satr del man ro shad kardid roz 13aban baz roz shadi ma khahad bod khodavand iranzamin hafez melat sabz va bozorg iran bad.

شیلا گفت...

خانه دل ما به دریایی شهرت دارد!!
به اتراقگاه خورشید و خورشیدیان..
به گذرگاه ناوهای عشق و عشق..
به آغوش ناب برای بلم های آزادگی!!

که کدام نهنگ نااهل تاریخ، دریاشکنی کرد و درش بلعیده نشد؟؟؟!

ناشناس گفت...

بابك جان 13 ابان هم سبز مي مانيم

به اميد پيروزي

مهدي زهرا پشت و پناهت

ناشناس گفت...

برای دوستانی كه میخواهند به فارسی تایپ کنند این میتواند خیلی مفید باشد :

http://www.google.com/transliterate/persian

محمد گفت...

بابک عزیز سلام

در یک کامنت مربوط به پست قبلی "ناشناسی"گفته :

"ای کاش و باز هم ای کاش شما با این افکار متعالیتان رهبر جنبش سبز بودید.به امید ان روز......"

و بابک عزیز در پاسخ ایشان گفته : "این جنبش رهبر دارد"

بابک جان این کدام رهبر است که صدایش در نمی آید و زمانی هم که صدایش در می آید می گوید "جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم !!!"

آیا این رهبر با خواسته اکثریت جنبش سبز هماهنگی دارد ؟آیا جنبش سبز بعد از این همه ظلم و جنایت و تجاوز جنسی به جوانان باز هم خواستار جمهوری اسهالی استبدادی با سلطنت مطلقه ولی وقیح می باشد ؟!

بابک جان من با اطمینان به شما می گویم که این جنبش در حال حاضر فاقد رهیر است ولی من و افراد بیشماری مانند من خواستار آنند که بابک داد رهبری این جنبش را به دست گیرد !و تو خودت می دانی که گزینه ای ایده آل تر از شما بافت نمی شود! (به خدا قسم این که می گویم عین حقیقت است).

در واقع آقای موسوی با گفتن "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد" خودش را بطور ضمنی از رهبری این جنبش کنار کشید !

بابک جان این جنبش به رهبر دلیر و شجاعی همانند خودت "محتاج" است (و به خداوند سبحان قسم می خورم که آنچه می گویم صددرصد حقیقت است )!

دوستت داریم
محمد.

BabakDad گفت...

باز هم سلام. باز هم مجبورم کرد محمد به جواب نوشتن! عزیزم. امثال من هرگز به فکر رهبری چیزی نیستیم. راستش من خودم را فقط در حد یک فعال کوچک می بینم که بعد از پیروزی انشالله باید بروم پی چیزهایی که دوستشان دارم. آزادی که باشد، همه ما بدنبال آرزوهای دیرینه خود می رویم. اما و البته نهال آزادی را سخت نگهداری می کنیم. دولت دموکرات خود را به هنگام می کنیم. ایرادها را می گوییم. امثال من همین مقدارش را هم از روی ناچاری آمده ایم و از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم. سیاست، زمین بازی کودک درون ما نیست و امیدواریم به زودی چنان پاک شود که نشود اهانتی به آن کرد. وادی سیاست، همواره سیاستمدارانی می خواهد کارکشته و صادق که مردم همواره ناظر آنها خواهند بود و من هم یکی از شما همواره ناظر آن میوه شیرین آزادی خواهم بود. این جنبش هزاران رهبر دارد. یکیش خود شما. پس بدنبال رهبر نباشید. این جنبش خاصیتش جوشندگی از هر جاست. رهبری از همه نقاط اجتماع است. و ما بی شماریم. درود بر شما

ناشناس گفت...

سلام رهبر سبزم من سبزم تو سبزی ما سبزیم . 13 آبان روز سبز دیگری برای ما.بسیار خوشحالم که سلامتید و از شر دیوان در امان . برایتان هر روز دعا می کنم. برای نزدیکتر شدن پیروزی هر روز دعا می کنم. باز هم بنویسید که تشنه نوشته هایتان هستیم.در پناه حق خدانگهدار

تباهی درد گفت...

