۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

13 آبان؛ براي شستن سياهي، سبز خواهيم شد!

"سيزه بدر" آزادي!

سيزده آبان امسال، "سيزده بدر ملي براي آزادي" است! اگر در اين سيزده بدر، در خانه و مغازه و اداره بمانيم "نحسي" يك عمر زندگي زير سايه سياه استبداد را از خدا خواسته ايم. سيزده بدر آزادي را نبايد در خانه بمانيم و نبايد سر كار برويم، چون بي توجهي به سرنوشت هزاران قرباني اين نظام، برايمان نحوست و سياهي و نكبت به بار مي آورد و نحسي اين سيزده، بدجور دامان ما را مي گيرد. برخلاف سيزده بدر نوروزي كه بدامان سبز طبيعت مي رويم، در اين چهارشنبه عزيز سيزده آبان، "سبزه"هايمان را به خيابانهاي شهرها مي بريم و خيابانها را "سبز" مي كنيم تا نكبيت و سياهي ظلم و ستم را از زندگي مان بشوييم و دور بريزيم.

"سيزده بدر آزادي" روز با هم بودن همه ماست. بايد با سر و همسر و عهد و عيال و پير و جوان به خيابانها برويم. تنها ماندن و در خانه نشستن "نحوست" را به سوي ما باز مي آورد. بايد نحوست و سياهي هاي را از اين سالهاي زندگي تحقيرشده مان بشوييم. با آب و سبزه، با سبز!

"سيزده بدر آزادي" ما تكرار همان "جشن تيرگان" ايام كهن است. روز "آب پاشان" كه پدران و مادران ما با آب پاشي شهرها، به شستن و تميز كردن سياهي ها مي پرداختند. بعدها سياهي و نحوست استبداد بر ما چنان حاكم شد كه خشكسالي پديد آمد و قهر خدا دامان ما را گرفت و همه جا سياهي ماند و روزهاي سيزده آبي نبود براي پاشيدن بر سياهي ها و خلاصه سيزده بدر را هم سياهي و "نحسي" فرا گرفت و امروز ما درگير منحوس ترين استبداد تاريخ شده ايم. اما باران باريده، جوانه هاي سبز روييده اند و حالا مي توان باز با سبزي و آب و آرام، آن سياهي و تيرگي را بشوييم و از "سيزده بدر" يك روز خوش يمن بسازيم و نامش را بگذاريم:"سيزده بدر آزادي".

همه چيز به ما مربوط است. كه در خانه بمانيم يا بيرون بياييم. هنوز معلوم نيست كه مُهر نحوست بر ما و عدد سيزده باقي بماند و يا اينكه بتوانيم در اين سيزده آبان، خوش يُمني را به آئين "آب پاشان" بازگردانيم! اين به من و تو و او و "ما" بستگي دارد. اگر در خانه و اداره بمانيم، اگر خودخواهانه بخواهيم از پشت پنجره ها و تلويزيونها تماشاچي باشيم، نحوست را در خانه و اداره و زندگي خود نگه داشته ايم. و اگر به مردم، به همين مردمي كه ديگر دوستشان داريم بپيونديم،(راستي مي بيني چه قدر همديگر را دوست داريم بعد از اين همه دردهاي مشترك؟) اگر همديگر را تنها نگذاريم، سياهي استبداد و ديكتاتوري را مي شوييم و براي هميشه دور مي ريزيم.

در سيزده بدر نوروزي، ما شهرها را خلوت مي كنيم تا به دامان طبيعت سبز برويم. در سيزده بدر آزادي، از هر كجا كه هستيم به مركز شهرها مي رويم تا شهرها را "سبز" كنيم. شما مي آئيد؟ توصيه برادرانه مي كنم، كه بياييد. اگر نحسي سيزده بدر نوروزي، يك خرافات باشد، نحسي اين در خانه ماندن شما در سيزده آبان خرافات نخواهد بود زيرا سرنوشت ما به خون جوانان وطن، به خون امير و ندا و سهراب و اشكان ها ژيوند خورده است و به خدا كه نحسي اين در خانه ماندن دامان همه ما را مي گيرد و بعد، فقر است و فساد و ظلم كه براي خود پيش خريد كرده ايم!