سلام.
چقدر خوب که هر روز نشانی از بیم و ترس این سیاستمداران میبینیم.
13آبان هم سبز خواهد شد.
برای ما کا در شهرهای کوچک هستیم،محدودیت هست.ما جرأت بچه های شهر های بزرگ رو پیدا نمیکنیم،تعدادمون هم کمه.
اما بهرحال تغییر در نوع جمعیتی که در راهپیمایی شرکت میکنند،پیامی بسیار رسا خواهدبود که من امیدوارم به اشتباه تعبیر نشه.
اما بهرحال مثل روزقدس سابق، من با مچ بند سبز میرم.
سیزده ابان میبینمتون.

f.a.z گفت...

salam aghaye dad.man vaghean khoshhalam ke shoma hanooz az changale in gorgaye vahshi dar aman moondin va hamishe baraye shoma va khanevadeye mohtarametoon arezooye salamati va paydari daram.aghaye dad man yek soal dashtam va oon ine ke: rooze 13 aban barnameye sabzha kojas?ma daneshjooyane tehran tasmim darim berim daneshgahe tehran,meidoone enghelab.13 aban ro ham sabz mikonim.pas ma montazere shenidane barname hastim.

Unknown گفت...

هر چه اینها چنگ و دندان بیشتری نشان دهند بیشتر روشن می شود که چقدر ضعیف اند پس ما مصمم تر می شویم.در ضمن ما کار خودمان را می کنیم و ابدا کاری به حرفهای افرادی مثل باهنر و این تازه مسمان شده نداریم.
آقای داد چرا پارازیتهای ماهواره ای روی شبکهB.B.C افتاده؟ این طول موج دارای چه اهمیتی است؟

ناشناس گفت...

salam,khastenabashid.merci az matne jadid.khoda poshto panahetoon. aida

سوشيانت گفت...

سلام
مدتهاست كه بعضي ازافراد وجريانهاي سياسي گريه بر روي قبر خالي را آغاز كرده اندودراين مسير بيشترين حمله را متوجه موسوي كرده اند كه چرا گفته است جمهوري اسلامي. يكي از اين نمونه ها آقاي شهرام همايون است اوكه داشت با محسن سازگارا مصاحبه مي كرد يكسره بال بال مي زد تا ازدهان سازگارا محكوميت موسوي را در بياوردونوع حكومت را تعيين كند. كه البته سازگارا هم جواب مناسبي داشت وآن حاكميت صندوق راي بود. بايد بگويم والله همه درد ما از نبود همين صندوق است اگر درزمان شاه هم صندوق حرف اصلي را مي زد كسي با شاه پدركشتگي نداشت وهمين طوراست نظام فعلي وهمان طور خواهدبود نظام مورد علاقه همايون.بزرگترين درد مااين است كه هركسي خودرا همه كاره ملت مي داند وبا دادوفريادسكويي وارباآزردن گلو وحنجره مي خواهد حرف خودرا به كرسي بنشاند كه الاوبلا همه اشتباه مي كنند غيرازمن.
آقاي داد اگر دراين زمينه مطالبي بنويسيدبد نيست. مابايد كاري كنيم كه نظام حاكم ما ازطريق صندوق هاي راي مشخص شود نه ازنامهاي گوناگوني كه براي حكومت خود انتخاب مي كنيم. اگرنظام مشروطه باشد ولي راي مردم به هيچ گرفته شود وحكم حكم سايه خدا باشد چه فرقي مي كند بانظامي كه اسمش جمهوري اسلامي باشدو حكم حكم آيه خدا.
اسم نظام هركوفت وزهرماري ميخواهد باشد مهم آن است كه آن حكومت كوفت وزهرماري چقدر براي مردم ارزش قائل خواهدبود.آن چه مسلم است آن جمهوري اسلامي كه موسوي ميخواهد اين جمهوري نيست كه اگربود موسوي مرض نداشت تا مخالف آن باشد وبديهي است كه سياستمداراني چون كروبي وخاتمي و.. درد اصلي را تشخيص داده اند وتازماني هم كه آنان راي مردم را اصل بدانند مورد اعتماد مردم خواهندبودوبه گمانم درست همين است كه ببينيم چه كسي به اين اصل اعتقاد دارد.چه رضاپهلوي باشو وچه حتي يك روحاني سني وياشيعه.بگذاريد آزادي باشد ومردم دركمال فهم وآرامش انتخاب كنندهركس راكه مي خواهند وهرقانوني راكه دوست دارند.گاه ممكن است انتخاب يك ملاي عمامه بسر باشد ويا يك مكلاي لادين ويايك مزلف ميانه رو.بگذاريد حكومت ما يك حكومت انساني باشد نه حكومتي كه درنهايت يكي ديگررا برشانه ماسواركند كه هوس پياده شدن نداشته باشد.پس بهترين دارو نوشتن قانوني خواهد بود كه بين همه تقسيم شده باشد ومهار را به دستي يكدست نسپارد. از درازاي سخن پوزش مي خواهم.
پيروز باد جنبش انساني سبز

ناشناس گفت...

سلام بر قهرمان من!
خيلي خيلي عالي مي نويسي. من واقعا هربار كه نوشته هاي تورا مي خوانم اميدم به پيروزي هزار برابر مي شود. اين را مطمئن باش كه مردم ايران از آنچه بر آنها رفته است نمي گذرند. هربار كه ياس بر من مستولي مي شود ياد نگاه معصوم ندا مي افتم يا به ياد چهره جوان و باطراوت سهراب ،از درون فرياد مي زنم محاله كه فراموشتون كنم و انچه در توان دارم براي پايمال نشدن خون به ناحق ريخته شما انجام مي دهم. بابك جان من به مردم سرزمينم اعتماد دارم مي دانم كه تو هم اعتماد داري خداوند هم با همه حق طلبان است پس پيش به سوي آزادي و دموكراسي.
خيلي خيلي خيلي مواظب خودت باش.چون خيلي عزيزي.
يا علي!

سیاوش گفت...

از امروز به فکر قانون اساسی جدید باشیم و پیشنهاد من این است:
1- حقوق برابر همه اقوام و مذاهب را در آن تضمین کنیم.شاید روزی رییس جمهور زرتشتی داشتیم.
2- از تجمع قدرت در دست شخص یا گروه خاصی جلوگیری کنیم.
3- هیچ قانونی نهایی و کامل نیست. پس سازوکار تغییر قانون به شرطی که این سه اصل اولیه را خدشه دار نکند در آن پیش بینی کنیم.

شهرام بیطار گفت...

سلام بابک جان . تازگی دقیقاً حرف دل مردم رو میزنی . با تک تک بند ها موافقم . ولی برای من فرقی نداره توی گروه هاشمی کی ها هستن و چی قراره بنویسن . از نوشته ات فکر کردم یه لحظه که نکنه تو امیدواری به این نوشته . به نظر من با نوشته و اینها درست نمیشه کار ما . همون دموکراسی خواهی رو باید بچسبیم و بس




با درود و سپاس فراوان : شهرام

BabakDad گفت...

در پاسخ شهرام عزيز،من معتقد به چنان متن جادويي نيستم كه آقاي رفسنجاني بنويسند و با كنايه از چنان متني سخن گفته ام. اما همين وسط هم افرادي مثل باهنر سعي دارند وانمود كنند آن پشت پرده توافقهايي دارد مي شود كه نوعي جنگ رواني براي مأيوس كردن عموم مردم است. مردمي كه فقط به صداوسيما دسترسي دارند و واقعيات دستچين شده به خوردشان داده مي شود و طبعا" از اين ساخت و پاختهاي اصحاب قدرت و پايمالي خون عزيزانشان نااميد مي شوند. من با هر توافقي بدون درنظر گرفتن حقوق ملت مخالفم و ملت از فساد ولايتي حاكم بيزارند.

ایران زمین گفت...