پس برادر و خواهرم! بيا در همين چهارشنبه، در "سيزده بدر آزادي" به هموطنان بپيونديم و براي هميشه فلاكت و بدبختي و نحسي را از زندگي مان بشوييم كه اگر نياييم مديون خون جوانان و قربانيان بيگناه خواهيم بود. ياحق!
يادداشت تازه را اينجا بخوانيد:
... هرچه مي خواستم جلوي بچه هايم خويشتن داري كنم، نمي شد. بُغض از من شكننده تر بود و و اشكها بي تاب تر. بچه ها بالاخره دور از چشمم، خبر را خوانده بودند و با ديدن عكسهاي اميدرضا ميلي به گشت و گذار نداشتند. مي پرسيدند: به چه گناهي؟ و من جوابي نداشتم! واقعا" به كدامين گناه؟...(ادامه)

۱۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام به بابک عزیز, روز 13 آبان سبز خواهد شد. یک موضوع مهم وجود داره که در پیش نویس قانون اساسی جدید مغفول مونده و اون هم نظام اقتصادی پیشنهادیه! این خیلی مهمه که بدونیم نظامها و روشهای اقتصادیه که به روشهای سیاسی و حرکتهای اجتماعی جهت میده,این مسئله رو میشه در تفاوتهای نظامهای سیاسی در ابعاد گوناگون بخصوص پس از جنگ دوم جهانی مشاهده کرد. به نظر من دستیابی به دموکراسی,آزادی سیاسی فردی یا صنفی وعدالت اجتماعی بدون پذیرفتن قواعد بازار آزاد,اقتصاد رقابتی و کاهش تصدی گری دولت توهمی بیش نیست. تجربه قرن بیستم و تجربه کشورهایی مانند چین یا روسیه این مهم رو میرسونه که رسیدن به حداقل آزادی بدون آزادسازی اقتصادی غیر ممکنه. من میخوام بگم باید درین مورد دقیقتر و روشنتر مسائل رو بیان کرد تا به بلیه گذشتگانی چون مجاهدین یا ملی گرایان یا روشنفکران چپ (بادر نظر گرفتن اشتراک همگی در واژه آزادی) گرفتار نشویم.و اگر بخوام ایدئالیستی به موضوع نگاه کنم باید بگم ما از نسلی هستیم که حاضریم نون خالی بخوریم ولی آزاد باشیم...

BabakDad گفت...

دوست عزيز. الان همه در مفهوم آزادي و دموكراسي براي همه ايرانيان اشترك نظر داريم نه در واژه آزادي. اين روزها روزهاي دعوت از همه و اتحاد بر سر "موضوع" دموكراسي است.

ایران زمین گفت...

میروم یا میمرم یا ازادانه زندگی خواهم کرد.. من که شرمم میشه بخوام 13 ابان خونه بمونم و بگم بابا ادم زیاده میرن من بروم واسه چی. اما نه باید بروم تا.قطره قطره جمع گردد وانگی دریا شود.بیاین خودمونو گول نزنیم چرا بعضی از ما به خودمون دروغ میگیم از رفتن میترسیم. تو دل خودمون 100 بهونه میاریم که نمیتوینم یا کار مهمی داریم. چه کار مهم تر از وطن


دلا گر کشته این راه گردی ..به یک دم زنده درگاه گردی

ناشناس گفت...

baad mivazad mitavani dar moghabelash ham divar besazi, ham asiabe baadi tasmim ba tost aida

هم آوا گفت...

اميدوارم كه 13 آبان يك روز تاريخي براي ايران آزاد بشه
متاسفانه توي فاميل ما هيچ كس نميره به جز خانواده خودم ، همه هم مخالفن ولي به قول شما مي خوان بشينن از پشت تلويزيون ببينن چي ميشه ،واقعا وقتي باهاشون صحبت ميكنم انگار نفسم بند مياد چطوري مي تونن اينقدر بي تفاوت باشن آخه؟؟
البته خيلي هام هستن كه با وجود تمام ترس ميان
روز راهپيمايي ايران (قدس سابق ) خواهرم خيلي استرس داشت تو راه بوديم بهم گفت مي خواستم نيام ولي ديدم از بابك داد روم نميشه ...

ناشناس گفت...

سلام عمو بابك جان. توصيه مي كنم اين پست آقاي باطبي را بخوانيد:

http://www.ahmadbatebi.us/index.php?option=com_content&view=article&id=105:blog-game&catid=34:persian-blog-&Itemid=115#JOSC_TOP

ناشناس گفت...