درود بابک جان . اقای داد درست میگن این جنبش رهبرش خودمونیم هر کدوم از یک شهر از هر تباری که هستیم
13 ابان باز هم دست به دست هم میدهیم. یا حق

ناشناس گفت...

بادرود بر شما،یکبار دیگر از شما خواهش میکنم پیام همبستگی را با صدای بلندتر به همگان برسانید،جنبش سبز با ارتقا به جنبش همبستگی تداوم می یابد،ماهیت انحصار طلبی در هر شکل و عقیده حتی از طرف خیرخواهان واصلاح طلبان باید کنار گذاشته شود،نباید بزور مردم را به بهشت برد،افق ها را باید گسترش داد،در آنچه بوجود خواهد آمد همگان باید سهیم باشند،آقای مهندس موسوی و آقای کروبی صادقانه محدوده خود را تعیین کرده اند ولی آیا واقعا همه مردم در این حدود و مرزبندی میگنجند؟ من فکر میکنم اینکار به ضرر جنبش خواهد بودچون مهندس موسوی یا آقای کروبی بعدها حرف خود را عوض نخواهند کرد ولی باید برای جلوگیری از این چالش، فکری اندیشید و با بلند طبعی و گذشت از تعصبات ، در جایگاهی قرار گرفت که مذهب و غیر مذهب امکان رشد و بالندگی منصفانه ای داشته باشند بعبارت دیگر جامعه ای فرهیخته که تعامل و در کنار بودن همگان را ترویج کند (حتی مخالفین فعلی جنبش مردم)و به بالندگی انسان با هر نژاد و رنگ و آیین و جنسیتی احترام بگذارد و این میسر نمیشود جز با تدوین و نشر این افکار در قالب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و نوشتن قانون اساسی ایده ال و روشن کردن شفاف هدف از همین الان و تاکید بر این مطلب که خشونت فعلی باید منجر به تغییر بی خشونت شود،اما عدالت و قانون گریبان مسببان را هم خواهد گرفت ،اگر امروز حکم اعدام برچیده نشود فردا روزی هم خواهد رسید که اعدام واحکام ظالمانه جای خود را به منشور حقوق بشر بدهدو جایی برای عفو عمومی هم باز خواهد شد،بجای دنبال کردن رهبر فردی برای جامعه باید بدنبال رهبری خرد جمعی بود همانگونه که در جوامع دمکراتیک رئیس جمهور نماد است و به تنهایی یک سر سوزن تصمیمی نمیگیرد حتی اگر خوب بودن آن تصمیم مشخص باشد.توانمندی های افراد مستقل از ایدئولوژی و نژاد و جنس مورد نیاز جامعه است،باید آنها را دعوت به همکاری کرد.هدف را و خواسته ها را از الان باید بدانیم وبگوییم و به مشاوره بگذاریم.فردا دیر است،جایگزین ها از حالا باید مشخص باشد.بایدها را باید بدانیم،با آمدن بایدها ،نبایدها خواهند رفت.دمکراسی با انجام مو به موی قانون مترادف است،انحصارطلبی ،رانت خواری ، پارتی بازی ، فساد اداری و مالی و حتی تخلف رانندگی هم در جزئی ترین حالت ها ممکن نیست.اینها را باید گفت و تکرار کرد.

ناشناس گفت...

سلام آقای داد
در مورد قانون اساسی با شما هم عقيده هستم و در چند روز آينده تنی از قانونهای مشکلدار اون رو براتون می فرستم. همچنين اين متن رو. برای سايت greenarchive.wordpress.com هم می فرستم و خيلی خوشحال می شم که شما هم نظر بدين با تشکر
omide sabz

ناشناس گفت...

DROD BE SARBAZ DALIR VATAN BA KASB AJAZE AZ ISHAN BARADAR YA KHAHAR AZIZ SOSHIANET TAGHRIBAN DAR MATLABETAN BE TAMAMI MOKHALEFAN TOHIN KARDI VA ANHA RA NAFI KARDI DOST GERAMI MA AGAR MOKHALEF VA MOAFEGHI NABASHAD HICH MELATI BE BOZORGI VA AZADI NAKHAHAD RASID DOVOM HOKOMAT PAHLAVI BA HOKOMAT ALAN TAFAVOT BSIAR DASHT AVALAN BE KONVANSIONHAAI JAHANI PAIBAND BOD VA ADAMHAI VATANPARST ZIAD DASHT TA KHAEIN HADAGHAL AZADIHAI SHAKHSI DAR AN BOD VA SHOMA MITAVANESTI DIN KHOD RABEPARASTI HARCHE MIKHAHI BEPOUSHI YA BOKHORI SALESAN JOMHORI ASLAMI NIZ AZ SANDOGH RAI MARDOM DAR AMAD HAL BAD AZ 30SAL BEBINID NATIJE REFRANDOM SAL57 MAMLEKAT RA BE CHE ROZI ANDAKHTE PAS TANHA SANDOGH RAI NEMITAVANAD TAZMIN AZADI RA BEDAHAD BALKE VOJOD NAHADHAI DEMOKRATIK GHAIR DOLATI TAZMIN MANDEGARI AZADIHAI SIASI VA MADANIST

Unknown گفت...

آقای جنتی روز جمعه می گوید که حرکاتی علیه دولت صورت خواهد گرفت و دو روز بعد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان اتفاق می افتد و روزنامه المحیط عربی تفسیر می کند که این حمله در رابطه با اختلافات بین اصلاح طلبان و اصولگرایان است. از این حرفها بوی توطئه علیه اصلاح طلبان نمی آید؟

تباهی درد گفت...

سلام.
شرمنده که این کامنت رو اینجا میذارم.
یه مشکلی با وبلاگم پیدا کردم.کمکم کنید لطفأ:
توی وبلاگم به جای"چیدمان" الان "الگو" وجود داره.و در داخل الگو،"عناصر صفحه" و "فونت و رنگ" وجود نداره
میگید چکار کنم؟
اصلا نمیشه کسی رو لینک کرد.
اوایل درست بود اما حالا................


خواهش میکنم کمکم کنید.

ممنون

Sia گفت...

سلام بابک جان،

این که گفتی از الان باید فکر قانون اساسی جدید باشیم ؛ عین حقیقت است. من همانطور که در کامنت های قبلیم اشاره کردم، این رژیم عملا مدتهاست که ساقط شده و فقط به طور ظاهری وجود دارد. البته این به این معنی نیست که باید مبارزه را کنار بگذاریم بلکه به این مفهوم است که این رژیم از درون پوسیده و مانند دندان پوسیده ای می ماند که به یکباره متلاشی می شود بنا بر این باید به مبارزه ادامه داد که پیروزی نزدیک است. همانطور که یکی از هموطنان عزیز در کامنتش اشاره کرده، رژیم آینده ایران باید از توی صندوق رأی در بیاید. مسلما مردم بخصوص نسل جوان از چنان آگاهی و شعوری برخوردارند که بتوانند تصمیم درستی در رابطه با رژیمی که قرار است در آینده زمام امور را بدست گیرد بگیرند. به طور قطع رژیم آینده ایران رژیمی دمکراتیک خواهد بود. مهم این است که این بار مردم دقیقا می دانند که چه می خواهند و برای رسیدن به اهدافشان کاملا هدفمند و از روی فکر و تدبیر عمل می کنند. همینکه جنبش سبز تاکنون به خشونت کشیده نشده نشان از شعور بالای مردمی دارد که این جنبش را حمایت و رهبری می کنند.
به امید روزی که آزادی و دمکراسی را در ایران عزیز جشن بگیریم.

ناشناس گفت...

آقای داد عزیز طرح خام و اولیه ای از خواستهای ابتدایی اعضای جنبش سبز که توسط گروهی از دوستان تهیه شده است ( در مقابل طرح هاشمی رفسنجانی )برای بازبینی و اعمال نظر خدمت حضرتعالی و جمعی از دوستان فرستاده شده است . بسیار ممنون خواهیم شد که نظرات خود را بیان فرمائید . ( طرح مزبور به ایمیل شما فستاده شده است )