سلام بر قهرمان من
عالي بود. خيلي عاليه كه تا اين حد نكته سنج و باريك بين هستي. واقعا كه حال و هواي سيزده آبان امسال را خوب تشريح كردي و واقعا كه بايد با كمك هم نحسي وجود ديكتاتور بزرگ و سپاه پاسداران منحوس ترش را بشوئيم و پاك كنيم.
همه باهم و در كنار هم خواهيم بود اينو مطمئن باش كه ملت بامعرفت ايران هيچ وقت نمي گذارد خون فرزندان پاك و معصومش پايمال شود.
پس زنده باد ايراني با مرام و معرفت.
وعده ديدار همگي ما چهارشنبه سيزدهم آبانماه 1388 كه قراره سبزترين سيزده آبان تاريخ ايران زمين باشه.
مواظب خودت باش.
يا علي!

تباهی درد گفت...

خطاب به آزادی:
من این مراد ببینم به خود،که نیمه شبی
بجای اشک ِ روان در کنار ِ من باشی



تا 13 آبان،بدرود

ناشناس گفت...

سلام بابک جان ،
یادمان نرود كه ما برای آزادی مبارزه میکنیم، و آزادی برای همه !!
دوستان از کاسبان محل زندگی خود بخواهید كه روز ۱۳ آبان تعطیل کنند. البته با کمال احترام ، انها این آزادی را دارند كه تعطیل نکنند، اما از ۱۴ آبان ما هم این آزادی را داریم كه از انها خرید نکنیم.
ایران زمین به زودی آزادی را در آغوش میگیرد
زنده باد آزادی
FA

مریم گفت...

درود به بابک داد
13 آبان سیلی محکمی به حکومت کودتایی
خامنه ای خواهیم زد و بار دیگر آقا را راهی آسایشگاه خواهیم کرد VVV

نسل سوخته گفت...

نسل سوخته این سرزمین کهن که سالهاست در زیر چکمه و نعلنگ استبداد دینی خرد شده ، امروز با امید جنبش سبز دوباره از خاک روییده و سر به آسمان گرفته

زنده باد ایران سبز و جاوید

ناشناس گفت...

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم خدا عوض نمی‏کند اوضاع و احوال مردمی را تا آنکه آن مردم یغیروا (این «یغیروا» استقلال مردم را می‏رساند)خودشان به دست‏خودشان اوضاع خودشان را تغییر بدهند.
باید دست در دست هم این حکوت پلید و ظالم رت به درک واصل کنیم.
زنده باد ندا،سهراب، امید رضا،زهرا بنی یعقوب،اکبر محمدی،...

Unknown گفت...

درود بر شما .من یک جوان معلول هستم .رفتن و پیوستن به سبزها برایم دشواره .ولی در روز 13ازادی دفتر کارم را تعتیل می کنم

ناشناس گفت...

سلام بابي
كجا قايم شدي؟ آبت نبود ، نونت نبود، عقلت نبود ؟!! تو هم يك دستمال مينداختي دو تا تملق مي نوشتي دو تا سلام و صلوات مي دادي نونت تو روغن ميافتاد آواره نميشدي با زن و بچه ات. بابا آزادي چيه آخه؟ آخرت رو بچسب تا دنيات آباد بشه!!!
بهرحال تو ميتوني آزادمرد و آواره باشي. خود داني. اما من پاچه حضرات را مي خوارانم و ممكلت را مي خوارم....
اما دمت گرم كه مردي هنوز.

ناشناس گفت...

ای دوستانی که می ترسیدروز13آبان بیاییدبیرون،ترس شما رو درک می کنم ولی ترس بزرگتر زمانیه که بچه هاونوه هاتون
بپرسن شما مقابل ظلم چه کردید؟ وجوابی نداشته باشید.
بیا تا جهان را به بد نسپریم بکوشش همه دست نیکی بریم
نباشد همی نیک وبد پایدار همان به که نیکی بود یادگار

همان گنج و دینار وکاخ بلند نخواهد بدن مر تو را سودمند

سخن ماند از تو همی یادگار سخن راچنین خوار مایه مدار

فریدون فرخ فرشته نبود ز مشک و زعنبر سرشته نبود

به داد و دهش یافت آن نیکویی تو داد و دهش کن فریدون توئی